|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
![]() Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 10:29 |
||
Hej alle herinde på Recordere... Mit første indlæg
![]() er på arbejde så får en reprimande af min chef i skrivende stund.. Han siger: kan du sige velkommen til Mac Donalds..... Og det fordi min pc er død, så blir NØDT til at bruge arb. pc`en..
Ny pc søges til snarligt brug. Har brug for følgende:
Skal kunne spille: The Elder Scrolls Skyrim på (gerne) high settings (Ved godt der ikke er offentligtgjort specs endnu til spillet).
Vil gerne bruge den som HTPC, har aldrig brugt min nuværende til bruget, så lidt viden omkring det og hvad det kræver af software & hardware (Ved godt dette ikke er rette fora til emnet, men vil gerne holde det hele i én tråd hvis muligt).
Her er copy/paste fra anden oprettet tråd på Gamereactor.dk, men håber på mere viden herindefra, specielt til integrationen med HTPC.:
|
|||
![]() |
|||
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
||
Ud fra hvilket brug vil du definere en HTPC? Og er dit Antec-kabinet et HTPC-kabinet? Og præcist hvilket er det?
Og så må du lige specificere og prioritere dine ønsker/krav noget mere præcist. Du skyder meget bredt med gaming, HTPC, overclocking, støjsvagt, bedre CPU-køling og billigt. Og har du vitterligt brug for at overclocke? Redigeret af bjrn_dk - 20-Oktober-2011 kl. 14:34 |
|||
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
|||
![]() |
|||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
![]() |
||
Rigtigt nok.. Beklager. Well. Har set nærmere fra en "extreme gamer" til 5.5 øl fra topdata. Skal primært bruges til internet, musik, spil og film. Har ikke et htpc kabinet, så det forbliver som alm. Kabinet fra topdata, dog et lidt pænere af slagsen derfra.
Htpc er ikke min store passion og køber som oftest bare skiverne og sætter dem i blu-Ray afspilleren, men vil gerne ud i af få et ordentligt program så pc'en kan fungere som htpc. Men ellers igen, primært til musik og spil og self være på nettet. Kan oprette nyt emne i htpc forummet og få mere at vide ang det og holde mig til generelt PC, til spil etc. Herinde i denne tråd. Hvis der er nogle garvede Pc "nørder" herinde må i gerne give jeres besyv med i denne tråd. er ikke helt sikker på om hardwaren er godt nok up to date på topdata pc'en som linkes til her: http://topdata.dk/product.asp?product=7537 Den skal nok mest bruges spil mæssigt, til at kunne køre - the ender scrolls - skyrim på, dog mangler der stadig at komme specs på spillet endnu. Ellers er det musik og internet brug. Har ikke haft mulighed for at se film sådan rigtigt endnu på nuværende pc, da jeg kun har brugt vga kabel mellem tv og pc. Men fremad rettet skal der bruges hdmi fra pc > receiver > tv & dermed skal der også til at leges lidt med noget htpc. Mvh. René |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
5.5k
|
|||
![]() |
|||
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
||
Hvis du bare skal have samlet dig en gamer-pc burde det være simpelt nok - dedikerede HTPC løsninger er ikke min hjemmebane med henblik på OS, software osv.
Du kan med god fordel også søge lidt i forum og researche forud - jeg mener der var nogle gode tråde i januar - maj. Helt grundlæggende er der ikke meget som er ændret siden, indenfor hvad jeg vurderer er dit behov. Det ser vist ud til at der nu er kommet hardware krav for dit spil: http://www.tomshardware.com/news/Elder-Scrolls-Skyrim-System-Requirements-Pete-Hines-RPG,13821.html og det ser ikke så voldsomt ud igen. Jeg har lidt svært ved at gennemskue om hvorvidt du allerede har et kabinet, eller ønsker et? |
|||
|
|||
![]() |
|||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() |
||
Min kammi har lige købt denne her bærbare fra asus til 4999 i computercity, og den er sku ret vild!
- og så køre den ret godt, og har et lækkert design! http://www.pricerunner.dk/pl/27-2745273/Baerbare/ASUS-A53SV-SX083V-Sammenlign-Priser |
|||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|||
![]() |
|||
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
![]() |
||
Jeg har selv lige købt denne superfede nærmest lydløse Intel Monster hos mm-vision.dk. Jeg gik dog lidt amok og fik smidt en OCZ 120Gb SSD disk med Win 7 64bit installeret + en ekstra 1Tb Sata3 hardisk, en Skythe silent CPU blæser og et et lidt bedre Gigabyte bundkort i.
Den er så godt nok pænt stykket over dit budget. Men hold fest hvor er den bare fed. ![]() De har også knap så dyre færdigsamlede PC'er - f.eks. denne her Intel Game Speciel, som nok skulle kunne klare dit behov. Den har bl.a. et godt Gigabyte Z68 bundkort, i5-2500K cpu, 8gb Kingston HyperX DDR3 ram, 1Tb Seagate Sata3 6gb/s harddisk, Nvidia Geforce GTX560 1gb grafikkort, Seasonic SS-600ET strømforsyning
supersilent 16dB + 24 månedrs fuld garanti og 2 gratis service eftersyn (værdi ca. 1000 kr.) Prisen er lidt over dit budget - men så får du den så samlet og testet - og mulighed for fragtfri forsendelse (GLS) eller 100kr. (PostDk) eller afhentning i Roskilde (hvis man bor i det område) Samtidig er deres support og service helt i top. Kan helt klart anbefales, da de ved hvad det handler om + de samler PC'en i deres eget værksted og kun bruger kvalitets komponenter. Det er måske værd at overveje - jeg er ihf. yderst tilfreds med denne butik + jeg slap for selv at bruge x antal timer på at samle "mit stue-alter".
![]() |
|||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Den bærbare computer er helt sikkert et godt køb, men i det her tilfælde ligger den alligevel en del under de anbefalede krav for det pågældende spil (begrænset af grafikkortet, som ligger væsentligt under det anbefalede). Den vil sandsynligvis godt kunne spille spillet, men det vil formodningsvis være på low settings eller en lav opløsning, eftersom den ligger væsentligt under de anbefalede krav, om dog den opfylder minimum-kravene. Gamer-PC og bærbar computer er to ting der aldrig vil gå hånd i hånd - du betaler simpelthen så meget for så lidt, sammenlignet med en stationær computer i dette henseende. Når jeg skrev at hardware-kravene ikke så så voldsomme ud igen for spillet, mente jeg blot at det godt ville kunne lade sig gøre indenfor den økonomiske ramme der var blevet givet.
Folk er forskellige, men hvis man bare nogenlunde mener man kan samle en computer, hvilket i øvrigt ikke er specielt svært overhovedet, så mener jeg ikke man bør spilde penge ved at få nogen til at skulle samle den for sig, og have penge for nogle småydelser der. Priserne er blevet væsentligt bedre for samlede PC'er, men i sidste ende betaler du lige det mere, og hvis jeg i stedet kan bruge det mere på at få flere RAM, et større graffikort m.m. ved at samle selv, så er jeg da ikke i tvivl om hvad jeg vælger. Jeg vil se om jeg ikke senere i dag vil få tid til at sammesætte et udkast til en gaming PC til max 5.500kr. Og så kunne det jo være interessant at holde det lidt op imod et samlet system, og måske se de konkrete forskelle (om end de systemer der allerede er linket til her, ligger over budget). Redigeret af bjrn_dk - 30-Oktober-2011 kl. 08:31 |
|||
|
|||
![]() |
|||
Houmoller ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 129 |
![]() |
||
Prøv at gå ind på pc-lager.dk og se deres gamer-linje, rigtige fornuftige computere til fornuftige priser. Her får du endda lidt rabat i forhold til at samle én selv desuden for du så også support på den samlede computer.
|
|||
![]() |
|||
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
![]() |
||
Nu quoter du jo den Monster jeg købte og ikke den Game Special jeg rent faktisk henviser til, som kun koster en anelse over de ca. 5500 som trådstarter skrev var budgettet ! Det er rigtigt at det ikke er så svært at samle en Pc, har selv gjort det i mange år. Jeg var bare doven denne gang og regnede på, hvad det ville koste selv at samle den alt inklusive. Men jeg vil næsten vædde på, at man ikke selv kan samle en tilsvarende PC, a la den Game Special - jeg linker til fra mm-vision. Dertil får man så heller ikke 2 års fuld garanti og 2 service eftersyn de første 2 år (svarende
ca. 1000 kr.) Ej heller til den Monster jeg selv købte, med de tilvalg jeg gjorde ! Kun hvis der bliver gået på kompromis med komponeterne. Og jeg tvivler også på, at man kan finde alle kvalitets komponenterne billigst i den samme butik = evt. betale flere fragtpriser + ventetider på at de forskellige ting dukker op. Men venter da med med spænding på
![]() Redigeret af Roland - 29-Oktober-2011 kl. 19:21 |
|||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|||
![]() |
|||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() |
||
det lidt noget fis, for det grafikkort der ligger i den maskine er et af top grafikkortene fra nvidia, et nvidia geforce gt 540m er blandt noget af det bedste man kan få? ![]() |
|||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|||
![]() |
|||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2815 |
![]() |
||
Det er et mellemklasse bærbar kort som vel er omkring et år gammelt, og som er væsentligt ringere end hvad man får til små penge i en stationær. http://www.videocardbenchmark.net/video_lookup.php?gpu=GeForce+GT+540M Redigeret af Kasper_J - 29-Oktober-2011 kl. 22:32 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |