recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny mce bruger hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy mce bruger hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ospdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny mce bruger hjælp
    Sendt: 23-Maj-2006 kl. 08:54

Jeg troede det var lykken med et media center og havde da også regnet med noget opsætning, for at slippe for det meste købte jeg et færdigt ved midtdata, men der blev jeg skuffet jeg skal det er ikke sat op fra leverandør....

Jeg er løbet ind i et par problemer som jeg håber en venlig sjæl vil hjælpe mig med !

1. Findes der ikke en brugsanvisning så man kan se hvilke muligheder der bliver åbnet med et media center.

2. Program guiden kommer med fejl 14 og kan ikke opdatere. Jeg har læst på forumet at man instalere andet software for at få opdateret epg er det ikke noget mediacenteret gør af sig selv som f.eks en parabol ?

Ja jeg har mange flere spørgsmål men disse to brænder på jeg er ved at arbejde mig igennem alle spørgsmål/svar her på siden først.

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 09:54

ospdk:

Media Center bliver fra Microsoft's side solgt som OEM, så det er MidtData's opgave at give dig den information om produktet som du har behov for - dvs. en ordentlig leverandør ville sørge for manual og lign. sammen med produktet.

Omkring program guiden, fejl 14 plejer at være noget der kan opstå hvis man har installeret 3. parts programmer til at lave noget med EPG'en - fx. BladeRunner Pro - har du installeret sådan noget? EPG'en kræver ikke 3. parts programmer, men nogen bruger 3. parts programmer for at få andre data.

Generelt så vil jeg godt lige _igen_ nævne at når man køber Medie Center computere hos MidtData, SHG, PRC-Data og lign., så må man også forvente at support niveauet er som de butikkers normale support niveau - ca. ikke eksisterende. Min holdning er at du reelt blot hos disse firmaer køber en gang hardware som de har samlet, og intet andet - dvs. byg selv hvor de har samlet det for dig - det er bedste sammenligning.

Desværre er vi i Danmark rigtig slemme til KUN at købe ting ud fra pris, og så er der ikke basis for at gøre tingene ordentligt, og det ved bla. MidtData godt - hvis der var nogen der lavede produkter med gode fremvisnings og vejledningsmuligheder, og godt support niveau, så ville folk gå i den slags butikker, få vejledning, gå ud igen og købe ind hos firmaer som MidtData - så længe vi opfører os sådan generelt, så er der ikke basis for andet end saml selv hardware.....

Mvh

Brian

Til top
ospdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 12:09

Hej Brian !

Jeg har ikke instaleret andet end maskinen blev leveret med.

Men jeg har efter at have ringet til Midtdata (og efter noget stillen op fik fat i en hjælpsom medarbejder) fundet ud af at mit center åbenbart er instaleret med forkert software og drivere, så jeg skal hvis jeg ikke vil køre til Viborg og Århus instalere det hele forfra, så er jeg tilbage ved begyndelsen og kunne som du skriver ligeså godt have stykket det sammen selv og sparet nogle penge.

En ting der undre mig lidt er de 2 IR sendere kan man ikke lære MCE op til f.eks at styre en forstærker eller fjernsynet ?

Min fladskærm viser text tv på en halv side så man stadig kan se tv og det kan et media center åbenbart ikke og så skal jeg jo stadig bruge tv fjernbetjeningen.

Til top
ospdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 18:35
Ja så er der nyt om mit mediacenter det viste sig at jeg lige så godt kunne have lavet et selv. Midtdata havde installeret forkert software i maskinen og da jeg selv ville prøve at installere det forfra viste det sig at der også var forkert software med som ikke var kompatibel med maskinen så efter at have installeret alt 2 gange og bruget en masse timer virker det stadig ikke, så i nu kan jeg køre ned med det og få dem til at lave en ny præinstalation, så meget for at betale sig til et færdigt center..........
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu