recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny på Canal Digital - og hvad så?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy på Canal Digital - og hvad så?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny på Canal Digital - og hvad så?
    Sendt: 09-November-2010 kl. 14:28
Jeg er nu (næsten) ny på Canal Digital.
Et par førstehåndsindtryk følger herunder - andre må meget gerne byde ind:

Jeg har fået mig den mest solgte TV-pakke, nemlig Family-pakken.
Som reklame kan jeg stadig (efter knap to uger) stadig se Canal+ kanalerne, gad vide hvor længe jeg kan det?

Den satboks jeg valgte, er HDTVfidusen med indbygget harddisk. Den er godtnok et kapitel for sig selv.
Jeg er ovenud henrykt for mit store udvalg af HD-kanaler, og optager i en lind strøm (så meget at jeg tit er nødt til at slette udsendelser jeg endnu ikke har set, for at gøre plads).
Boksen er desværre ikke en optimal oplevelse. Den er langsom og larmende, den kan godt beslutte sig for at gå fuldstændig i baglås ind imellem, og så kan den finde på andre mærkværdige numre.

Alt i alt er jeg dog tilfreds med Canal Digital, men kunne dog godt tænke mig at vide, hvor længe jeg kan regne med at se Canal+ uden at jeg har betalt for det.
Steen
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 14:36
Hej Steen, jeg er selv kunde ved selvsamme selskab med selvsamme abbonement og PVR. jeg kan kun give dig ret i den blandede oplevelse mht. PVR'eren. Indrømmet, en gang i mellem lever den sit eget liv og støjer over grænsen som generende. Omvendt er jeg ovenud lykkelig over funktionaliteten i boksen. Jeg kom fra en, endog problemfri, KISS 588. Så jeg er glad for at kunne benytte 2 tunere samtidig med at kunne se en tredie optagelse fra harddisken.

Langsom synes jeg kun opstarten af maskinen er.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 15:01
Hvad må man bøde for sådan en abb? med HDbox fix og færdig
Kører kun frie mpeg 4 kanaler men har 14 dages fri boxer så man kan jo bliver fristet om lanaag tid:)
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 18:44
For mit vedkommende kører vi med kabeltv fra den lokale antenneforening, hvor det så er Canal Digital, der udbyder. Jeg gav "kun" 1500,- for boksen, dengang uden binding. Nu skal man binde sig 2 mdr.
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 09:05
Det er normalt "gratis" i 14 dage til 3 uger, hvor kortet opdateres.

Det er  åbne for de fleste kanaler i starten, fordi når du køber et abb. skal det virke fra starten og ikke vente på at kontrakten kommer ind og kortet derefter skal opdateres. Kunden skal ikke vente på dette.
Lynge Smile
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Hvad må man bøde for sådan en abb? med HDbox fix og færdig
Kører kun frie mpeg 4 kanaler men har 14 dages fri boxer så man kan jo bliver fristet om lanaag tid:)

Jeg pungede ud (dvs. det kører over betalingsservice, så jeg har ikke betalt en krone endnu) med 2500,- for boksen med harddisk. Opsætning og parabol+kabelføring var uden beregning, og abb. på Family pakken koster 385,- pr måned.
Fordelen ved Canal Digital frem for Viasat, er (udover de mange fede HD-kanaler) at der ikke er noget "kortgebyr" oven i de opgivne priser. De er selvfølgeligt indregnet i prisen, men det gør det hele lidt mere overskueligt.

Udover lidt irritationsmomenter med boksen i starten, er jeg kisteglad for at kunne se mine HD-kanaler i ordentlig kvalitet
Steen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu