Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
|
Sendt: 12-Maj-2009 kl. 22:28 |
Ved at bede den om at levere noget musik. Controlleren sender altid en WOL pakke til serveren og vækker dermed serveren/NAS.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
jblaabjerg
Bruger
Oprettet: 18-August-2007
Point: 105
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 11:35 |
amarone skrev:
Jeg får i øvrigt meget kyndig hjælpe til opsætningen. Selv har jeg endnu ikke så meget forstand på det. Men min Squeezebox har jeg dog haft i godt 9 måneder nu (med både glæder & sorger ).
|
Ret mig hvis jeg tager fejl, men du kan ikke "bare" installere SC på en QNAP. Sidst jeg tjekkede var der ikke lavet en færdig pakke, men du skulle først installere SSOTS og så SC. Jeg ville nok gå efter en Synology hvis du ikke har lidt mod på at lære linux.
Det kan dog være QNAP er kommet efter det, men ellers er det lidt mere bøvlet.
Synology skriver at du skal gøre følgende (Det virkede også på min 207+ ..:-) )
To Install SqueezeCenter Package:
- Upgrade your Synology Product to firmware versions: DSM 2.0-0722 or above.
- Download the file "SqueezeCenterPackage.zip".
- Unzip it to have "SqueezeCenter-7.2-11.spk".
- Go to [System > Package Management] page of Synology Disk Station Manager 2.0 management user interface, and click Install button.
- Follow the Package Installation Wizard to install the package.
Vær dog opmærksom på at SC ofte forhindre din Synology i at lade diskne hibernate. På min bliver de vækket ca. hver 30 min...:-(
Desuden er jeg enig i at du ikke skal købe en for langsom NAS. Jeg opgraderer nok min 207+, da jeg syntes den er lidt for sløv. Har kun 100 albums liggende i flac, så jeg tror ikke det er mængden der gør det. Der går 3-5 sekunder fra jeg vælger et album til jeg kas se de numre der er på albummet. Der går også 3-5 sekunder for et valgt nummer begynder at spille.
Held og lykke.
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 11:50 |
jblaabjerg: Hvor meget andet har du kørende på din NAS? Din responstid, er det med en "alm." fjernbetjening, controlleren eller web-interface? Jeg har lige testet min med alm. fjernbetjening og Music Library -> Artists -> Kings of Leon -> Only By the Night -> 1. ....flac kan vælges nærmest uden responstid - det er klart under et sekund pr. valg - jeg er bestemt sløveste led i dén kæde!
|
 |
jblaabjerg
Bruger
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 22:39 |
tipsen skrev:
jblaabjerg: Hvor meget andet har du kørende på din NAS? Din responstid, er det med en "alm." fjernbetjening, controlleren eller web-interface? Jeg har lige testet min med alm. fjernbetjening og Music Library -> Artists -> Kings of Leon -> Only By the Night -> 1. ....flac kan vælges nærmest uden responstid - det er klart under et sekund pr. valg - jeg er bestemt sløveste led i dén kæde! |
Jeg har en duet, så ingen alm. fjernbetjening her. Det er på controlleren. Musikbibliotek -> album kommer med det samme, men når jeg så vælger et album går der 3 sek. inden jeg ser listen med numre.
Jeg kører ikke så meget på min NAS. Det er aktiveret en del, men det bliver næsten ikke brugt. En top giver kun slimserver og mysqld med en væstentligt forbrug.
Har du også en 207+?
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 07:17 |
jblaabjerg skrev:
Jeg kører ikke så meget på min NAS. Det er aktiveret en del, men det bliver næsten ikke brugt. En top giver kun slimserver og mysqld med en væstentligt forbrug.
|
Hvis det er aktiveret, vil der blive startet en service op, i tilfælde af du bruger servicen. Dette vil medfører forbrug af hukommelse og kan være med til at sløve SC ned. Hvis jeg kigger på min pc, der kører SC, så er der næsten ingen CPU belastning, men SC bruger 115 Mb RAM, så jeg vil tror at det bliver RAM der er kritisk på NAS og der kan være en fordel i at slå de funktioner fra, man ikke bruger: Mailserver, FTP-server etc, da dette vil frigøre RAM
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 07:26 |
EDIT: Sorry forkert tråd. 
Redigeret af Letten - 14-Maj-2009 kl. 07:28
|
 |
jblaabjerg
Bruger
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 09:16 |
PerW skrev:
jblaabjerg skrev:
|
Hvis det er aktiveret, vil der blive startet en service op, i tilfælde af du bruger servicen. Dette vil medfører forbrug af hukommelse og kan være med til at sløve SC ned. Hvis jeg kigger på min pc, der kører SC, så er der næsten ingen CPU belastning, men SC bruger 115 Mb RAM, så jeg vil tror at det bliver RAM der er kritisk på NAS og der kan være en fordel i at slå de funktioner fra, man ikke bruger: Mailserver, FTP-server etc, da dette vil frigøre RAM
|
Klart nok, men nu skriver jeg jo at det kun er slimserver og mysql det har et væsentligt forbrug, resten er næsten nul, så længe det ikke bliver brugt. Det er dog præcis pga. manglende resourcer (primært ram) jeg skriver at jeg ikke vil anbefale 207+ eller mindre til SC. Jeg regner med at opgradere til 209+ II eller 409+. Det er dog en luxus opgradering, da det kører ok, men noget skal man jo bruge sin SP-opsparing på...:-)
|
 |