|
Ny PC med Windows 7? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Desuden er det noget fis, at startmenuen skulle være enklere end Win8! Også selvom man ikke husker navnet på programmet. I Win8 - Metrobrugerfladen - scroller man blot ned, så har man alle installerede programmer i en fin alfabetisk oversigt! Bl.a. også en af de ting, jeg sætter stor pris på, på min Windows Phone, frem for Apple's og Androids rodede samling app-ikoner....
M.v.h. |
||||||
![]() |
||||||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|||||
Office installerer sine egne ting i en officemappe i programmenuen, men selve officeprogrammerne ligger løst i programmenuen.
|
||||||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||||||
![]() |
||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19564 |
|||||
Nej.
Yes, langt lettere end når jeg skal starte Audacity, så trykker jeg Win -> p -> l -> a Eller når jeg skal vælge en af mine utallige lokprogrammer installationer Win -> p -> t -> og så vælger med piletasterne. Med mange installerede programmer, bliver den alfabetiske oversigt i win8 kæmpestor, så er vi tilbage ved uoverskueligheden. Min startmenu er netop grupperet, så ting der hører sammen er grupperet sammen (modelbaneting under "tog", audio redigering/behandling/konvertering under "lyd"). Har jeg brug for et program det er længe siden jeg har brugt og dermed ikke kan huske navnet på, kan jeg bare gå ind under grupperingen af programmer jeg har brug for - kan du det med Win8 og søgning på programnavn?
Okay, på samme vis som jeg kan rydde op i startmenuen på min win 8 pc (med classic shell), kan jeg også rydde op og gruppere ikonerne på min telefon. Sjovt nok, så er hverken min telefon eller min PC rodet med "app-ikoner". Jeg har nemlig lært at udnytte de features operativsystemerne har, så man kan få en let tilgang til installerede programmer, frem for at dem alle er i en lang liste. Klaus |
||||||
![]() |
||||||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|||||
Men Klaus, jeg indrømmer gerne at det åbenbart ikke virker for dig. Men du er jo også langt fra den typiske windows bruger og det er dem som flertallet består af. Hvor mange personer har f.eks. flere versioner af samme program installeret.
|
||||||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||||||
![]() |
||||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4053 |
|||||
|
||||||
![]() |
||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19564 |
|||||
Korrekt - den typiske windowsbruger har gennem de sidste 10 år oplevet deres startmenu blive mere og mere fucked up - og har opgivet den. Det kan de delvist takke dem selv for, men også leverandører af programmer der blot "læssede lort ind i startmenuen". Min arbejdscomputer er (selvfølgelig?) organiseret på samme vis. Det vil sige at jeg har et forholdsvis tomt skrivebord og en yderst kort quicklaunch menu ved siden af min startknap. Dermed behøves jeg ikke at huske på, hvad leverandørerne af alle mulige typer software har kaldt deres programmer, ensidige hvilke ikoner de har valgt (til quicklaunch). Næh, de er grupperet under deres respektive formål i stedet. Nok derfor at rigtigt rigtigt mange har brokket sig over metro ui til erhvervsbrug........det er fint nok til sekretæren, men dem der vitterligt bruger deres computere ( og ikke lige godt kunne have nøjes med en lille terminal), for dem er metro ui kun til besvær. Klaus Redigeret af KlausDM - 09-November-2014 kl. 23:01 |
||||||
![]() |
||||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||||
Ok, så nedenstående to Officepakker er bare specielt installeret på min PC? ![]() M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 09-November-2014 kl. 23:43 |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Jo!
Samme mulighed - med genvejstaster - har du jo i Win8.
Jeg har en Win8 tablet, og selvom det kun er 10", så er der masser af overskuelighed - og stadig hurtigere, end at benytte en startmenu.
Øh ja! Direkte i Metro-UI'et. M.v.h. |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Øh nej! Metro UI er så meget enklere, end tidligere Windows versioner! Det handler igen om, at sætte sig ind i, hvordan det virker, og hvad man kan. I Metro UI kan man gruppere direkte på "forsiden"/skrivebordet. M.v.h. |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Hvorfor skal det ligge og flyde på forsiden/skrivebordet? Klaus |
||||||
![]() |
||||||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
|||||
Og alligevel så forsvinder det fra næste windows version fordi folk ikke har taget det til sig. Til desktop versionen af windows har jeg helt ærligt også lidt svært ved at retfærdigøre at det ser ud som det gør. Søgefunktionen er dog fantastisk, og efter 8.1 opdateringen er det nemt at boote direkte på desktop, såfremt man ikke bryder sig om touch interfacet. Vil man gerne have genveje, så vil det altid være hurtigere at placere dem i værktøjslinjen eller direkte på skrivebordet. Metro er designet til touch, så jeg køber ikke helt dit argument med grupperinger. Jeg har lidt et ben i begge lejre, for jeg hører også til dem som mener man bør lære at bruge søgefunktionalitet og genvejstaster fremfor startmenuen. Allerede fra windows 7 har du kunne søge på samme måde som i windows 8 ved at trykke wintast og begynde at skrive. Uanset version er dette den hurtigste vej til åbne et kendt program. Jeg køber på ingen måde argumentet med at man ikke kan huske hvad det hedder, har flere versioner installeret og hvad der ellers har været fremført af argumenter - det handler om tilvænning og søgning vil i langt de fleste tilfælde være hurtigere at klikke sig igennem et træstruktur. Det ene udelukker naturligvis ikke det andet og der kan selvfølgelig være brugerscenarier, hvor det kan give mening med en velopdelt og overskuelig træstruktur fremfor at skulle til at i stifinder.
Redigeret af tobywan - 10-November-2014 kl. 10:47 |
||||||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||||||
![]() |
||||||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
|||||
Det endte med en 7-model: Jeg er ikke til eksperimenteren... jeg tænder computeren og så skal det bare virke
|
||||||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |