recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny mobil til omkring 3000 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny mobil til omkring 3000 kr.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jesper2730 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2730 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny mobil til omkring 3000 kr.
    Sendt: 10-December-2020 kl. 14:41
Hej

Jeg vil gerne give en ny mobil i julegave til en veninde, men har svært ved at udpege den model der vil passe bedst til hende.

Hun har lige nu en gammel iPhone SE, men vil gerne gå Androidvejen nu - måske mest så jeg har bedre mulighed for at hjælpe hvis der er problemer Wink

Hun har ingen betalte apps og bruger ingen af Apples tjenester, så det burde ikke være det store problem at få hende på Android.

Krav/ønsker er:
1. Skal være fysisk lille. Måske ikke helt så lille som en iPhone SE, men skal i hvert fald ikke have en skærm meget over 6".
2. Skal have 3,5mm hovedtelefonudgang.
3. Skal have et rimeligt kamera, som minimum bedre end på den nuværende iPhone SE.

Jeg ville egentlig gerne købe en Google Pixel 4a til hende, hvis den igen kommer ned omkring de 3500,-. Det er godt nok over de. ca. 2500,- som jeg havde tænkt mig, men det ville nok gå. Pixel 3a kunne også være en lidt billigere mulighed, syntes bare ikke jeg kan finde den ret meget billigere end Pixel 4a, samtidigt med at Pixel 3a kun har 64 GB lagerplads.

Men hvad findes der egentligt af alternativer i den prisklasse?

Jeg så gerne at den havde 128 GB lager, men ikke nødvendigvis et krav. Desuden så jeg gerne at den var relativ ny på markedet og samtidigt fra en fabrikant der opdaterer til nye Androidversioner, i hvert fald 2-3 år frem i tiden og gerne med sikkerhedsopdateringer et stykke tid efterfølgende.

mvh
Jesper
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 15:08
Er hun glad for hendes SE?

Hvis ja, så køb en ny SE til hende....



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 17:16
vil give Klaus ret her. købte selv min iphone 11 for 3888, men var hoppet på en SE hvis ikke prisen havde været så lav på 11'eren
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 19:52
Du kan købe pixel 4a for 319 euro hos mediemarkt.de lige nu og så er der 10 euro i rabat via deres nyhedsbrev.

Til top
Jesper2730 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2730 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 20:57
Det er godt nok også billigt, i hvert fald i forhold til hvad man skal betale herhjemme.

Desværre er den ikke tilgængelig online mere og jeg tror nu heller ikke at MediaMarkt sender til Danmark :-(

Men tak for forslaget.

mvh
Jesper
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 20:58
Ahh sorry havde ikke set de var udsolgt online.

Altså det er rimeligt nemt at få sendt videre fra Tyskland med fx mailbox.com

Til top
Jesper2730 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2730 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 21:00
Fandt ellers Pixel 3a til ca. 2500,- herhjemme, men hvis Pixel 4a jævnligt er på tilbud i Tyskland til ca. det samme giver det ingen mening at købe en Pixel 3a.

Overvejer situationen og det kan da være at en iPhone SE i en ny udgave måske er det bedste bud som de andre også nævner.

Hun har været glad for sin gamle SE, men med kun 16 GB lager er det konstant et problem med billeder, MMS'er osv. der jo alt sammen fylder.

Tak for jeres input indtil videre, det gør da at jeg kommer lidt videre Smile

mvh
Jesper
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 21:06
Lav evt en konto på mydealz.de og evt hotukdeals.com og evt chollometro.com

Det er sites hvor brugere ligger deals op i henholdsvis Tyskland, UK og Spanien.

De har alle apps og man kan lave deal alerts mm. Der har jeg tit fundet fede deals. 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 21:08
Den nye iPhone SE starter på 64 GB. Og har 4,7” skærm.

Men pas på med at bestille online, da ikke alle kan nå at levere inden jul.
Venlig hilsen
KB
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 21:32
En Iphone XS kan findes helt ny (ombyttet) på DBA fra lige omkring 3k

Men nu er du jo lidt under tidspres, så måske ikke en løsning. 
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 23:55
Samsung Galaxy S10e kunne også være et bud, selvom den ikke er helt ny.
Den har været nede omkring de 3000 kr. til Black Friday, men det kommer den nok ikke igen før jul. Måske i udlandet, som de andre foreslår.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2020 kl. 09:22
Hvis Pixel4a stadig er i tankerne:

På Mydealz.de, som Jonas R nævner, kan du p.t. finde en Pixel4a til 349€. Den kan formentlig kun købes med en tysk adresse, men det kan mailboxde.com hjælpe med. 

For knap 18€ kan du få den sendt til Danmark som værdipakke med UPS. Totalpris 349+18€ = ca. 2730 kr. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu