recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny medieafspiller, men hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy medieafspiller, men hvilken?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny medieafspiller, men hvilken?
    Sendt: 01-Februar-2010 kl. 11:51

Hej recordere-folket!

Jeg er ved at være træt af at bruge min hdd-optager som ”mediecenter” da den føles utrolig tung at benytte, med mindre det drejer sig om ting den selv har optaget…

Jeg går derfor og overvejer at anskaffe mig en medieafspiller i form af en ”boks” (eller en NMT, som det jo nok hedder) som kan gå på netværket og streame enten direkte fra min windoze vista-pc (senere bliver det nok fra en nas), eller måske endda fra internettet. Alt netværk bliver kablet, der står alligevel en switch ved tv’et med kabler til bd-afspiller og tv.

Jeg har derfor naturligvis læst side op og side ned her på boardet om TVIX, Xtreamer, WD TV (live) og PCH… Men må tilstå at jeg ikke er kommet så meget videre, da alle har deres helt egen præference og deres eget behov.

Mit problem er så at jeg ikke kan se mig ud af hvilken en af de hersens bokse vil kunne dække mit behov, jeg skal kunne se *.* af film på den, dvs. alle formater skal være understøttet, den skal sku kunne afspille rippede dvd/bluray serier/film (da de begynder at fylde utroligt meget i stuen, og kæresten har ligesom bemærket at jeg begynder at inddrage skænke og what not til at stille film på… LOL). Jeg har desuden læst en del om at nogle afspillere kan afspille ét bestemt slags rip, hvor andre ikke kan, så en rippe-metode sammen med et forslag om en afspiller ville være fremragende! Derudover må den gerne være lidt smart at bruge og se godt ud, f.eks. har jeg læst at den originale WD TV selv henter film-info fra nettet via imdb.com, efter lidt firmware opdatering, og så må den gerne være hurtig i menuerne og kunne starte nogenlunde hurtigt op, sidstnævnte er dog ikke en deal breaker.

Derudover skal den kunne spille min musik via min forstærker, som pt. ikke har en hdmi indgang, men det får det, engang! Mht. musikafspilningen, så er det så vidt jeg forstår, at det kun er PCH C-200 (og måske TVIX?) der kan afspille musikfiler uden at tv’et er tændt (så man kan se hvad man spiller), da denne har et display direkte på fronten af boksen. Men den er så også det dyrere end f.eks. en WD TV live… Men kan den så i stedet få et cover frem på skærmen? Udover det, så skal den kunne fungere sammen med min Logitech Harmony One! Om den har indbygget HDD eller ej er heller ikke så vigtigt, det ville da være rart, men ikke noget must, da stort set alt streaming vil ske fra enten min comp – eller en nas som jeg påtænker at købe.

Jeg vil ikke sige at prisen er underordnet, for jeg vil da helst gerne have mest ydelse for mindst penge, men hvis behovet er der til at bruge de 2.500-3.000 + en hdd, i stedet for de kr. 850 en WD TV live koster, så er det sådan det er – det skal bare fungere! Jeg er som udgangspunkt åben for alle mærker og varianter.

Nu blev den her post jo utrolig lang, men jeg håber at I alligevel vil bruge 2 mins på at læse igennem og komme med jeres input! Smile

Mvh. Allan
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 11:56
Jeg har en WDTV live og kan kun varmt anbefale den, den kan afspille de fleste formater, tror kun jeg en enkelt gang er stødt på et elller andet underligt format den ikke ville afspille.. Når du skriver rip af BD så formoder jeg det er til .mkv? i så fald klarer den opgaver til UG+ med pil op osv :) Til musik afspilning er den okay, men det er ikke hvad jeg primært bruger den til.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 12:08
kan du ikke udybe hvordan du vil afspile dine film er det som video filer eller det der komer teste på deet fysikse media    for der fenses feksmpel kun 2 afspiler der kan vise blu -ray iso med menuer PCH-C200 og HD prime  samt ved DVD iso med menuer er der vise afspiler der ikke magter det  som feksempel WD første box ved ikke om de er komet efter det dog
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 12:44
Hej osbech og tobiasl. Tak for jeres hurtige svar.

Mht. formaterne så må jeg indrømme at jeg ikke havde tænkt over det, da jeg skrev indlægget, men jeg kunne forestille mig at det kommer til at afhænge af afspilleren - men jeg vil selvfølgelig beholde den optimale billedkvalitet - men vil også gerne beholde underteksterne. Og så er det vel kun iso der kan bruges, eller kan mkv også det, kan det evt. rippes så underteksterne hardcodes?

Men ingenting er rippet endnu, så intet arbejde er spildt, endnu! Og jojo, skal nok spørge apg først! Wacko
Mvh. Allan
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 13:42
Med .mkv har du mulighed for et beholde forskellige lydspor ikke at man har brug for andet end DTS, men det kan man :) ligeledes med undertekster og chapters. Du har samme muligheder med .mkv som iso
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 14:05
Det er jo en smag sag  vis du er lige glad med menuer  så vile jeg nok også sige MKV er vejen fram  selv  kan jeg godt lig  det  er der du må ikke spøre hvorfor  tro det er noget med min orden sans Big smile
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 15:55
Så det er kun om menuen er der eller ej, der er forskellen? For så kan det lige så godt være mkw som iso :) Men så er jeg lige vidt i forhold til at vælge en afspiller ;)

Hvad med støj fra dem, er der nogen man bare skal holde sig helt fra?
Mvh. Allan
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 16:39
Mht. støj i WDTV så er der ingen :) nemlig ingen blæsere i..
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 07:53
Sad og rodede lidt med formater igår aftes, og makemkv er godt nok let at bruge... Tog omkring 15-20 mins pr. dvd, som kom til at fylde ca. 6gb. Så tror det bliver det.
Eneste problem jeg havde, var at mange gange når jeg spolede i filen i vlc så crashede playeren, men når jeg bare skiftede kapitel var der ingen problemer, mon det har noget at sige?

Ellers så sad jeg og læste en del om WD TV Live'en, og det virker til at folk er glade for deres, det eneste der irriterer mig lidt er at den "gamle" WD TV tilsyneladende er meget mere venlig over for custom setups, og det virker ikke til at der er så forfærdeligt mange der skriver nyt fw til den, og dem der gør, virker ikke til at have "travlt" :)

Er der ingen der har noget at sige om de andre medieafspillere?
Mvh. Allan
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3849
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 08:28
Alternativ en Xtreamer. Bruger min til alm. ISO afspilning (SD) uden problemer.

PS hvis det er alm. DVD'er du konverterer så brug ISO format, så burde du ingen problemer have.
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:18
Hej Kim

Xtreamer'en er helt sikkert også på min liste over mulige emner, for mig og se så er den nogenlunde "magen" til WD TV Live'n, dog kan Xtreameren have en hdd indsat, men det vil ikke blive aktuelt for mig - for jeg vil gerne have alle mine mediefiler samlet et sted, og så er 500gb bare ikke nok.

PT. er det hovedsageligt DVD jeg konverterer, men der er ikke kommet andet format ind i huset end blu-ray siden jeg fik min bd afspiller for et par måneder siden :)

Hvilket program vil anbefale at bruge til at konvertere til ISO?

I den helt anden ende af skalaen, så kan jeg umiddelbart forstå at en PCH C-200 pt. er det ypperste inden for det her, med mindre man bygger sin egen htpc, og jeg syntes jeg har nok at gøre med at holde min egen pc opdateret ;)

Hvad kan den som f.eks. en WD TV Live ikke kan? Afspille bd/dvd iso'er med menuer?
Mvh. Allan
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3849
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:30
Xtreamer kan afspille DVD-ISO menuer (og det kan min gamle TViX også)men der er vist ingen der kan klare BD menuer. Jeg bruger selv AnyDVD til at lave en 1:1 kopi af skiven. Evt sammen med DVD Shrink (hvis menuer/lydspor m.m.) skal fjernes.

Redigeret af kim.t - 02-Februar-2010 kl. 16:37
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu