|
ny modem/router |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
andyhsims ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2012 Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-April-2012 kl. 14:12 |
hejsa
jeg har pt en zyxel 2602 router/modem som jeg fik med forbindelsen. med wifi er forbindelsen ikke hurtig nok til at streame br til wdtv og jeg vil derfor købe en ny kan i anbefale en router, der ogsaa har dsl modem saa jeg ikke skal have to staaende. den skal ikke kunne andet end af have et par ethernet porte og vaere hurtig. de vi bor i hus, hvor den nuvaerende router har svaert ved at raekke over det hele kunne det saa vaere en ide at faa en dual, da jeg kan forstaa at 2.4ghz raekker laengere, saa der vil vaere daekning over det hele? wdtv'en hvor det skal streames br til er kun er par meter vaek mvh andy
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den router du bruger i dag er 2,4 gHz
Hvis der kun er et par meter så træk da et kabel så virker det. Det er "altid" for langsomt med wifi og HD streams. BS |
|
![]() |
|
andyhsims ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2012 Status: Offline Point: 9 |
hejsa
ja, det vil nok vaere det bedste kan du anbefale en gigabit router med dsl modem? jeg har set en del igennem men ingen har dsl modem. hvis jeg bruger den nuvaerende router som modem kommer det jo ikke til at blive meget hurtigere, da den er langsom? det jeg taenkte med en dual var at 2.4ghz kunne naa overalt, omend langsommere. jeg har ikke saa meget forstand paa det men den nuvaerende router kan kun kopiere fra nas til computer med ca 5mb/sek og selv dvd'er hakker naar de straemes. jeg taenkte derfor at det var routeren, den var gal med tak for hjaelpen mvh andreas
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Hej Andreas.
Det eneste du SKAL bruge din nuværende router til er som DSL modem. Du skal så spørge dig selv om den er langsom til det. Hvor hurtig internetforbindelse har du og hvor stor >faktisk< hastighed har du. Stemmer disse overens er din router ikke langsom til sin kernefunktion. Det andet: switch og trådløst kan du sagtens forbedre efterfølgende. Switch: Du skal have en gigabit switch og udstyr der understøtter gigabit netværk. Som tommelfingerregel overfører 100Mbit netværk (som du sansynligvis har) 7 MB/s så du har muligvis noget andet der nedsætter hastigheden yderligere (NAS, kabler med dårlig forbindelse, trådløs mudder eller andet) Trådløst netværk: En router/accesspoint og enheder der understøtter IEEE802.11N netværk. Generelt skal alle stationære enheder have et kabel og det trådløse bruges til mobile enheder. Streamin af HD materiale er for tungt til trådløst og bør holdes på kabel. Hvis din Zyxel ikke er for langsom til at håndtere din internetforbindelse kan du slå alle dine problemer sammen i en løsning. En router der understøtter både gigabit netværk og IEEE802.11N trådløst netværk. Mvh BS Du bruger så kun din Zyxel som modem og din nye enhed som alt andet. En dual-band router kan sende på både 2,4 GHz (B,G og N) og 5 GHz (A). A netværket benyttes hovesageligt kun hvis man ikke har en fri kanal i 2,4 GHz området da der er den store ulempe at det ikke rækker så langt som 2,4 GHz netværk, som du også selv er inde på. BS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |