|
Ny optager til Boxer |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Kikko ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej igen .
Den ser ud til at være den jeg har ledt efter længe, tusind tak for hjælpen Flemming. ![]() Mvh Jan
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10519 |
|
Selv tak. Har du købt den sidste? Når jeg går ind på linket er den nemlig udsolgt. Det var den ikke da jeg sendte linket. Men får du brug for hjælp eller råd i forbindelse med boksen er du velkommen til at skrive. Jeg vil dog allerede nu råde dig til at købe CI moduler uden plus, da det er dem der giver færrest problemer uanset hvilken boks du vælger. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Kikko ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
|
Hej igen Flemming.
Jeg røg lige ind i noget ferie så nej det var desværre ikke mig der fik den sidste. Jeg køre til Tyskland på onsdag og bliver der nogle dage så prøver jeg om jeg kan opsnuse et par stykker. Jeg har allerede et CI+ modul, ok så må jeg finde et par CI moduler også.... Der er sku ikke bare lige..... hmmm ![]() Igen tak for hjælpen og for at må kontakte dig for hjælp når min hjerne ikke vil mere. Jan
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4758 |
|
Hej. Fordelen med den boks som fltk anbefaler er at den har plads til 4 tunere. Jeg ved ikke hvor mange tunere du ønsker eller reelt har behov for. Men det eneste sted jeg kan finde den er i Madrid: Den i Madrid har 2 DVB-S2 Sat tunere, men det er let at købe løse DVB-T2 tunere i Tyskland. Men hvis du skal ud og kigge efter Modtagerbokse på din tur til Tyskland vil jeg anbefale dig at både kigge efter bokse med DVB-T2 og HEVC. HEVC er det kodningsformat som Kultur Ministeriet håber på at en evt afløser for Boxer vil bruge fra april 2020. For at finde en Modtagerboks med HEVC skal du nok lede efter Ultra HD eller 4K bokse. Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10519 |
|
AX Quadbox HD2400 er teknisk identisk med Mutant HD2400, hvis denne er nemmere at finde i Tyskland. Eneste forskel er et lidt andet udseende/kabinet.
Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
GeeGee ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2019 Status: Offline Point: 2 |
|
Hej alle
Jeg er også på jagt efter en ny Boxer boks med mulighed for at optage en kanal og se en anden kanal samtidig. Jeg er ret "lun" på en Dreambox DM900 eller DM920, jeg har tidligere haft flere Dreambox'e til satellit. Ifølge en anmeldelserne på digitalt.tv skal der bruges en DM920 med 2 CI moduler og 2 kort for at opnå det ønskede. Det giver jo prisen et pænt nøk opad, og desuden har jeg alle 4 kort i brug i forvejen. Men man kan læse flere steder, at det nyere "Boxer CA Modul (1.3 HD) CI Plus v1.3/T2" ...tillader i modsætning til almindelige standard moduler afkodning af flere kanaler samtidigt. Derfor er dette CA modul velegnet hvis du har en digital modtager med flere tunere som alle skal afkodes. Det kan du nu gøre fra samme CA modul. Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte, at man ikke kan bruge DM900 med 1 modul og 1 kort? Vh Ebbe
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5342 |
|
Som ikke er den standard Boxer benytter på DVB-T2 HD kanaler i øjeblikket. Og som jeg har forstået det skifter Boxer af pladshensyn (færre frekvenser til rådighed) også format til højere/bedre komprimering, så der skal "fremtidssikret" hardware/software til.
![]() Tråd om samme TV problematik: Redigeret af JørgenT - 06-Januar-2019 kl. 11:40 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4758 |
|
Hej. Mere om skift til DVB-T2 i dette link: Hilsen Carsten.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Hej Jørgen.
Jeg har søgt lidt rundt på nettet. Kan ikke se nogen steder, at der også skiftes til HEVC. Det håber jeg da det er en kanon komprimering.
|
||
![]() |
||
|
Hej. Boxers licens udløber i april 2020 og Boxer var de eneste der bød på en ny periode. Som de så, også har fået. I både udbuds materialet og i en rapport fra Rambøll, var det et krav for at få en ny periode at man bruger DVB-T2 HEVC. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 06-Januar-2019 kl. 17:09 |
||
![]() |
||
GeeGee ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2019 Status: Offline Point: 2 |
|
Det er jeg med på. DM900 og DM920 har HEVC/H.265. Så det kan vel ikke blive mere fremtidssikret, som tingene står lige nu. Men det besvarer ikke mit spørgsmål
![]() |
||
![]() |
||
|
Hej. Jeg læser dit spørgsmål som, om nogen kan bekræfte om man kan bruge en DM900 med 1 modul og 1 kort efter april 2020? Det er altid svært at bekræfte noget ude i fremtiden. De eneste der kan vide noget er Boxer. Men de er tavse omkring deres planer. Ejeren af Stofa, energi- og telekoncernen SE købte Boxer Tv omkring samme tidspunkt Boxer fik Licens til en ny periode fra marts 2020. Hvad er deres planer? Skulle de ønske i en perode at forsætte med DVB-T2 uden HEVC? Skulle de ønske at udsætte overgangen til HEVC? Formålet med HEVC skulle være at have plads til et fuldt kanal udbud på DVB-T2 på et mindre antal MUX. Kan det i stedet dækkes med IP TV, måske fra Stofa? Hvad kan de forhandle sig frem til? Den part de evt skal forhandle med bliver den nye Kultur Minister, efter det kommende Folketings Valg. Mon ikke vi får en anden, lige meget hvilket vej valget peger. Personligt tror jeg ikke at Boxer vil bestille 10.000 vis af nye bokse, før de ved hvem der bliver ny Kultur Minister og de evt får ændret i deres vilkår. Det er svært at spå om fremtiden. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 06-Januar-2019 kl. 17:09 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |