recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny medieafspiller, men hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy medieafspiller, men hvilken?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 07:25
Har kigget lidt på den Dune, men tror det er overkill. Den er kønnere, ingen tvivl om det Smile Men jeg ville ikke få brug for bd afspilleren, og efter det (og licenserne) kan den umiddelbart ikke mere end pch'en?

Hvis jeg nu bliver hooked på det her, så kan det være at pch'en får en anden plads, og så er det helt sikkert en afspiller som Dune'n der skal til, da den også vil gøre min bd afspiller unødvendig.

Noget helt andet, så sad jeg og talte bd og dvd'er sammen igår og regnet med meget runde tal (7gb pr. dvd og 25gb pr. bd), så har jeg skriver der kan fylde omkring 2500gb (inkl. musiksamlingen også). Hvad vil i anbefale i forhold til en NAS og raid og antal diske? Der skal jo være plads til udvidelser, også så jeg ikke skal ud og investere i nyt gear allerede om et års tid eller noget. Approve

Foreløbig tak for fremragende feedback!
Mvh. Allan
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af Cami Cami skrev:

Noget helt andet, så sad jeg og talte bd og dvd'er sammen igår og regnet med meget runde tal (7gb pr. dvd og 25gb pr. bd), så har jeg skriver der kan fylde omkring 2500gb (inkl. musiksamlingen også). Hvad vil i anbefale i forhold til en NAS og raid og antal diske? Der skal jo være plads til udvidelser, også så jeg ikke skal ud og investere i nyt gear allerede om et års tid eller noget. Approve

Qnap, qnap, qnap Smile

Jeg har selv lige købt en ts-210 med plads til 2 diske (4tb i alt) ville egentlig ønske at jeg købe en med plads til 4 diske men sådan er det jo, dden er super nem at sætte op og det fungere bare, jeg har sat min WDTV til at streame fra den og det fungere bare..
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 07:40
QNAP 4-659.
Husk på at med eks. 4 x 2 TB, sat i RAID5 bliver pladsen til 5,4TB.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 08:28

Har kigget lidt på den Dune, men tror det er overkill. Den er kønnere, ingen tvivl om det Smile Men jeg ville ikke få brug for bd afspilleren, og efter det (og licenserne) kan den umiddelbart ikke mere end pch'en?

Hvis jeg nu bliver hooked på det her, så kan det være at pch'en får en anden plads, og så er det helt sikkert en afspiller som Dune'n der skal til, da den også vil gøre min bd afspiller unødvendig.

hvorfor anden plas  så vidt jeg har fåset på Spawn er eneste forskel på dune og PCH udsent og af den ene følger der BD drav med  så du kunne jo købe en c-200 og så når/vis trangen kommer smide et drav i eller bare streme som jeg pasonlig gøre over networket
og med hensynd til de lager  så er det jo et spørgsmål om hvad du  mest af til jeg lager alle mineting på en unraid server http://www.lime-technology.com/ da den lige som raid 5 kan tåle af meste 1 HDD og vis 2 dør så mester man kun data på de 2 HDD og ikke alt sin data og så er det lidt  / biliger af udbyge så var måske vær af overveje men det kan jo ikke alt de fancige ting en alm nas kan
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 08:37
Hvis du havde læst det hele, er det grundet designet at DUNE vinder. :)

Redigeret af justrace - 04-Februar-2010 kl. 08:38
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 09:19
Det er muligt Dune vinder på design, men den taber på både nuværende og fremtidig funktionalitet i forhold til en C-200 Wink så med hensyn til at "vinde" så er det snarere et spørgsmål om hvilke behov man har og hvilke krav man stiller til afspilleren - form eller funktion ? Smile
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 09:19
Mht NAS kan du købe en Synology DS-209 med 2x2TB HDD - det er god "value for money" og hvis dit budget er større vil jeg anbefale dig at finde en 4-disks udgave af en NAS - enten en QNAP eller en Synology. Du kan sammenligne performance for NAS'erne på SmallNetbuilder.
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 09:57
Umiddelbart så er Dune'n og C-200'eren nogelunde ens i min verden, selvfølgelig skal man tilkøbe et bd drev til C-200'eren, men det er da vist også det! :) Det var også mere fordi jeg godt kan se fordelen i at spare lidt på alle de bokse som efterhånden står under tv'et. Men nu starter vi med A-200'eren, så må den komme ind på kontoret hvis den engang skal opgraderes!

Mht. NAS'en, så tror jeg godt at mit behov ville kunne dækkes af 4x 1,5tb diske, iflg. http://www.z-a-recovery.com/art-raid-estimator.htm så vil det give mig 4,5 tb (vel minus ca. 10%?), som giver mig ca. 1,5 tb mere og lege på, hvilket da skulle kunne dække mit behov i hvert fald i en periode Wink. Desuden er prisen på de diske i forhold til 2 tb, noget bedre. Men hvilke diske skal man vælge? Kan se at stort set alle bruger WD, men der er også nogen af dem der er bedre end andre, eller?

Hvorfor vælge en QNAP over en Synology, de ser ud til at være en tand billigere? Og hvorfor vælge QNAP 459 Pro istedet for 439 eller 419? Prisen falder ca. med 1000-1500 hver gang man går en model ned... Eller er det model tilbage? Har aldrig haft en sådan, så må tilstå at jeg ikke helt ved hvad jeg går ind til! :) Tror ikke min Amitech 400gb netværks hdd helt tæller med her Wink
Mvh. Allan
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 10:03

Hej tipsen, tak for linket - det vil jeg lige prøve at rode lidt med!

Er det at køre raid nødvendigt? Vil det forbedre ydelsen mht. streaming, eller er det udelukkende pga. sikkerhed hvis en hdd står af?
Mvh. Allan
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 10:09

Hej tipsen, tak for linket - det vil jeg lige prøve at rode lidt med!

Er det at køre raid nødvendigt? Vil det forbedre ydelsen mht. streaming, eller er det udelukkende pga. sikkerhed hvis en hdd står af?

hastigheden får du nok først gavn af når du flyter data til den selv om jeg ikke er siker på hvor meget gavn du får ud af det  og sikerheden  er vis det der for folk til ofte af vælge raid. selv syns jeg sikerhden er få dålig på raid derfor jeg køre unraid samt backup men er jo et spøsmål om hvor meget tid man gider af bruge på af lige tinge ind igen

Redigeret af tobiasl - 04-Februar-2010 kl. 10:14
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu