recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny NAS eller ny mediestreamer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny NAS eller ny mediestreamer?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 21:04
Så fik jeg opdateret til seneste firmware og slået "Match video frame rate" til.

Har lige flygtigt kigget et par film igennem og det ser ud til at spille lidt bedre nu.

Tak for hjælpen. Der sparede jeg lige mig selv for nyt udstyr.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af ManU_4ever ManU_4ever skrev:

Står i en situation hvor jeg ikke er helt tilfreds med mit mediestreaming.

Jeg har en noget ældre NAS, QNAP 219, stående hvor jeg har en bunke film i alle mulige formater.

Dertil skal jeg bruge en "streamer" der æder disse formater. avi, mov, img, iso, mkv.

Jeg har pt en WD TV Live. Mit problem er at billedet ikke ikke "flyder" korrekt. Det er som om billedet hakker når der panoreres.

Jeg synes at have afprøvet en del mediestreamere, men med samme problem.

Nu kan det jo være at det slet ikke er streamerne det er galt med, men måske min NAS i stedet for.
Kan en NAS være for langsom til at afspille billedet flydende? Eller er det WDTV Live der er for "billig" til at afspille det korrekt?

Hvilken mediestreamer skal man have for at få flydende afspilning?
Og hvilken NAS er anbefalelsesværdi?

Har læst lidt om Roku 3, men ved ikke om det er det man skal ha´?
Og hvis man gerne vil have ViaPlay? Det er jo ikke understøttet længere af ældre Panasonic TV.

Ja nu nævner du det ikke selv, men kører du trådløst eller kablet forbindelse??
//Guldhammer
Til top
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 13:04
Mener jeg har nævnt detWink men den kører kablet. Både NAS og medieafspiller.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 22:28
Ja tror det var mig som ikke så det, sorry
//Guldhammer
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu