recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny network streamer - hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy network streamer - hvilken?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
millfarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny network streamer - hvilken?
    Sendt: 11-Maj-2009 kl. 10:26
Hej,

Jeg har i forvejen en Popcorn Media Hour A-100, som fungerer upåklageligt, den spille alle formater og gør det uden problemer, men nu står jeg og skal til at have en streamer i et rum mere, men skal jeg så købe en mere magen til, eller måske A-110'eren eller en helt anden?

Det der taler for at jeg køber samme, er jo helt klart at den kender jeg, og den virker.
Det der taler imod er at den er jo fortsat ret beta agtig i menu'er og i selve design, derudover er fjernbetjeningen noget af det grimmeste i mit hus.

De opgaver som den skal kunne varetage:
- Streame ALLE formater af video op til 720p
- Streame musik med pænt layout på TV samtidig (også helst med playlister)
- Lydløs/meget støj svag
- Ikke bruge for meget strøm

Og det var vel sådan set det. Håber nogen herinde har nogle gode råd/ideer...

På forhånd tak.
--

Millfarm
Til top
millfarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2009 kl. 21:54
slet ingen?
--

Millfarm
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2009 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af millfarm millfarm skrev:

Det der taler for at jeg køber samme, er jo helt klart at den kender jeg, og den virker.
Det der taler imod er at den er jo fortsat ret beta agtig i menu'er og i selve design, derudover er fjernbetjeningen noget af det grimmeste i mit hus.


Hvis du ikke kan lide Popcorn menuerne, skal du ikke vælge NMT-baserede afspillere, da det er samme firmware.

Tvix 6500A (dyr) og Western Digital HDTV streamer er baseret på samme chip som Popcorn, men de anvender en anden firmware. Om menuerne er pænere skal jeg ikke kunne sige, men de vil i hvert fald være anderledes...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
millfarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 08:45
WD HDTV er ikke netværk, så den er udelukket.

Men Tvix 6500A ser sådan set meget godt ud, men understøtter den lige så mange formater som Popcorn Hour?

Hvad med Tvix HD M-7000A? Den ser da godt nok lækker ud.. også lidt dyr, men det er gode gadgets jo tit
--

Millfarm
Til top
Rune Boa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 21:47

Har i set denne nye som Amitech lige er kommet med. Synes den ser meget interessant ud - og prisen er rimelig:

http://www.amitech.dk/includes/default.asp?reload=http://www .amitech.dk/includes/VisProdukt.asp?ProduktId=257&site=k lub

Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 21:57
Den ligner da godtnok en pop-corn-og den hedder også 110 gad vi de om Amitech har skudt genvej
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Den ligner da godtnok en pop-corn-og den hedder også 110 gad vi de om Amitech har skudt genvej


Specs er som PCH A-110, design stort set som A-110 (buet forkant som eneste forskel), og remote'en er den karakteristiske Popcorn remote.

Nu mangler vi bare en B&O udgave til 50.000 kr.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:23

Ja - Amitech Netplayer er en OEM version af Popcorn Hour 110 - altså fuldstændig identisk bortset fra at kabinetet er lidt buet

Tvix'erne afspiller detsamme som popcorn hour - det er bygget over samme chipset blot med anden firmware som Dvico selv har lavet.

Man kan sige der findes grundliggende 3 på markedet

NMT afspillerne - det er alle afspillere som er OEM versioner af Popcorn Hour. Alle baseret på samme reference design fra Syabas - altså Sigma chipset og Syabas firmware, begge dele leveret som OEM til de andre der så selv kommer det i deres eget kabinet, så  forskelle er begrænset til udvendig design, og valg af tilslutnings muligheder. Der er en hel række af disse OEM afspillere at vælge imellem - så enhver kan få sin lyst styret omkring designet.

Dvico - Tvix afspillerne, hvor 6500 og 7000 principielt er samme afspiller, med forskelligt design, og baseret på samme Sigma chipset som NMT'erne men med Dvicos egen udviklede firmware. Ingen internet services og ingen linux applikationer som NMT'erne har. Til gengæld er de noget dyrere. Tvix ejerne påstår de er marginalt bedre i deres understøttelse af "besværligt kodede" 1080p h264.mkv filer 

WDTV - den enlige svale. Igen baseret på samme Sigma chipset, men WD's eget design og firmware. Fin lille USB afspiller. Der findes en alternativ  (jeg tør ikke skrive hacket) firmware til WD'en der bl.a. giver mulighed for at tilslutte USB netværks adapter, så man kan etablere en netværks forbindelse til et NFS share - og dermed streame over netværk.

Ingen af dem er musik mindede i den forstand. Musik afspilning er helt basal.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Jagularen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:31
Rigtig fin oversigt Spawn.

Vil det også sige at jeg f.eks. kunne købe den ovennævnte Amitech og ellers benytte mig af firmware og udvidelser fra www.networkedmediatank.com ?
There's no place like mine.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Jagularen Jagularen skrev:

Vil det også sige at jeg f.eks. kunne købe den ovennævnte Amitech og ellers benytte mig af firmware og udvidelser fra www.networkedmediatank.com ?


Formentlig ikke, medmindre det er en 1:1 kopi. De forskellige NMT afspillere har egen firmware produceret af Syabas.


Redigeret af JesperLund - 18-Maj-2009 kl. 22:34
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Jagularen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Jagularen Jagularen skrev:

Vil det også sige at jeg f.eks. kunne købe den ovennævnte Amitech og ellers benytte mig af firmware og udvidelser fra www.networkedmediatank.com ?


Formentlig ikke, medmindre det er en 1:1 kopi. De forskellige NMT afspillere har egen firmware produceret af Syabas.


Ja, tænkte nok der var nogle problemer der. Ville bare lige være sikker inden jeg smed 500kr ekstra efter en Popcorn Hour
There's no place like mine.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:42

Blot for at specificere - du ville selvfølgelig kunne benytte alle de samme udvidelser på www.networkedmediatank.com som du kan på en popcorn hour - du kan bare ikke direkte downloade og bruge den firmware der udgives til selve Popcorn Hour A100/A110 - men skal hente en OEM firmware fra Amitech. OEM firmwarerne er grundliggende identiske med Popcorn Hour firmwaren, de udvikles til Popcorn Hour afspilleren og sendes derefter til OEM producenterne så de eks. selv lige kan skifte logo i menuerne inden de udgiver "deres" firmware.

Denne Amitech ser ud til som den eneste udover Popcorn Hour A110 at have licens til DTS dekodning.

Men inden man køber hos Amitech skal man måske lige læse nyheden de lige har postet idag d. 18/5-2009

Betalingsstandsning
Amitech A/S er trådt i betalingsstandsning
Amitech A/S er trådt i betalingsstandsning mandag den 18. maj 2009

Den pludselige betalingsstandsning kommer bl.a. fordi en stor OEM kunde har reduceret og udskudt sine ordrer hos Amitech.

Formålet med betalingsstandsningen er at få ro til at finde en partner eller køber til hele eller dele af virksomheden, så den på bedst mulig måde kan videreføres, og så flest mulig arbejdspladser kan bevares og kreditorerne kan opnå dækning i størst muligt omfang.

Driften fortsætter indtil videre og vi ser frem til fortsat at betjene vores kunder.

Vi ser frem til en hurtig løsning, og at vi kommer styrket ud af denne beklagelige situation.


Redigeret af spawn - 18-Maj-2009 kl. 22:50
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu