recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny PC (medie center) bygselv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy PC (medie center) bygselv.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lolianzo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny PC (medie center) bygselv.
    Sendt: 13-Januar-2008 kl. 15:29
Hej allesammen

Jeg sidder her og grubler over nogen  ting,  jeg  vil bygge mig et nyt medie center, men der er jo så meget gøjl at vælge derude idag. Men her er hvad jeg har kigget på, I må meget gerne komme med idér til hvad jeg eller kan/skulle købe.
  • Kabinet: Er ikke helt sikker på hvad kabinet jeg vil have, egentlig skal det jo stort set bare gemmes væk, kravet er jo egentlig bare at det har plads til det hele. (hjælp ^^)
  • CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz
  • Bundkort: Asus M2A-VM HDMI
  • Køler: ??? har ikke set på endnu
  • Harddisk: 2x WD Caviar SE16 WD5000AAKS 500GB = 1 TB ^^
  • Strømforsygning: Forhåbentlig med til køb af kabinet
  • Grafikkort: Der er onboard grafik kort på bundkortet, og det skulle være designet til medie center brug.
  • Ram: 4x Kingston ValueRAM 1x1 GB = 4Gb ^^
  • Drev: Pioneer BDC-202BK
  • Tv-Tuner: her er jeg godt nok på dybt vand :) Eneste krav er at det har Tv in og out, det skal køre igennem Sagem60.

Som sagt så er det til brug som Medie Center hovedsageligt til musik og film og lidt på internettet, så måske er det lidt overdrevet ^^ Men vil også gerne have noget hvor det ikke tager 30 sec at loade en film.
Håber i har lidt idér til mig

Mvh

Lolianzo

EDIT: jeg har flyttet tråden til HTPC. MVh Pizzabager

Redigeret af Pizzabager - 22-Januar-2008 kl. 01:09
Til top
ebun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 15:55

Hej Lolianzo

Jeg har skrevet lidt i dag om mit MC - det ligner faktisk din ønskeseddel.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33863& PN=1

Læs lige hvad jeg har skrevet inden du laver samme setup.

Mvh
Erik
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 23:19
Jeg håber at du har tænkt så langt at du har besluttet dig for at køre med et 64-bits operativ system, for eller bør du overveje at pille noget RAM ud af din konfiguration. Intet 32-bits operativ system kan fuldt ud bruge 4GiB RAM så det virker lidt overdrevet at sætte det i computeren.

2x WD Caviar SE16 WD5000AAKS 500GB harddiske er et udmærket valg, jeg har selv to i min desktop computer deres ydelse er ganske god (5,8 af 6 på Windows Experience Index). Det kræver naturligvis en god controller for at de kan yde deres bedste men det tvivler jeg ikke på at bundkortet har.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 06:28
Ja jeg skulle meget gerne køre det med Vista så jeg kan udnøtte de 64 bit, Hardiskene køre over S-ATA selfølgelig :) Kan godt være 4Gb ram er lidt overdrevet, men på den anden side er man fremtidsikret ^^ og de ram jeg har taget med i systemet her koster ikke meget mer end 110 kr pr. 1gb.
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309
XTZ 99 W12.16
XTZ 89 Front/Center/Sateliter
Popcorn Hour C-200
Qnap TS-219p/2tb
Til top
Naken Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Oktober-2006
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 06:53

Du skal også være  sikker på at dit pioneer drev kan anvendes til bundkortet. Jeg købte også sådan et drev, godt nok til et Gigabyte bundkort, men dette ville ikke genkende drevet. På pioneers hjemmeside kan du se hvilke bundkort det med sikkerhed virker til, og der er dit asus ikke listet.

http://pioneer.jp/bdd/products/bdc_s02/info/index_e.html

"There are some known recognition difficulties between Pioneer Blu-ray Disc drives and certain motherboards based on AMD's chipset using the SB600 Southbridge and BIOS revisions. Please consult your motherboard vendor or PC vendor for the latest BIOS updates."

Jeg er ikke klar over om det vil virke eller ej, vil bare skåne dig for den oplevelse/skuffelse jeg selv havde

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Lolianzo Lolianzo skrev:

Ja jeg skulle meget gerne køre det med Vista så jeg kan udnøtte de 64 bit, Hardiskene køre over S-ATA selfølgelig :) Kan godt være 4Gb ram er lidt overdrevet, men på den anden side er man fremtidsikret ^^ og de ram jeg har taget med i systemet her koster ikke meget mer end 110 kr pr. 1gb.

Hvis du har tænkt dig at køre 64-bit Vista så vil jeg ikke mene at 4 GiB RAM er overdrevet. Jeg har selv sat 4 GiB i min computer men er tvunget til at køre 32-bit Vista da jeg mangler en driver før jeg kan skifte. Hvilket er endnu et problem du bør checke på forhånd, at alle drivere findes til 64-bit Vista og at programmerne du vil bruge kan køre og installeres.

64-bit Vista kan godt køre 32 bits kode, men ikke 16 bits kode. Der findes programmer som er 32 bit, men desværre bruger 16 bits kode i deres installer. Dette betyder at programmet sikkert virker, men ikke kan installeres.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 23:21
Vilket bundkort og grafikkort skulle man købe seperat istedet for bundkortet med onboard grafik? Har jo ikke de bedste erfaringer med onboard graffik ^^
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309
XTZ 99 W12.16
XTZ 89 Front/Center/Sateliter
Popcorn Hour C-200
Qnap TS-219p/2tb
Til top
ebun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 23:31

Hej

Du har fået et link fra Naken til hvilke bundkort der officielt understøtter
Pioneer BDC-202. Her bør du vælge et med HD audio.

Her er så listen over (foreløbigt) understøttede HD grafikkort fra Cyberlink, såfremt du skulle vælge PowerDVD som afspiller:

nVidia

GeForce 7600 GT

GeForce 7800 GTX 512

GeForce 7900 GX2

GeForce 7900 GTX

GeForce 7950 GX2

GeForce 7950 GT

GeForce 8300 GS

GeForce 8400 Series

GeForce 8500 Series

GeForce 8600 Series

GeForce 8800 Series

ATI

Radeon X1600 series

Radeon X1800 series

Radeon X1900 series

Radeon X1950 series

Radeon HD2400 Series

Radeon HD2600 series

Radeon HD2900 Series

Mobility Radeon HD2300 series

Mobility Radeon HD2400 series

Mobility Radeon HD2600 Series

Husk endvidere at 256Mb RAM er et MINIMUMS krav og gør dig selv den tjeneste at finde et med passiv køling.

Fortsat god fornøjelse  

Redigeret af ebun - 15-Januar-2008 kl. 23:35
Mvh
Erik
Til top
ebun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger