recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny PC til videoredigering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny PC til videoredigering

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2016 kl. 23:27
Jeg havde valgt en radiator baseret køler i stedet! På den måde får man flyttet varmen fra CPU'en ud af kabinettet, i stedet for blot væk fra CPU'en. Jeg har selv en Corsair H80, men jeg kan se at en tilsvarende fra Arctic er billigere: https://www.computersalg.dk/i/1295490/arctic-liquid-freezer-120

M.v.h.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 00:12
Den Valueram du har sat på, set ud til være dyrere, langsommere og dårligere kvalitet end den jeg nævnte tidligere - men dog med mulighed for at udvide yderligere.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg havde valgt en radiator baseret køler i stedet! På den måde får man flyttet varmen fra CPU'en ud af kabinettet, i stedet for blot væk fra CPU'en. Jeg har selv en Corsair H80, men jeg kan se at en tilsvarende fra Arctic er billigere: https://www.computersalg.dk/i/1295490/arctic-liquid-freezer-120

M.v.h.

Tak for tippet. Bestillingslisten er hermed opdateret med denne køler Smile
iPhone 13, OS 15.3
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Den Valueram du har sat på, set ud til være dyrere, langsommere og dårligere kvalitet end den jeg nævnte tidligere - men dog med mulighed for at udvide yderligere.

OK - jeg var usikker på om de passede, idet du tog forbehold for dette. Jeg tjekkede for korrekt RAM her:

https://www.msi.com/Motherboard/support/C236A-WORKSTATION.html#support-mem

Og så kan jeg godt lide tanken om en evt. mulighed for opgradering til 64 Gb.

iPhone 13, OS 15.3
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 13:44
Problemet med sådanne kompatibilitetslister er at de sjældent opdateres og så lander man ofte på lidt ældre og langsomme stumper.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 19:24
Hejsa igen.
Jeg er i gang med at bestille isenkrammet.
Jeg er opmærksom på, at jeg også skal købe kølepasta (eller følger det med køleren?), men er der andet jeg skal købe?

Følger der beslag med til fx. SSD-disken fra samsung?
iPhone 13, OS 15.3
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 19:56
Jeg mener at pasta normalt følger med CPU'en. Evt. er det sådan en slags "pad" man klistrer på.
Er det ikke en PCI-E disk? Så skal der ikke benyttes noget til at montere med - ud over hvad der sidder i kabinettet..

M.v.h.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Er det ikke en PCI-E disk? Så skal der ikke benyttes noget til at montere med - ud over hvad der sidder i kabinettet..

M.v.h.

Jeg ved ikke, om det er en PCI-E. Det ligner bare et print.....

https://www.computersalg.dk/i/1970411/samsung-sm961-mzvkw512hmjp-solid?

iPhone 13, OS 15.3
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 20:14
Jep, den kører på PCI-E bus'en. Den monteres med én eller to skruer, direkte på bundkortet - så intet problem.

M.v.h.
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 20:20
Skrues bare på så vidt jeg kan se - en anden model, men ok video
https://www.youtube.com/watch?v=kiE3Fh969CU
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 20:36
Dårlig video! For det er rigtig dumt at fedte sådan rundt på printet, med sine fede pølser. Man risikerer at stå med en defekt SSD, p.g.a. statisk elektricitet.

M.v.h.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 20:46
Tak for info og video.
Det er længe siden, jeg har samlet en pc, så videoen var fin for mig.
Jeg plejer, at bruge gummihandsker, når jeg samler.
iPhone 13, OS 15.3
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu