|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||||
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
|||
Beklager at mit svar er delt op i to, men jeg oplevede nogle visningsproblemer da jeg postede som ét.
Asrock z68 EXTREME3 GEN3 skal du nok også blive glad for. Som du selv er inde på går du på kompromis med tilslutningsmulighederne, og så bliver der også gået lidt på kompromis med kvaliteten af de heatsinks der sidder på bundkortet og dermed overclock-potentialet, men jeg tror alligevel ikke der er noget der er af betydning for dit brug.
Det ville da være en skam ikke at bruge i5'erens grafikdel kombineret sammen med dit grafikkort (ved at bruge Virtu). Lad os lige se her igen: ![]() Men selvfølgelig hvis du ikke roder så meget med video-encoding, så er det jo meget forståeligt, men hvis du skal lege bare lidt HTPC kommer du jo ikke udenom det. Og så er det næsten bare synd at have købt et Z68-chipsæt fremfor et P67-chipsæt, eftersom du ikke rigtigt får udnyttet de features Z68 byder på. Men nok om det, du får et bundkort du uden tvivl bliver glad for.
OVERKILL! Du vil ikke kunne se nogen forskel om du købte de dyre du har fat i der, eller et helt "almindeligt" et som det her http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_kabler/high_speed_14_guldbelagt_hdmi_kabel_5_m_738_da.html Søg evt. selv lidt rundt på forum og find ud af at korte (<5m) dyre hdmi-kabler som udgangspunkt slet ikke kan betale sig - der er ingen forskel sålænge signalet bare når frem, og det skal det nok i det her tilfælde.
Det korte svar er nej. Der er ingen begrænsninger i mini-hdmi. Men hvis du alligevel skal købe et hdmi-kabel, så køb da et som er mini-hdmi - hdmi som her http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/mini_hdmi_kabel/mini_hdmi_hdmi/mini_hdmi_hdmikabel_guldbelagt_5_m_1177_da.html Redigeret af bjrn_dk - 07-November-2011 kl. 22:39 |
||||
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
||||
![]() |
||||
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
|||
Jeg tror desværre ikke rigtigt der er andet at gøre for tiden end at sætte sig ned og vente på at priserne bliver til at holde ud igen. Start på en gammel disk hvis du har mulighed for det. Redigeret af bjrn_dk - 07-November-2011 kl. 22:39 |
||||
|
||||
![]() |
||||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
![]() |
|||
Tak for lækkert svar. ;)
Hvordan er disse lyd chip's i grafikkort? Sidder selv og tænker at onboard lyd fra bundkort er bedre end et fra et grafikkort!? Men self helt klar over at det dedikerede kort er det bedste. Hører meget musik fra min pc og også den jeg snart får samlet, så vil helst ikke gå for meget på kompromis når Mentor 6 LE'erne skal spilles op.. Men hov.. Kan vel by-pass lyd fra grafikkort og onboard bundkort på forstærkeren ikke?? Mvh. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg tror såmænd at lydenheden på grafikkortet er ganske fin. Den smider lyden med digitalt over hdmi, og det er der vel ikke så mange ben i. Og du kommer ikke udenom at det er den lydenhed du skal bruge hvis du meget simpelt vil have lyden og billedet med via et enkelt hdmi-kabel.
Jeg ved ikke helt hvad du mener med at bypass'e lyden fra grafikkort og den onboard lydchip, men det digitale signal skal jo processeres et sted, enten på ved grafikkortets lydenhed, bundkortets lydenhed eller dit dedikerede lydkort. Det er vel noget med at udskyde D/A-konverteringen til din forstærker hvis den tager digitalt signal ind. Jeg ved ikke om det bør være via hdmi fra bundkortets eller grafikkortets lydenhed. Det kan man vel prøve sig frem med. Omvendt er jeg heller ikke hifi-nørd, så det er fremmed land for mig. |
||||
|
||||
![]() |
||||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
|||
Jeg skulle også lige tjekke hvilket grafikkort der var i den bærbar: Nvidia Geforce GT 540M med 2 GB ram og jeg må også sige at jeg er lidt overrasket over at det ikke skulle kunne køre et spil. Nu spiller jeg ikke, så kender ikke detaljerne - men er bare lidt overrasket alligevel. I min bærbar, der betegnes som en gamer-bærbar, sidder et NVIDIA® GeForce® GTX 460M 1.5GB GDDR5 VRAM Og lad os så se på sammenligningen hvor de ligger i forhold til hinanden: GT540M ligger på 732 og GTX460M ligger på 1212. Ok der er lidt forskel. Wow GTX485M ligger på 2246 (jeg regner med at "M" betyder det er til bærbare), og det højeste er et GTX580 på 3909.
Ja, ja - så kan man jo se hvor "i landet" det ligger henne...
![]() |
||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||||
![]() |
||||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
![]() |
|||
Så er maskinen samlet og alt kører jo bare som en drøm i Skyrim og BF3, alt taget i betragtning mht. GPU + jeg kun spiller på min tv skærm, den følger dog ret godt med alligevel, nok mere GPU`en der mangler liige det sidste for at maxe de to spil ud.... Meeen, mit dedikerede lydkort kører ikke efter planen.. Nu har jeg forgæves googlet de sidste 3 dage ang. 5.1 & 7.1 lyd i spil. ___________________________________________________________ Ved så meget at: Optisk overfører KUN 2 kanaler over til receiveren og så skal/kan denne decode til eks. DTS:NEO6. I 7.1 analog kan jeg kun få front kanalerne til at spille, snurrerundten udebliver.? Mit X-Plosion DTS Connect har DDL (Dolby digital LIVE!), men kan ikke finde drivere der virker med Win7? Så er nødsaget til at køre med analog 7.1, som heller ikke virker helt som det skal, da driveren til lydkortet ikke vil køre ordentligt på Win7, selve Xear 3D "programmet" der er med til lydkortet vil ikke virke på Win7.. Så hvad har jeg så af muligheder nu? Overvejer kraftigt et nyt lydkort der er kompatibelt med Win7, som kan køre DTS connect + DDL, men vil gerne først have set efter flere muligheder inden jeg tager springet til nyt lydkort. Mvh.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Umiddelbart kunne jeg heller ikke finde ud af at få smidt lyd/billede fra GPU via HDMI over til receiver og derfra til tv.. :(
|
||||
![]() |
||||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|||
Ærgeligt, at jeg ikke havde set din tråd - har en ny Lenovo Core i5 PC til salg for under 4.000kr med 2½ restgaranti (on-site) - med et ordentligt grafikkort og en ekstra blok ram havde det været en ganske fornuftig maskine.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ellers tak tipsen ;)
... Har nu fået godt gang i lyd og billede over HDMI fra GPU til receiver.. Det spiller max.. Med alle kanaler digitaliseret. :D Det var nu ikke så svært. Så nu er jeg ved noget der virker og lyder godt. Savner dog lidt at kunne bruge mit dedikerede lydkort.. Men kan være det kommer til sin ret med de gamle pc-dele og en htpc på XP. Det kommer jeg til at lege med i dec. Måned tror jeg. Mangler et fint mindre htpc kabinet, psu og HDD til formålet.. Mvh. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |