recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny PC med Windows 7?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny PC med Windows 7?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 19:19
Desuden er det noget fis, at startmenuen skulle være enklere end Win8! Også selvom man ikke husker navnet på programmet. I Win8 - Metrobrugerfladen - scroller man blot ned, så har man alle installerede programmer i en fin alfabetisk oversigt! Bl.a. også en af de ting, jeg sætter stor pris på, på min Windows Phone, frem for Apple's og Androids rodede samling app-ikoner....

M.v.h.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Øh, på min Win7 PC blev der da oprettet en mappe, som hedder Office, og hvor alle Office programmer og funktioner ligger?

M.v.h.
Office installerer sine egne ting i en officemappe i programmenuen, men selve officeprogrammerne ligger løst i programmenuen.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 20:12

Desuden er det noget fis, at startmenuen skulle være enklere end Win8!

Nej.

Også selvom man ikke husker navnet på programmet. I Win8 - Metrobrugerfladen - scroller man blot ned, så har man alle installerede programmer i en fin alfabetisk oversigt!

Yes, langt lettere end når jeg skal starte Audacity, så trykker jeg Win -> p -> l -> a
Eller når jeg skal vælge en af mine utallige lokprogrammer installationer Win -> p -> t -> og så vælger med piletasterne.
Med mange installerede programmer, bliver den alfabetiske oversigt i win8 kæmpestor, så er vi tilbage ved uoverskueligheden.

Min startmenu er netop grupperet, så ting der hører sammen er grupperet sammen (modelbaneting under "tog", audio redigering/behandling/konvertering under "lyd"). Har jeg brug for et program det er længe siden jeg har brugt og dermed ikke kan huske navnet på, kan jeg bare gå ind under grupperingen af programmer jeg har brug for - kan du det med Win8 og søgning på programnavn?

Bl.a. også en af de ting, jeg sætter stor pris på, på min Windows Phone, frem for Apple's og Androids rodede samling app-ikoner....

Okay, på samme vis som jeg kan rydde op i startmenuen på min win 8 pc (med classic shell), kan jeg også rydde op og gruppere ikonerne på min telefon.
Sjovt nok, så er hverken min telefon eller min PC rodet med "app-ikoner". Jeg har nemlig lært at udnytte de features operativsystemerne har, så man kan få en let tilgang til installerede programmer, frem for at dem alle er i en lang liste.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 20:23
Men Klaus, jeg indrømmer gerne at det åbenbart ikke virker for dig. Men du er jo også langt fra den typiske windows bruger og det er dem som flertallet består af. Hvor mange personer har f.eks. flere versioner af samme program installeret.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4053
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Når win 10 kommer til "færdig" version så vil den være gratis for alm consumer brugere, da det vil være det sammen styresystem til både Xbox pc og wp

Altså, forstået således, at den vil komme som en alm. opdatering - evt en frivillig (valgfri) opdatering til sin tid?

Jeps. Det vil kun være til nye computere der skal købes licens til. For ellers ville det blive lidt halvt dyrt, at opgradere på Windows phone og tablet. Men enterprisen kommer vis nok stadig til at betale på opgradering
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men du er jo også langt fra den typiske windows bruger og det er dem som flertallet består af. .

Korrekt - den typiske windowsbruger har gennem de sidste 10 år oplevet deres startmenu blive mere og mere fucked up - og har opgivet den.

Det kan de delvist takke dem selv for, men også leverandører af programmer der blot "læssede lort ind i startmenuen".

Min arbejdscomputer er (selvfølgelig?) organiseret på samme vis. Det vil sige at jeg har et forholdsvis tomt skrivebord og en yderst kort quicklaunch menu ved siden af min startknap. Dermed behøves jeg ikke at huske på, hvad leverandørerne af alle mulige typer software har kaldt deres programmer, ensidige hvilke ikoner de har valgt (til quicklaunch). Næh, de er grupperet under deres respektive formål i stedet.

Nok derfor at rigtigt rigtigt mange har brokket sig over metro ui til erhvervsbrug........det er fint nok til sekretæren, men dem der vitterligt bruger deres computere ( og ikke lige godt kunne have nøjes med en lille terminal), for dem er metro ui kun til besvær.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 09-November-2014 kl. 23:01
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Øh, på min Win7 PC blev der da oprettet en mappe, som hedder Office, og hvor alle Office programmer og funktioner ligger?

M.v.h.

Office installerer sine egne ting i en officemappe i programmenuen, men selve officeprogrammerne ligger løst i programmenuen.

Ok, så nedenstående to Officepakker er bare specielt installeret på min PC?

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 09-November-2014 kl. 23:43
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Desuden er det noget fis, at startmenuen skulle være enklere end Win8!

Nej.

Jo!

Også selvom man ikke husker navnet på programmet. I Win8 - Metrobrugerfladen - scroller man blot ned, så har man alle installerede programmer i en fin alfabetisk oversigt!

Yes, langt lettere end når jeg skal starte Audacity, så trykker jeg Win -> p -> l -> a
Eller når jeg skal vælge en af mine utallige lokprogrammer installationer Win -> p -> t -> og så vælger med piletasterne.

Samme mulighed - med genvejstaster - har du jo i Win8.

Med mange installerede programmer, bliver den alfabetiske oversigt i win8 kæmpestor, så er vi tilbage ved uoverskueligheden.

Jeg har en Win8 tablet, og selvom det kun er 10", så er der masser af overskuelighed - og stadig hurtigere, end at benytte en startmenu.

Min startmenu er netop grupperet, så ting der hører sammen er grupperet sammen (modelbaneting under "tog", audio redigering/behandling/konvertering under "lyd"). Har jeg brug for et program det er længe siden jeg har brugt og dermed ikke kan huske navnet på, kan jeg bare gå ind under grupperingen af programmer jeg har brug for - kan du det med Win8 og søgning på programnavn?

Øh ja! Direkte i Metro-UI'et.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 23:51

Min arbejdscomputer er (selvfølgelig?) organiseret på samme vis. Det vil sige at jeg har et forholdsvis tomt skrivebord og en yderst kort quicklaunch menu ved siden af min startknap. Dermed behøves jeg ikke at huske på, hvad leverandørerne af alle mulige typer software har kaldt deres programmer, ensidige hvilke ikoner de har valgt (til quicklaunch). Næh, de er grupperet under deres respektive formål i stedet.

Nok derfor at rigtigt rigtigt mange har brokket sig over metro ui til erhvervsbrug........det er fint nok til sekretæren, men dem der vitterligt bruger deres computere ( og ikke lige godt kunne have nøjes med en lille terminal), for dem er metro ui kun til besvær.

Klaus

Øh nej! Metro UI er så meget enklere, end tidligere Windows versioner! Det handler igen om, at sætte sig ind i, hvordan det virker, og hvad man kan. I Metro UI kan man gruppere direkte på "forsiden"/skrivebordet.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 06:03

Øh nej! Metro UI er så meget enklere, end tidligere Windows versioner! Det handler igen om, at sætte sig ind i, hvordan det virker, og hvad man kan. I Metro UI kan man gruppere direkte på "forsiden"/skrivebordet.

Hvorfor skal det ligge og flyde på forsiden/skrivebordet?

Klaus
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 10:35

Klaus

M.v.h.

Og alligevel så forsvinder det fra næste windows version fordi folk ikke har taget det til sig. Til desktop versionen af windows har jeg helt ærligt også lidt svært ved at retfærdigøre at det ser ud som det gør. Søgefunktionen er dog fantastisk, og efter 8.1 opdateringen er det nemt at boote direkte på desktop, såfremt man ikke bryder sig om touch interfacet. Vil man gerne have genveje, så vil det altid være hurtigere at placere dem i værktøjslinjen eller direkte på skrivebordet. Metro er designet til touch, så jeg køber ikke helt dit argument med grupperinger.

Jeg har lidt et ben i begge lejre, for jeg hører også til dem som mener man bør lære at bruge søgefunktionalitet og genvejstaster fremfor startmenuen. Allerede fra windows 7 har du kunne søge på samme måde som i windows 8 ved at trykke wintast og begynde at skrive. Uanset version er dette den hurtigste vej til åbne et kendt program. Jeg køber på ingen måde argumentet med at man ikke kan huske hvad det hedder, har flere versioner installeret og hvad der ellers har været fremført af argumenter - det handler om tilvænning og søgning vil i langt de fleste tilfælde være hurtigere at klikke sig igennem et træstruktur. Det ene udelukker naturligvis ikke det andet og der kan selvfølgelig være brugerscenarier, hvor det kan give mening med en velopdelt og overskuelig træstruktur fremfor at skulle til at i stifinder.

Redigeret af tobywan - 10-November-2014 kl. 10:47
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6251
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 15:48
Det endte med en 7-model: Jeg er ikke til eksperimenteren... jeg tænder computeren og så skal det bare virke
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu