|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||
Lolianzo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() Sendt: 13-Januar-2008 kl. 15:29 |
||||||||||||||||||||||
Hej allesammen
Jeg sidder her og grubler over nogen ting, jeg vil bygge mig et nyt medie center, men der er jo så meget gøjl at vælge derude idag. Men her er hvad jeg har kigget på, I må meget gerne komme med idér til hvad jeg eller kan/skulle købe.
Som sagt så er det til brug som Medie Center hovedsageligt til musik og film og lidt på internettet, så måske er det lidt overdrevet ^^ Men vil også gerne have noget hvor det ikke tager 30 sec at loade en film. EDIT: jeg har flyttet tråden til HTPC. MVh Pizzabager Redigeret af Pizzabager - 22-Januar-2008 kl. 01:09 |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
ebun ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
||||||||||||||||||||||
Hej Lolianzo Jeg har skrevet lidt i dag om mit MC - det ligner faktisk din ønskeseddel. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33863& PN=1 Læs lige hvad jeg har skrevet inden du laver samme setup. |
|||||||||||||||||||||||
Mvh
Erik |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
||||||||||||||||||||||
Jeg håber at du har tænkt så langt at du har besluttet dig for at køre med et 64-bits operativ system, for eller bør du overveje at pille noget RAM ud af din konfiguration. Intet 32-bits operativ system kan fuldt ud bruge 4GiB RAM så det virker lidt overdrevet at sætte det i computeren.
2x WD Caviar SE16 WD5000AAKS 500GB harddiske er et udmærket valg, jeg har selv to i min desktop computer deres ydelse er ganske god (5,8 af 6 på Windows Experience Index). Det kræver naturligvis en god controller for at de kan yde deres bedste men det tvivler jeg ikke på at bundkortet har. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Lolianzo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() |
||||||||||||||||||||||
Ja jeg skulle meget gerne køre det med Vista så jeg kan udnøtte de 64 bit, Hardiskene køre over S-ATA selfølgelig :) Kan godt være 4Gb ram er lidt overdrevet, men på den anden side er man fremtidsikret ^^ og de ram jeg har taget med i systemet her koster ikke meget mer end 110 kr pr. 1gb.
|
|||||||||||||||||||||||
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309 XTZ 99 W12.16 XTZ 89 Front/Center/Sateliter Popcorn Hour C-200 Qnap TS-219p/2tb |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Naken ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
||||||||||||||||||||||
Du skal også være sikker på at dit pioneer drev kan anvendes til bundkortet. Jeg købte også sådan et drev, godt nok til et Gigabyte bundkort, men dette ville ikke genkende drevet. På pioneers hjemmeside kan du se hvilke bundkort det med sikkerhed virker til, og der er dit asus ikke listet. http://pioneer.jp/bdd/products/bdc_s02/info/index_e.html "There are some known recognition difficulties between Pioneer Blu-ray Disc drives and certain motherboards based on AMD's chipset using the SB600 Southbridge and BIOS revisions. Please consult your motherboard vendor or PC vendor for the latest BIOS updates." Jeg er ikke klar over om det vil virke eller ej, vil bare skåne dig for den oplevelse/skuffelse jeg selv havde |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
||||||||||||||||||||||
Hvis du har tænkt dig at køre 64-bit Vista så vil jeg ikke mene at 4 GiB RAM er overdrevet. Jeg har selv sat 4 GiB i min computer men er tvunget til at køre 32-bit Vista da jeg mangler en driver før jeg kan skifte. Hvilket er endnu et problem du bør checke på forhånd, at alle drivere findes til 64-bit Vista og at programmerne du vil bruge kan køre og installeres. 64-bit Vista kan godt køre 32 bits kode, men ikke 16 bits kode. Der findes programmer som er 32 bit, men desværre bruger 16 bits kode i deres installer. Dette betyder at programmet sikkert virker, men ikke kan installeres. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Vilket bundkort og grafikkort skulle man købe seperat istedet for bundkortet med onboard grafik? Har jo ikke de bedste erfaringer med onboard graffik ^^
|
|||||||||||||||||||||||
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309 XTZ 99 W12.16 XTZ 89 Front/Center/Sateliter Popcorn Hour C-200 Qnap TS-219p/2tb |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
ebun ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
||||||||||||||||||||||
Hej Du har fået et link fra Naken til hvilke bundkort der officielt understøtter Her er så listen over (foreløbigt) understøttede HD grafikkort fra Cyberlink, såfremt du skulle vælge PowerDVD som afspiller:
Husk endvidere at 256Mb RAM er et MINIMUMS krav og gør dig selv den tjeneste at finde et med passiv køling. Fortsat god fornøjelse Redigeret af ebun - 15-Januar-2008 kl. 23:35 |
|||||||||||||||||||||||
Mvh
Erik |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Har lavet en ny tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34386& PN=1 Læs den lige hvis du ikke er nået for langt i dit MC |
|||||||||||||||||||||||
Mvh
Erik |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |