recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny NAS Qnap
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny NAS Qnap

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny NAS Qnap
    Sendt: 25-December-2013 kl. 07:07
Min gamle Qnap 459 med 4stk 2TB står for udskiftning.

Har fået et godt tilbud på en 869 pro.

http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn=822&c=351&sc=513&t=517&n=9789&g=4&gc=18

Skal lige have hjælp til diske.
Det bliver ikke enterprice denne gang.
Har kig på denne her.

http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-nas-hdd-st4000vn000-4-tb-id-7340127.aspx?q=st4000vn000

Men seagate skriver i note at det kun er op til 5 bay NAS. Qnap skriver selvfølgelig det samme.
Men kan det virkelig passe at det har indflydelse ?

Men hvad er forskellen til denne der er beregnet til VCR NAS, altså videoovervågning, den har ikke den note.

http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-video-35-hdd-st4000vm000-4-tb-id-7268241.aspx

Eller forslag til andre HDD ?

Der skal 8 diske i i raid, så det giver vel ca 23 TB.

Den gamle kommer til salg når den nye er oppe at køre.

Redigeret af SVP03 - 25-December-2013 kl. 08:15
SVP03
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 08:38
Udover Seagate`s nas model, ville jeg personligt kaste et blik på WD Red ( som også er lavet specielt til Nas brug)

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Flmr77 Flmr77 skrev:

Udover Seagate`s nas model, ville jeg personligt kaste et blik på WD Red ( som også er lavet specielt til Nas brug)

Den RED der står på Qnap liste har samme forbehold som den ene Seagate jeg linker til, max 5 bay.
Nupper den anden Seagate, der er masser på lager til under 1000,- ex moms.
SVP03
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 00:01
Hmmmm... så i stedet for at købe diske som kun er beregnet til mindre NAS servere, så vil du heller købe diske som slet ikke er beregnet til NAS?

Det giver som jeg ser det ikke mening at gå fra NAS diske beregnet til 2-5 disk servere ned til diske beregnet til ikke-NAS brug i stedet for at gå op til NAS diske beregnet til servere med 6+ diske (f.eks. WD Se).
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Hmmmm... så i stedet for at købe diske som kun er beregnet til mindre NAS servere, så vil du heller købe diske som slet ikke er beregnet til NAS?

Det giver som jeg ser det ikke mening at gå fra NAS diske beregnet til 2-5 disk servere ned til diske beregnet til ikke-NAS brug i stedet for at gå op til NAS diske beregnet til servere med 6+ diske (f.eks. WD Se).

Hvorfor mener du ikke den Seagate kan bruges til NAS. 4000VM000
Det er kun plads til Blu Ray samlingen og andre ting det skal bruges til.
Klart at Enterprice diske er det optimale, men så er det så også lige 8000,- mere.
Jeg kan tåle at miste data, tager nemlig backup af alt det vigtige på NAS.
SVP03
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu