recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny pc

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

. Bruger man iøvrigt ikke Mac i den grafiske branche?

Historisk set jo, men i dag er det mere delt - Overvægten til mac skyldes tildels at nogle programmer som f.eks. Photoshop startede på mac og først senere kom til PC.

Der er ingen decideret fordel ved at arbejde på en mac, andet end at man måske synes bedre om OSX end Windows.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 14:20
og rigtigt mange grafikere stadig bruger Imac så de er fri for at have maskiner stående rundt omkring og larme. (HP's Z1 kan nu også inkl prof farvekal, men det er sort alu/magnesium og ikke børstet alu :-) )

Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Point: 566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 03:46
Nogen kommentarer på det med CL-timing på ram?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 08:26
ja - med mindre man overclocker er den slags fuldkommen ligegyldig. Bare der er nok ram, så vil det ikke på nogen måde kunne mærkes når han leger med hverken video eller grafik.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Point: 566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 18:12
Tak for svaret!
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2013 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

og rigtigt mange grafikere stadig bruger Imac så de er fri for at have maskiner stående rundt omkring og larme.

Ikke forstået, mine sidste 5 workstations/pc'er har været lydløse.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2013 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

og rigtigt mange grafikere stadig bruger Imac så de er fri for at have maskiner stående rundt omkring og larme.

Det er bare den samme gang fis omkring Apple-workstations.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2013 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Suk. du er dygtig så!
Selve maskinerne kan ganske rigtigt være MEGET lydløse (er selv vild med HP's Z800 serie med vandkøling fra Asetek) - lige indtil man vælger at bruge professionelle highend grafikkort - så ser verden desværre en del anderledes ud (med mindre man vælger en specialkonfig - da de fra fabrikken kan bygge den med vandkøling til grafikkortene også, men som sagt specialkonfig). Og skal man være i et lokale med en del mennesker (som oftest i de "kreatives" verden hvor de gerne sidder sammen for at inspirere hinanden) så bliver det til en temmelig mærkbar ting med mange maskiner. Og ja - teknisk kan man ikke sammenligne en HP z800 med en imac - men det er et faktum at det som oftest er grafikernes yndling, og ja der er meget stor forskel på om man sidder i en ingeniørvirksomhed eller et reklamebureau og hvad de vil bruge maskinerne til, men der er som regel stadig en del mennesker i lokalerne når de skal arbejde, og jo flere maskiner, jo mere mærkbar støj kommer der fra "pc-verdenen".

Blot fordi man "selv" ikke har haft mac til grafisk brug (tillykke) så er det bare ikke dig som enkeltstående individ der sætter normen. Jeg kender temmelig mange mennesker og virksomheder i de brancher, og jo verden ser desværre endnu sådan ud som jeg har fortalt.
Til top
Mikmak1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-September-2013
Sted: Aarhus, Danmark
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikmak1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 13:49
Jeg har ikke orket at læse hele tråden, men jeg har skimmet den lidt og kan se at der er nogle svar som går på for eller imod Mac, dertil har jeg kort at sige. Hvis man ønsker at arbejde med billeder eller film redigering, så er der kun ét rigtig bud og grundene skal jeg gerne redegøre for, set fra min vinkel i alle tilfælde.

Følgenede grunde til at jeg selv skiftede fra pc, som jeg eller har haft det sidste 10-12 år og så over til Mac er.

1. Jeg oplever at OSX er meget nemmere at arbejde med end win, specielt efter at win 8 kom på banen.
2. Tidligere havde jeg altid en eller anden form for problemer med min computer, dét sker ikke i samme omgang på en mac, som på en pc uanset mærke - Jeg har haft lige fra billigere pc mærker som Acer og til top modeller fra Hp,Sony vaio (som i øvrigt hvis man vil have en pc er en super maskine) og så til Samsung - ALLE sammen havde jeg bøvl med på ét eller andet tidpunkt!.
3. Jeg tror ikke at man finder en bedre skærm end den som Mac har, specielt ikke efter at de fik en kraftig overhaling for nogen tid siden med deres Retina teknologi.
4. Det er endnu meget begrænset hvad der er af vira på OS 
5. Lækkert design
6. Programmerne kommer fra et sikkert sted
7. En Mac skal ikke "vedligeholdes" i samme grad som en win maskine, har man ganske få programmer til dette, som i øvrigt også kan undværes hvis man vil, så er det alt.

Indrømmet de første 14 dage efter at jeg "skiftede tro" og havde fået min Mac hjem, da var der meget at sætte sig ind i og mange eder og forbandelser blev sagt i det lille hjem, men da det så var faldet på plads så blev jeg en lykkelig mand.

Måske skylder jeg at sige, at selvom Mac selvfølgelig godt KAN, så er en Mac ikke noget udpræget spille maskine, men er man til stabilitet, nemt brug, lækkert design, og arbejder man med billeder og film, så er Mac ikke til at komme udenom på nogen måde! Wink
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Mikmak1969 Mikmak1969 skrev:

Jeg har ikke orket at læse hele tråden, men jeg har skimmet den lidt og kan se at der er nogle svar som går på for eller imod Mac, dertil har jeg kort at sige. Hvis man ønsker at arbejde med billeder eller film redigering, så er der kun ét rigtig bud og grundene skal jeg gerne redegøre for, set fra min vinkel i alle tilfælde.

Følgenede grunde til at jeg selv skiftede fra pc, som jeg eller har haft det sidste 10-12 år og så over til Mac er.

1. Jeg oplever at OSX er meget nemmere at arbejde med end win, specielt efter at win 8 kom på banen.
2. Tidligere havde jeg altid en eller anden form for problemer med min computer, dét sker ikke i samme omgang på en mac, som på en pc uanset mærke - Jeg har haft lige fra billigere pc mærker som Acer og til top modeller fra Hp,Sony vaio (som i øvrigt hvis man vil have en pc er en super maskine) og så til Samsung - ALLE sammen havde jeg bøvl med på ét eller andet tidpunkt!.
3. Jeg tror ikke at man finder en bedre skærm end den som Mac har, specielt ikke efter at de fik en kraftig overhaling for nogen tid siden med deres Retina teknologi.
4. Det er endnu meget begrænset hvad der er af vira på OS 
5. Lækkert design
6. Programmerne kommer fra et sikkert sted
7. En Mac skal ikke "vedligeholdes" i samme grad som en win maskine, har man ganske få programmer til dette, som i øvrigt også kan undværes hvis man vil, så er det alt.

Indrømmet de første 14 dag, e efter at jeg "skiftede tro" og havde fået min Mac hjem, da var der meget at sætte sig ind i og mange eder og forbandelser blev sagt i det lille hjem, men da det så var faldet på plads så blev jeg en lykkelig mand.

Måske skylder jeg at sige, at selvom Mac selvfølgelig godt KAN, så er en Mac ikke noget udpræget spille maskine, men er man til stabilitet, nemt brug, lækkert design, og arbejder man med billeder og film, så er Mac ikke til at komme udenom på nogen måde! Wink

Har du haft problemer med alle dine PC, tror jeg ikke det er PC der er problemet, jeg giver dig ret i at MAC er lettere og mere slimrettet, men du bør ikke have de PC drillerier...

Andet problem er at du 'tror' at mærkevare PC er kvalitet,, ved godt det burde være det,,, men den bedste PC du kan få er den du selv laver, lige fra det type kølepasta til ramtype, køling osv...
Har kørt PC siden start 80erne og uden de store problemer og virus, men ja, det kræver man kender sin PC harcware og software.. meeen jag kan sik godt nok ikke forstå du har haft problemer med dem alle Wink
Til top
Mikmak1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-September-2013
Sted: Aarhus, Danmark
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikmak1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 16:34
Det kan godt være at jeg har været lidt af en pillefinger, det skal jeg ikke kunne sigeWink
Siger ikke at mærkevare pcér nødvendigvis er bedre, det kommer an på hvad man måler på tror jeg. Når jeg skriver hvad jeg har haft af maskiner og skriver det på den måde som jeg gør, så er det ikke fordi jeg nødvendigvis mener at de dyre maskiner har været bedre end min Acer maskine som jeg fik for 1/3 del af hvad jeg gav for Sonyén i sin tid, til at gå på nettet, spille på eller andet i den stil. Men hvis du smider mange penge efter en feks Sony, så får du altså nogle ting som du måske ikke lige får i en Acer maskine, feks ssd disk, ordentlig finish (ingen knirken) og sådan noget, og sådan skal det jo også gerne være. Men ram og mange andre indvendige ting er sikkert det samme, om man vælger den ene eller anden win maskine Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu