|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Nu skriver Synology på deres hjemmeside, at de anbefaler at have 128 Mb RAM til at kører SqueezeCenter, så ville jeg nok ikke købe en med 64 mb. Den "billige" model du kigger på, stå jo heller ikke lige på listen: Based on the SqueezeCenter operating requirement, it is suggested running SqueezeCenter package on Synology NAS servers with RAM size of 128MB and above. (DS107+.128MB, DS109, DS109+, DS207+, DS209, DS209+, CS407, DS408, DS409+, DS508, DS509+, RS407, RS408/RP, RS409+, RS409RP+) Så umittelbart skal du op på DS209 modellen, da den har 256 Mb RAM.
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Synology kører vist med samme software til alle deres maskiner, men det er ikke ensbetydende med at det performer godt. SC er kendt/berygtet forat skulle have en del CPU og RAM. Det er derfor typisk de kraftigere versioner fra Synology eller QNAP der anbefales, mange er dog begyndt at bruge netbooks eller små desktops istedet da de har en kraftig CPU sammenlignet med mange NAS'er og meget mere RAM.
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Det svarer jo lidt til at man kigger på minimumskravene til Vista: 800 MHz processor og 512 Mb RAM. Der er nok ikke ret mange der ville kører Vista med 512 Mb RAM. Men det kan lade sig gøre.
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Det kan godt være at der kan installeres SC på den, men med den bestykning der er nævnt så er den alt for lille. Du skal mindst op på en 109+
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
amarone ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Tak for den fine input/hjælp til at komme hjem med den rigtige NAS Nå, men så vil jeg nok droppe dobbelt-harddisk-systemet for at spare lidt penge Hvis jeg nu i stedet vender blikket mod Qnap. Hvad siger I så til f.eks denne (den har 256 mb ram)?: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=91 (evt. i Pro-udgaven, hvis der er noget vundet?) Der er også lige kommet en ny model Qnap TS 119, som måske også er en mulighed. Den ser ud til at ha`512mb ram (det er måske næsten en "over-killer"? Står de ovennævnte nogenlunde mål med Synology 109+ ? (den har jeg endnu overhovedet ikke sat mig bare lidt ind i) Hvis I også har lidt opbyggelig input her, ville det være SKØØØNT |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Kan kun opfordre til at du læser på dette forum, der er masser af tråde hvor folk beder om (og får) hjælp til at vurdere forskellige NAS løsninger til SC.
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Jeg ville helt klart gå efter TS 119. Den er ikke en overkiller - overhovedet. Så vidt jeg kan se er der ingen forskel på 109 II og 109 PRO II hvad angår CPU og RAM. 109'eren kan bruges, men efter min mening er den for lille.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
mick-j ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 224 |
![]() |
Vil gerne lige give mit besyv med. Har en QNAP 409 PRO m. 500Mhz CPU og 256MB RAM. Og jo, det virker såmænd udemærket. Men det er _meget_ langsommere end at bruge min PC til formålet. Der er virkelig stor forskel ved browse mm. Dette er med ca. 10.000 sange i basen. De nye serier fra hhv. Synology (109+, 1.06Ghz / 209+, 0.8Ghz) og QNAP (119/219, begge 1.2Ghz) - alle med 512MB RAM - tror jeg er udemærkerede, omend givetvis stadig en smule langsommere end en moderne PC. Min kollega har lige købt en 219 til prvat filserver + SC og han kan ikke få armene ned
![]() |
|
Med venlig hilsen
Mick Johansen |
|
![]() |
|
xeon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
![]() |
Jeg har en Synology 207+, og jeg er fuld ud tilfreds. Jeg har 2 diske i raid1 og den ligger på 20 Mbyte/sek når jeg kopiere op på den og 30 Mbyte/sek når jeg henter fra den.
Jeg har dog ikke nogen foldere med flere tusinde filer, så der ved jeg ikke hvordan den performer. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg sidder med knap 20K sange med SC på en DS-207+ - synes det kører ganske udemærket med Classic og Boom via fjernbetjening, men web-interface stinker - og det var også tilfældet med blot ét album! Jeg har dog også skruet på en del indstillinger for at gøre systemet hurtigere - dvs. ændret lidt indstillinger og slået elementer fra jeg ikke behøver - og det har da haft en effekt.
|
|
![]() |
|
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
Tipsen - kan du uddybe lidt omkring ændring af instillinger? Især webinterface men også skift af numre via Controlleren har lidt ventetid! |
|
![]() |
|
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
Jeg har TS-119 og hvis man har en del musiknumre så er den overhoved ikke OVERKILL! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |