recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny pc til videoredigering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny pc til videoredigering

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hpdahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny pc til videoredigering
    Sendt: 18-November-2019 kl. 16:52
Min 10 år gamle pc halter meget når den skal redigere mine goprooptagelser.
Så med Black friday i sigte tænker jeg, at der skal en opdatering til.
Hvad skal jeg gå efter.
Alt ser ud til at være til gaming.
Håber I kan hjælpe med forslag.
MVH
HPDahl
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 17:11
Hej.

Mit første spørgsmål vil være, hvilket program bruger du og i hvilken opløsning er dine gopro optagelser?

Der er lige kommet nye hurtigere AMD CPU'er. Så det næste spørgsmål vil være om de selv ønsker at samle en Video Redigerings PC, eller måske kender en, der kan gøre det for dig.

Hilsen Carsten.
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hpdahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 18:04
jeg bruger Wondershare Filmora.
Byggede flere pc’er for 10 20 år siden, så det er helt sikkert en mulighed
Jeg bruger en gopro 5 Black og bruger bedste og næstbedste opløsning
MVH
HPDahl
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 19:29
Nu er jeg på Mac, men et GoPro Hero 5 i bedste 4K opsætning benytter H264 som ikke er så resursekrævende, som tilfældet vil være med et GoPro Hero 6,7 og 8. Her benyttes der også H265 HEVC som er en hel del mere krævende og sætter større krav til din PC. Med H265 skal en CPU ikke være mindre/ ældre end en Intel Kaby Lake eller tilsvarende, men gerne nyereWink 
Men der er sket meget de sidste mange år, selv en IPad Pro klare i dag nemt 4K 50fps. I H265 HEVC og endda i flere lag “tracks” uden problemer.Smile



4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 19:43
nu kender jeg ikke lige programmet og hvor godt det udnytter ressourcerne.

Men bør man ikke gå efter:
CPU i7 eller tilsvarende amd
Min 16gb ram
8gb på grafik kort
Et par ssd diske til data / workspace
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 22:28
Jeg ville gå mod min and ryzen 7, i 3000 serien. Og et okay grafikkort. Jeg arbejder med film fra min Galaxy s10 plus. Med 60mb/s i h265 og det klare den suverænt. Da den har flere kerner at arbejde med end intel
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 23:37
GoPro Hero 5 køre også kun max. 60Mbps men i H264 så der behøves nok ikke så mange kræfter når det faktisk f.eks. kan klares på en S10+ eller en iPadWink 

Det kræver klart noget mere når vi er oppe og arbejde med 4K 50fps 150Mbps HEVC H265 og endnu mere vis der benyttes flere spor, color grading, slowmotion etc. men selv med et mobil device kan det klares nemt.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2019 kl. 09:44
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2019 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

jeg bruger Wondershare Filmora.
Byggede flere pc’er for 10 20 år siden, så det er helt sikkert en mulighed
Jeg bruger en gopro 5 Black og bruger bedste og næstbedste opløsning


Hej.

Jeg kender ikke programmet, men jeg har prøvet at google System Requirements:


Er det noget du kan nikke genkendende til?

Med introduktionen af de nye AMD Ryzen 3. gen 3000 CPU'er med PCI ver 4.0 og fremstillet på den nye 7nm process node har AMD overhalet Intel.
CPU'erne fås til attraktive priser med 6, 8 eller 12 cores, og fra i sidste uge endda med 16 cores.


Samtidigt blev de nye X570 Motherboard introduceret, med de nye PCI ver 4.0 slots.

Her er et link: 'The AMD X570 Motherboard Overview: Over 35+ Motherboards Analyzed'


Og her er et link til den sidste side: 'Choosing The Right X570 Motherboard'



De er dog muligt at bruge de nye Ryzen 3000 CPU'er i de forrige generationers motherboard, hvis de får en BIOS Opdatering, men så er det kun med PCI ver 3.0.

Hvis man  ønsker at spare penge er det muligt at bruge  et af den forrige generationers billige B450 Motherboard.

Her er et link til: ''Analyzing B450 for AMD Ryzen: A Quick Look at 25+ Motherboards'


Og til den sidste side: 'Choosing the Right B450 Motherboard'


Dette link viser 9 x B450 motherboard med 2 x M2 sokler som man så bør vælge en af. Nogle X570 motherboards har 3 x M2 sokler, alle med fuld hastighed.

ASUS ROG Strix B450-F Gaming
ASRock B450 Gaming K4
ASRock B450 Pro4
ASRock B450M Pro4
GIGABYTE B450 Aorus Pro
GIGABYTE B450 Aorus Pro WiFi
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
MSI B450M Mortar
MSI B450M Mortar Titanium


For nyligt hat jeg på udenlandske hjemmesider set at den forrige generation Ryzen 2700X CPU med 8 core sat betydeligt ned.

Den eller en af de nye Ryzen 3000 CPU'er vil være et oplagt valg.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 19-November-2019 kl. 11:18
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hpdahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2019 kl. 11:10
Mange tak til alle jer venlige og hjælpsomme personer.
Jeg er pensionist og vi lever efter princippet, vi skal ikke have noget med herfra.
Så jeg finder en god løsning mellem de foreslåede.
Tænker jeg går efter at bygge en rigtig god maskine.
Længes lidt efter igen at nørde lidt med computere.
(Pensioneret IT mand fra folkeskolen.😀)
Mvh HP


Redigeret af hpdahl - 19-November-2019 kl. 11:12
MVH
HPDahl
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2019 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg ville gå mod min and ryzen 7, i 3000 serien. Og et okay grafikkort. Jeg arbejder med film fra min Galaxy s10 plus. Med 60mb/s i h265 og det klare den suverænt. Da den har flere kerner at arbejde med end intel

Flere kerner hjælper ik' en ski', hvis ikke software'n er skrevet til at udnytte dem!
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2019 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg ville gå mod min and ryzen 7, i 3000 serien. Og et okay grafikkort. Jeg arbejder med film fra min Galaxy s10 plus. Med 60mb/s i h265 og det klare den suverænt. Da den har flere kerner at arbejde med end intel

Flere kerner hjælper ik' en ski', hvis ikke software'n er skrevet til at udnytte dem!
Lige PræcisWink
Nogle processorer har indbygget hardware acceleration for decodning/ encodning H264 og H265 HEVC.

Og så har nogle maskiner endda en chip for hardware encodning/ dekodning for HEVC H265 som f.eks. apple har med deres T2 chipWink og det rykker for vildtSmile


Redigeret af Potter - 19-November-2019 kl. 17:50
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu