Hej recordere-folket!
Jeg er ved at være træt af at bruge min hdd-optager som ”mediecenter” da den føles utrolig tung at benytte, med mindre det drejer sig om ting den selv har optaget…
Jeg går derfor og overvejer at anskaffe mig en medieafspiller i form af en ”boks” (eller en NMT, som det jo nok hedder) som kan gå på netværket og streame enten direkte fra min windoze vista-pc (senere bliver det nok fra en nas), eller måske endda fra internettet. Alt netværk bliver kablet, der står alligevel en switch ved tv’et med kabler til bd-afspiller og tv.
Jeg har derfor naturligvis læst side op og side ned her på boardet om TVIX, Xtreamer, WD TV (live) og PCH… Men må tilstå at jeg ikke er kommet så meget videre, da alle har deres helt egen præference og deres eget behov.
Mit problem er så at jeg ikke kan se mig ud af hvilken en af de hersens bokse vil kunne dække mit behov, jeg skal kunne se *.* af film på den, dvs. alle formater skal være understøttet, den skal sku kunne afspille rippede dvd/bluray serier/film (da de begynder at fylde utroligt meget i stuen, og kæresten har ligesom bemærket at jeg begynder at inddrage skænke og what not til at stille film på…
). Jeg har desuden læst en del om at nogle afspillere kan afspille ét bestemt slags rip, hvor andre ikke kan, så en rippe-metode sammen med et forslag om en afspiller ville være fremragende! Derudover må den gerne være lidt smart at bruge og se godt ud, f.eks. har jeg læst at den originale WD TV selv henter film-info fra nettet via imdb.com, efter lidt firmware opdatering, og så må den gerne være hurtig i menuerne og kunne starte nogenlunde hurtigt op, sidstnævnte er dog ikke en deal breaker.
Derudover skal den kunne spille min musik via min forstærker, som pt. ikke har en hdmi indgang, men det får det, engang! Mht. musikafspilningen, så er det så vidt jeg forstår, at det kun er PCH C-200 (og måske TVIX?) der kan afspille musikfiler uden at tv’et er tændt (så man kan se hvad man spiller), da denne har et display direkte på fronten af boksen. Men den er så også det dyrere end f.eks. en WD TV live… Men kan den så i stedet få et cover frem på skærmen? Udover det, så skal den kunne fungere sammen med min Logitech Harmony One! Om den har indbygget HDD eller ej er heller ikke så vigtigt, det ville da være rart, men ikke noget must, da stort set alt streaming vil ske fra enten min comp – eller en nas som jeg påtænker at købe.
Jeg vil ikke sige at prisen er underordnet, for jeg vil da helst gerne have mest ydelse for mindst penge, men hvis behovet er der til at bruge de 2.500-3.000 + en hdd, i stedet for de kr. 850 en WD TV live koster, så er det sådan det er – det skal bare fungere! Jeg er som udgangspunkt åben for alle mærker og varianter.
Nu blev den her post jo utrolig lang, men jeg håber at I alligevel vil bruge 2 mins på at læse igennem og komme med jeres input!