|
Ny parabolmodtager til bedstefar... |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Jean
Bruger Oprettet: 28-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
Emne: Ny parabolmodtager til bedstefar... Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 19:35 |
|
Hej! Jeg har en gammel bedstefar, som ser meget tysk TV. Han har de sidste 15-17 år haft en analog modtager... det har indtil fornyligt fungeret fint. - Maximum S-1001 CI Jeg går ud fra at jeg skal købe ny LNB til hans skærm, nu vi går fra analog modtager til en digitalmodtager? Skal skærmen pege i samme retning som altid? Er det ikke korrekt? Andre gode råd? Jeg har ligeledes læst at Astra slukker for alle analoge kanaler fra 2010. Mvh Jean. |
||
Ham_Der
Guld medlem Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 12:53 | |
Det ser fornuftigt ud.
Hvis hans lnb er ligeså gammel som den gamle modtager, er en ny lnb en rigtig god ide. Skærmen skal ikke drejes. Den gamle lnb kan kun bruges hvis det er en universal lnb. Overvej et nyt kabel fra parabol til modtager, hvis signalet viser sig ikke så godt. Jeg har set, at de tyske kanaler slukker de analoge signaler i 2012, men en digital modtager vil også give bedre billede. |
||
Jean
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 17:59 | |
Det lyder godt. Ja, LNB'en er lige så gammel, som modtageren...
Det skifter jeg, hvis signalet er dårligt... men så vidt jeg har forstået, så er digitalt enten rigtigt godt, eller meget dårligt. Der er vist ikke noget ind imellem, som ved analog... hvor der er mange grader af godt signal. |
||
Ham_Der
Guld medlem Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 18:40 | |
Det er korrekt. Billedkvaliteten er den samme så længe signalet er godt nok. Mange modtagere kan vise billede med et dårligt signal. Det der sker, når signalet ikke er godt nok, er at billedet hakker og fryser og går i sort. Analogt tv derimod bliver tiltagende dårligere, hvis signalet forværres. |
||
Jean
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 18:45 | |
Præcis. Det er også min oplevelse med henholdvis DVB-T og DVB-S kontra et analogt signal. Tak for dine svar. |
||
Jean
Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 17:26 | |
Først fik jeg den gamle receiver til at virke igen, men fortsat var signalet dårligt. Så i dag fik jeg endeligt taget mig sammen til at skifte LNB, og receiver. Det fungerer glimende! Jeg har erfaret at der findes 2 Astra-sattelitter, findes der flere end det, og hvor finder jeg kanaloversigt over de 2? |
||
ghost-the-man
Guld medlem Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: DK (nordøstfyn) Status: Offline Point: 1647 |
Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 18:14 | |
|
||
Jean
Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 19:19 | |
Det var da godt nok verdens mest uoverskuelige hjemmeside. |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 19:33 | |
Der er mange Astra, så det må specifesceres mærmere. Der er A,B,C,D,E,F. 2A,2B,2C,2D og en del mere. http://en.kingofsat.net/ |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Jean
Sendt: 02-November-2009 kl. 18:45 | |
Ja, det har jeg så fundet ud af. Der er også en der hedder Hotbird... Min bedstefar har 2 skærme. Den ene har været brugt til Viasat for flere år siden, og den anden kører så på Astra. Jeg har som sagt kun skiftet fra analog LNB til universal. Signalet er flot og klart, men alligevel er min bedstefar ikke tilfreds. Han har fået flere kanaler umiddelbart, men desværre er udbuddet et andet. Han vil gerne se fodbold, liga, niveau osv. er ligegyldigt for ham. Kan det være at han har fået nogle gratis-kanaler via den gamle Viasat-skærm? |
||
lipklop
Bruger Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 149 |
Sendt: 04-November-2009 kl. 09:02 | |
Ja du kan godt vende den "viasat" skærmen mod hotbird. Hvis du skal have en idé om hvilke kanaler der viser fodbold vile jeg kigge på: http://liveonsat.com/dailypage.php
|
||
Mvh Lipklop
|
||
Jean
Sendt: 04-November-2009 kl. 22:37 | |
Tak for linket, men jeg aner jo ikke hvilke kanaler jeg kan ta' gratis via sattelit? Hold op hvor er gamle mennesker besværlige nogengange, når man forsøger at hjælpe... Redigeret af Jean - 04-November-2009 kl. 22:39 |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |