|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() Sendt: 08-April-2011 kl. 19:20 |
Hej alle sammen på recordere
Jeg har set lidt på at købe en ny nas der er bedre end den wd world book jeg har lige pt. Men hvad skal jeg kigge efter? Har selv set lidt på noget qnap eller synology ![]() ![]()
Jeg ville ikke rigtig skive et budget.. Jeg ville bare have det rigtige ![]() Men håber i har nogle forslag til en fed nas
![]() Redigeret af McNiklas - 08-April-2011 kl. 19:22 |
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
En fed NAS. Umm. Bruger selv Synology DS 1511+. Dog i den dyre ende
Opfylder de krav du har sat der, ved dog ikke lige med iPhone app. Men hvad skal du også bruge det til? |
|
![]() |
|
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() |
ja den er nok lige dyr nok... Og med hensyn til ipad og iphone, jo det bare fedt og kunne hente billeder og pdf filer ned på alle mine i ting
![]() |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
Både qnap og synology kan alt det du har på ønskelisten.
Du skal bare finde ud af hvor meget plads du ønsker og vælge model ud fra det. Vælg helst en af de nyeste modeller, så for du ikke problemer med hastigheden. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvem har den nemmeste menu at bruge?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
De fleste syntes bedst om synology menu.
Jeg har både synology samt qnap. Og syntes de er meget nemme begge to. |
|
![]() |
|
![]() |
det ser ud til man for meget for pengene i en ds211j.. Så tror jeg læser lidt mere om den
![]() |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Overvej også hvor meget plads du får brug for. Det er nemmere at købe en 4-bay nas i dag med en harddisk, og så udvide løbende, end det er at købe en 2-bay NAS og finde ud af om et halvt år at du løber tør for plads.
Jeg har en QNAP 4-bay NAS (419 mener jeg den hedder) og startede selv med 2 diske, da jeg ikke have mere behov på det tidspunkt. Det smarte er at man kan udvide løbende, uden at skulle undvære NAS'en - den klarer det mens den er online og du har adgang til dine filer. Hvis du bruger en form for RAID hvor der også er noget redundans, så kan du endda skifte en harddisk ud med en større uden at du vil opleve nedetid, da det kan gøres live. Min pointe er bare at du skal overveje både dine behov i dag, men samtidigt også tænke længere frem, for at undgå at spilde penge på en NAS nu som viser sig at være for lille senere.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
Der er nogle mac-brugere, der bruger Drobo. Jeg kender den ikke, men kig på drobo.com
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Rigtig god pointe med en 4-bay
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Dammark ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() |
Jeg har en QNAP 259 som jeg sytnes er rigtig fed. Hvis jeg, på daværende tidspunkt, havde haft råd skulle jeg nok også ha købt en 459.
Og så er jeg forresten også mac bruger.
|
|
// Sebastian Dammark
www.dammark.net |
|
![]() |
|
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
![]() |
Kan godt anbefale Qnap-modellerne. De nyeste modeller er hurtige og der findes vist også en Qnap Remote app til Iphone.
Off-topic, guuuuuuuj jeg har 5 års jubilæum her på recordere.dk :D Redigeret af petrucci - 09-April-2011 kl. 09:08 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |