|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Venligst Søren |
||
![]() |
||
Cami ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-December-2009 Status: Offline Point: 166 |
![]() |
|
Så har jeg også prøvet både AnyDVD og DVD Shrink, men hvordan de virker sammen er jeg ikke helt klar over... AnyDVD er let nok, den konverterer bare en hel dvd til en ISO med alt i, DVD Shrink kan du vælge hvad det er du vil konvertere, men den gemmer ikke til en ISO, men til AUDIO_TS/VIDEO_TS, som jeg så kan konvertere til en ISO med f.eks. PowerISO. (Selvom menuen godt nok blev lidt rodet og den blandede nogle sprog sammen osv., men filmen var fin nok - må nok træne lidt mere med den.) Men hvordan arbejder AnyDVD og DVD Shrink sammen?
Derudover er jeg nok ved at spore mig ind på at det skal enten være Xtreamer, WD TV Live eller den nye PCH A-200. C-200 er måske overkill til mit behov. Har vist dem alle 3 til kæresten, og hun er egentlig ikke særligt imponerede over at en af dem skal stå under tv'et, "kan den ikke stå i et skab et sted?"
![]() |
||
Mvh. Allan
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Nej - du er ikke galt afmarcheret
C-200 har netop 100% fuld blu-ray understøttelse og afspiller BD menuer og det hele
#Cammi
Køb en A-200 - se mere info andetsteds i forummet her
Redigeret af spawn - 02-Februar-2010 kl. 22:07 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
AnyDVD er at betragte som en driver som "on the fly" fjerne kopibeskyttelsen fra DVD'en. Du kan faktisk bare benytte din stifinder til at kopiere filerne over på din PC'er. DVD Shrink er et gammel program som ikke er blevet opdateret i en hel del år - derfor kan den ikke - uden hjælp fra f.eks. AnyDVD - fjerne beskyttelsen på nyere film. Men den kan sagten bruges til at lave ISO'er direkte. Når du trykker på "Brænd" skal du bare vælge den rigtige indstilling - i stedet for hard disk folder skal du vælge ISO image
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Cami ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-December-2009 Status: Offline Point: 166 |
![]() |
|
Tak for informationerne Kim, du har helt ret, det hjælper at have øjnene med sig! ![]() @Spawn, jeg hælder også lidt i den retning (sidder og følger spændt med i din tråd), mest fordi den er den nyeste på markedet, den har gigabit netværk, og så understøtter den dvd iso... Men hvad med brugervenligheden, kan kæresten selv bruge den? Kan den se lidt smart ud med thumbnails og endda evt. info fra imdb? Jeg har ledt efter videoer osv. fra den, men det er meget sparsomt hvad der findes, men så vidt jeg har forstået så er ui'en magen til C-200?
Redigeret af Cami - 02-Februar-2010 kl. 23:10 |
||
Mvh. Allan
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Den er super nem at bruge, kæresten kan med garanti også finde ud af det.
UI'en er den samme som en C-200, ikke noget fancy men nemt at bruge.
faktisk er en A-200 stort set detsamme som en C-200, samme hardware, næsten samme firmware osv. - blot et andet kabinet og ingen DVD/BD licens.
Alle NMT'er kan benytte jukeboxes der kan sættes op på mange forskellige måder, hvis man vil have thumbnail menuer osv. - men det kræver lidt håndarbejde at lave disse jukeboxes - afspilleren kan ikke selv lave dem.
Glem gigabit netværk - det fungerer ikke ordentligt på dem - men til gengæld fungerer 100mbit bedre end på nogen andre media afspillere og der er rigeligt båndbredde til selv de mest krævende 1080p filer. Udover det er fordelen ved en NMT i forhold til de andre afspillere, generelt flere muligheder så alle kan finde en opsætning der lige passer til dem uanset om det er gennem SMB eller NFS shares, media servere, interne eller externe harddiske eller andet. Og så er A-200/C-200 jo de kraftigste af alle på markedet pt. - desuden kommer der om et par måneder et helt nyt lækkert interface.
En A-200 er lidt dyrere end eks. xtreamer (og tilsvarende andre realtek afspillere) og wdtv live, disse er også gode medie afspillere på deres måder (og begge har noget som de gør bedre end de andre, eller kan noget de andre ikke kan) så det er ikke fordi man ikke kan vælge en af disse, men en A-200 har overall bare lidt flere muligheder (og et kraftigere chipset) uden at være helt så dyr som en C-200 - den understøtter iøvrigt ikke bare DVD iso men også BD iso Redigeret af spawn - 03-Februar-2010 kl. 01:03 |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Spawn, fremragende info - mange tak for det.
![]() Glæder mig til at læse de første bruger-anmeldelser af den.
Nå... Jeg tog en beslutning. Jeg har bestilt en A-200 ved komplett.dk nu, så må vi se hvornår den kommer.
Hvis man nu skulle smide en hdd i den, hvilken vil i så anbefale? Ville en http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=580176 være ok? En 1TB 2,5" ville jo koste ca. 3x så meget som denne... Men den larmer måske nok som den er, og så vil en 3,5" måske fylde den for meget ud, så den larmer endnu mere? Redigeret af Cami - 03-Februar-2010 kl. 09:25 |
||
Mvh. Allan
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ved ikke at vælge en Tvix 6600N går du glip af muligheden for DVB-T tuner og pvr funktion - ikke andet. Tvixen er jo en realtek ligesom Xtreameren, så den er direkte sammenlignelig med den (kan stort set detsamme) - den er afgjort meget kønnere end A-200 - det meste er kønnere end A-200 madkassen Man kan også få WIFI til A-200 men man bør ikke benytte trådløs til streaming da hastigheden er for lille og for ustabil. |
||
|
||
![]() |
||
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
|
Jeg er netop kommet ind i tråden. En helt fjerde god mulighed er den afspiller jeg selv har nemlig Dune Prime 3.0, hvilken også indeholder en BlueRayafspiller foruden at den afspiller stort set alle formater også via NAS. Jeg er meget tilfreds med min. Den fås også uden BlueRay afspiller og Hedder Dune Base ( den er lidt billigere). Jeg har købt min hos Divxplayer.nl
Og for konens skyld er det klart den mest elegante af medieafspillerne (synes jeg)
![]() PS. Jeg ved at du har bestilt en anden afspiller, men husk der er 14 dages fortrydelsesret ved e-køb hvis du skulle blive fristet. ![]() Redigeret af ajaj - 03-Februar-2010 kl. 14:14 |
||
![]() |
||
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() |
|
Findes der nogen forhandlere af Dune Prime 3.0 i DK
|
||
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106 Pioneer VSX-LX51 Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem PS3 40gb Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB) Logitech Harmony 895 |
||
![]() |
||
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() |
|
fandt en selv ;) kommer dog først på lager 15/2
http://www.nemedia.dk/Oscommerce_US/catalog/ |
||
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106 Pioneer VSX-LX51 Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem PS3 40gb Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB) Logitech Harmony 895 |
||
![]() |
||
SorensenS ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
![]() |
|
Har også købt en Dune BD Prime 3.0 hos Divxplayer.nl. Bestilte den mandag formiddag - leveret med UPS tirsdag kl. 12:53 (på trods af snestormen). Så du kan forvente hurtig levering.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |