|
Ny PC med Windows 7? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Så hvis jeg køber en ny PC uden operativsystem, kan jeg så hente prøveversionen af Win 10 gratis og bruge den i et år (eller et halvt)?
Hvordan foregår det rent praktisk? Skal Win 10 hentes på en anden computer, over på USB-nøgle og installeres Eller kan det blive sendt med posten? |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
|
hentes og installeres via usb eller dvd skive
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Kører du overhovedet med Windows 8 og hvad bruger du den til som gør at den i dine øjne er ringe? Har du opdaget den meget brugbar "højreklik" funktion på startknappen? Alene den feature gør at jeg føler Windows 7 er et fortidslevn.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
|
Bruger naturligvis ikke windows 8, men min mor har en bærbar med windows 8, og jeg synes metro skærmen er forfærdelig, og at fjerne startknappen var ikke nogen forbedring af systemet, jeg synes det er åndsvagt at man skal installere ekstra programmer for at kunne sætte en pop3 email op, og jeg synes det er latterligt at man ikke kan trykke F8 ved opstart for at komme til boot menuen. Det er de ting jeg lige har fundet ud af med min mors PC, hvis jeg selv havde windows 8 kunne jeg nok have fundet mange andre ting
|
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
|
Køb pc med Windows 8.1
Tag dig ikke af alle mulige bagstræbere, som forsøger at virke så pokkers kloge ved at kunne påpege små forskelle, som "ødelægger" deres hverdag. IT er som andre steder fyldt med mennesker, som har vanskeligt ved at tilegne sig nye arbejdsvaner. Kan man så lige spille klog ved at fremlægge komparative studier mellem Vista, XP, Windows 7 og Windows 8, ja så er positionen som "it-kyndig" jo tilsyneladende bevaret. Den bedste tilgang til Windows 8.1 (og mange andre systemer) er at møde dem med åbent sind. Brug tid på at sætte dig ind i hvad meningen og idéen med systemet er, og brug lidt tid på at få nye gode vaner fra begyndelsen. Dernæst: Når der kommer nye versioner, så overvej grundigt at tage imod tilbud om opgradering. Da Windows 8 kom frem kostede det 229 kr at opgradere fra Windows 7. Listeprisen er i dag ca. 2.000 kr eller ca 500 kr for studerende. - nå, nu er der sgu nok nogle der bliver sure :-) Redigeret af B-CLG - 09-November-2014 kl. 15:35 |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
|
Metro er noget skrammel, helt enig.
Men at du ikke gider installere en start meny/knap forstår jeg ikke. Der skal vel alligevel indstalleres en masse på sådan en maskine. |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
|
Gider godt, det har jeg jo også gjort på min mors computer, jeg kan bare ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt. |
||
![]() |
||
|
Det var nok ment til mig, og nej jeg bliver ikke sur på folk på nettet. Jeg plejer ikke at udskifte ting der virker godt og som jeg er tilfreds med, med ting som jeg ikke synes virker. Jeg synes Microsoft har lavet et ordenligt selvmål, og de skal være meget meget glade for at der ikke stod en konkurrent klar med et nogenlunde alternativ kort efter win 8 kom ud, for så havde de da nok lige lavet en "nokia".. og når vi snakker om "nokia" hvad er det for et styresystem der er der på? og hvordan er det at det går for dem? :) Jeg er bestemt ikke teknik forvirret, og jeg har intet mod at prøve noget nyt, jeg stiller bare som krav at virker bedre end det gamle, ellers så bruger jeg hellere det gamle.. Redigeret af Pizzabager - 09-November-2014 kl. 16:35 |
||
![]() |
||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
|
Jeg må indrømme at Win8 generede mig rigtigt meget de første par dage jeg havde det i hænderne da alting virkede lidt bøvlet, men efter bare 2-3 dage var indkøringen overstået og jeg ville ikke se mig tilbage - der er mange ting der fungerer meget nemmere end på tidligere udgaver.
Hvad er i øvrigt grunden til at alle higer efter den skide start-knap andet end vanetænkning? Det er da om noget blevet lettere at finde programmer nu ved bare at begynde at taste programnavnet.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19564 |
|
Hvis man kan huske, hvad programmet hedder.... Og at man ikke har samme program i forskellige versioner. Startemenuen er uovertruffen, hvis man holder orden i den. Desværre er Microsoft selv en af de slemme til at forpeste en startmenu, prøv at installere eksempelvis en officepakke, den opretter ikke en undermenu der hedder office, men smider programmer og mapper i roden af "programmer". Klaus |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Startmenuen var bare blevet værre og værre med Windows 7. Hvorfor åbne en programmenu som man efterfølgende skal scrolle ned i.
Fjernelse af Startmenuen er nok den største ændring og det som jeg selv forventede ville være det værste ved Windows 8. Efter snart 2 år med Windows 8 og nogle måneder med skift til 8.1 vil jeg påstå at fjernelsen af den gamle startmenu er det bedste som nogensinde er sket for windows. De fleste mennesker har en håndfuld programmer som de benytter og derfor virker det rigtigt godt med enten processbaren eller med den nye startmenu. Dem som er mere krævende kan vælge at benytte en shortcut bar på processbaren som kan bruges til drag and drop åbninger. Eller man kan som de fleste øvede benytte windows tast + starten af programnavn + return. På netværk siden er Windows 8.1 enhver administrators våde drøm, da her er rigtigt mange fantastiske løsninger med group policy og centralt administreret hjælp.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Øh, på min Win7 PC blev der da oprettet en mappe, som hedder Office, og hvor alle Office programmer og funktioner ligger?
M.v.h. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |