|
Ny parabol 28.xx |
Besvar |
Forfatter | |
hylegaard
Junior bruger Oprettet: 05-Februar-2012 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Maj-2014 kl. 18:48 |
Pengene sidder løst i tegnebogen nu :o)
Er der den store forskel på Girbertini 125 og Channel Master 120 ? Er Channel Masteren bare bedre ? Mvh Jens |
|
Elmand
Bruger Oprettet: 06-April-2012 Sted: 2730 Herlev Status: Offline Point: 100 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en Canal Master 120 Glasfiber liggende i brugt udførsel. Kan afhentes for lidt godt rødvin.
Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen
2730 Herlev
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4704 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Nu er der nok flere forskellige måder fabrikkerne kan måle på, for at finde de tal som de skriver i deres egne datablade. Men det er vel alligevej et godt sted at starte: Her har jeg klippet og klistret fra mit datablad på en Channel Master 120: SPECIFICATIONS RF PERFORMANCE KU-BAND EFFECTIVE APERTURE: 1.2m OPERATING FREQUENCY: 10.70 - 12.75 GHz POLARISATION: Linear/Circular Linear/Circular GAIN @ 11.95 GHz: 42.0 dBi (typical) 3 dB BEAMWIDTH: 1.6° ANTENNA NOISE TEMPERATURE @ 30° ELEVATION: 24°K VSWR (MAX.): 1.3:1 CROSS-POLARISATION DISCRIMINATION (LINEAR): >30 dB on axis FEED CLAMP DIAMETER: CPR-229 40mm MECHANICAL PERFORMANCE REFLECTOR MATERIAL: Glass fiber reinforced polyester ANTENNA OPTICS: One-piece offset Og her er et link til Gibertini 125: http://www.gibertini.it/product/product_OP125_L.html Men har du ellers ovevejet en Gibertini 150: http://www.gibertini.it/product/product_serieL.html Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 03-Maj-2014 kl. 21:08 |
|
hylegaard
Junior bruger Oprettet: 05-Februar-2012 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
[QUOTE=Elmand]Jeg har en Canal Master 120 Glasfiber liggende i brugt udførsel. Kan afhentes for lidt godt rødvin.
Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen
2730 Herlev
Er det med mastebeslag? Og ca hvor stort skal røret/masten være i diameter? Mvh Jens |
|
st1
Bruger Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er nok stort set det samme. Giberinien er minimalt større, men det kommer mere and på LNBen end på de sidste cm er min erfaring. Har engelske kontakter som foretrækker Gibertinien, selv synes jeg bedst om Channel Master'en. Den store fordel ved Channel Master'en er formstabiliteten. En stålparabol kan ved uforsigtig omgang bøjes ud af den kritiske form, mens en SMC skål holder formen (indtil den revner). Så selv brugte skærme kan du være rimeligt sikker på fungerer godt. |
|
Elmand
Bruger Oprettet: 06-April-2012 Sted: 2730 Herlev Status: Offline Point: 100 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er med mastebeslg.- Masten går op i det.- Jeg mener 80 mm rør.
Vh Kurt Bjerretoft Espersen
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |