|
Ny mailadresse |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2346 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har stadig min gode, gamle msn.com. Den fungerer stadig.
|
||
Basknudsen
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svar. Hvad mener du med eget domæne hos Apple iCloud? Jeg køber et domæne, og sætter det op i iCloud?
Redigeret af Basknudsen - 25-Oktober-2023 kl. 17:18 |
||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||
Fortyfive
Ny bruger Oprettet: 28-September-2021 Sted: Nyborg Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Eneste holdbare løsning er, registrer dit eget domæne og, enten host det selv, eller køb et mailhotel. Det vil altid være dit og er helt uafhængig af service provider, tech giganter og gratis online udbydere.
Jeg har mit eget domæne og har mailhotel, jeg gider simpelthen ikke at komme til at stå i en situation hvor jeg er nødt til at skifte mail adresse, jeg kan heller ikke rigtig overskue hvor mange steder jeg skal ind og ændre den En ekstra bonus er at jeg har mulighed for at oprette de e-mail adresser jeg har brug for uden at overveje om de evt er ledige. Hvis jeg på et tidspunkt får brug for at bruge domænet til et website, er det kun få klik væk.
|
||
Basknudsen
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg skal lige have det skåret ud i pap.
Jeg bestiller et domæne på punktum.dk Efterfølgende køber jeg et mailhotel hos en leverandør.
|
||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når det er et dansk domæne skal man have noget DNS administration hos en udbyder, og der valgte jeg Hostingdk.net og betaler 90 kr. om året for det. Jeg fik god hjælp til at få det sat op. Jeg sendte Apples vejledning og skærmbilledet fra det jeg havde hos azero.cloud, så blev det sat op for mig. Jeg havde DNS administration hos Axerocloud før, og mail i flere år hos Googles Gsuite, men da Google ville til at have penge for det flyttede jeg til Apples iCloud+. Da jeg flyttede fra Azero kunne jeg også have flyttet mailen til Hostingdk, men valgte at blive hos Apple da det allerede var sat op. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja. Sådan er det.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Super. Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvor meget plads mails fylder.
Burde jeg købe med ubegrænset plads eller 10-15 GB plads?
|
||
|
||
orm08
Bruger Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 234 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
10-15 gb er OK til +5 år, hvis du rydder op i dine emails en gang i mellem
Hvis du sender eller modtager mange billeder i fuld opløsning, og evt videoer fylder det jo lidt, men start bare med 10-15 gb |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2222 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
G-mail giver også 15 GB. Men "gratis". Mon ikke alle sælger vores personoplysninger? Selv om de siger, de ikke gør.
Man kan sende op til 24MB filer i G-mail. Går det over 24 MB, så ryger filerne til G-Drive, hvorfra der så linkes. Ved afsendelse, skal man så give tilladelse til, at modtager kan se hvad der er sendt. Så kan man lige vente nogle dage med at slette de store filer, der er blevet uploadet til G-Drev - nogle dage, fordi så har modtager fået en chance for at se/downloade det sendte.
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har fået styr på domæne og webhotel. Tak for hjælpen.
Det kan være jeg skriver hvis der er noget jeg ikke kan løse selv.
|
||
|
||
pehansen
Junior bruger Oprettet: 30-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man kan ikke købe domæner hos punktum.dk, kun administrere.
Så man køber .DK domæne hos udbyder hvor du f.eks vil have dit mail hotel, og når det så er på plads, så kan du gå ind på selvbetjening hos punktum.dk og sætte op så du selv styrer betaling/fornyelse, da det er billigst at gøre det selv.
|
||
pehansen
Junior bruger Oprettet: 30-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan evt. også bare finde en udbyder der bare sælger .DK domæner, og købe det der, og bede om selv at stå som ejer/administrator.....
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |