Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 12:52 |
tobiasl skrev:
xcardman skrev:
Men mine blu-ray gider jeg alså ikke og rode med og flytte over på en harddisk. men jeg gider heller ikke se noget som er lavet om med en mindre bitrate. optagelser fra min vantage 7100st dvdfilm og andre ting ligger jeg på harddisk. |
det vælger du vil selv vis du ikke laver om på martrilaet fra den orginale så er bitraten vil hiler ikke lavet om er selv lige ved af køre en blu ray igenmen BD rebuilder for af fjerne de ting jeg ikke har brug for lidt som dvd strink | men hvad med lyden, skulle det virke på den nye popcorn. Lyden er nemlig meget vigtig for mig
|
 |
tobiasl
Guld medlem
Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 13:00 |
xcardman skrev:
tobiasl skrev:
xcardman skrev:
Men mine blu-ray gider jeg alså ikke og rode med og flytte over på en harddisk. men jeg gider heller ikke se noget som er lavet om med en mindre bitrate. optagelser fra min vantage 7100st dvdfilm og andre ting ligger jeg på harddisk. |
det vælger du vil selv vis du ikke laver om på martrilaet fra den orginale så er bitraten vil hiler ikke lavet om er selv lige ved af køre en blu ray igenmen BD rebuilder for af fjerne de ting jeg ikke har brug for lidt som dvd strink
|
men hvad med lyden, skulle det virke på den nye popcorn. Lyden er nemlig meget vigtig for mig
|
der står Audio pass-through: DTS, DTS-HD HR, DTS-HD MA Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby True HD så som jeg læser det vil den kune sende de lydformater igenmen til et anleg der kan håndtere dem men det er så vidt jeg ved mere ind den nuværne kan ret mig vis jeg husker forkert pasonlig er det nok på lyd siden jeg komer til af spare på plasen og nøjes med AC3 har ikke de beste højtaler og har ikke en sorund forstækrer/reciver der kan håndtere de nye HD lyde så tro ikke jeg vil få så meget ud af det du må gerne rete mig vis jeg er forkret på den læste bare en trod tidliger hvor der stod man skule have rimlig gode højtaleree før man fik noget ud af de nye lydformater ?
Redigeret af tobiasl - 16-Juni-2009 kl. 13:01
|
 |
daskino
Guld medlem
Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 783
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 13:08 |
køn er den ikke, men display det er fedt.
Adspilleren/chippen understøtter Flash Lite, det åbner op for helt nye muligheder for streaming af internet video streams såsom HD youtube and andre kommercielle video afspillere såsom Hulu.
Derudover kan man med flash lite lave en meget lækker brugerflade hvis man har tiden og ressourcerne til det som udvikler.
Intel CE3100 chip som ligger i den nye Yuixx, kan også flash lite og gigabit, men hvornår vi ser den på markedet er uvist.
muligheden for at tilslutte en blu-ray drev er der sikkert mange som også vil sætte pris på.
Jeg er selv mest hooked på Gigabit forbindelsen, hvis den kan håndtere at kopiere filer til og fra den interne haddisk hurtigere end de fleste afspillere kan idag.
Redigeret af daskino - 16-Juni-2009 kl. 13:09
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,
WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 13:26 |
tobiasl skrev:
xcardman skrev:
tobiasl skrev:
xcardman skrev:
det vælger du vil selv vis du ikke laver om på martrilaet fra den orginale så er bitraten vil hiler ikke lavet om er selv lige ved af køre en blu ray igenmen BD rebuilder for af fjerne de ting jeg ikke har brug for lidt som dvd strink
|
men hvad med lyden, skulle det virke på den nye popcorn. Lyden er nemlig meget vigtig for mig
| der står Audio pass-through: DTS, DTS-HD HR, DTS-HD MA Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby True HD
så som jeg læser det vil den kune sende de lydformater igenmen til et anleg der kan håndtere dem men det er så vidt jeg ved mere ind den nuværne kan ret mig vis jeg husker forkert pasonlig er det nok på lyd siden jeg komer til af spare på plasen og nøjes med AC3 har ikke de beste højtaler og har ikke en sorund forstækrer/reciver der kan håndtere de nye HD lyde så tro ikke jeg vil få så meget ud af det du må gerne rete mig vis jeg er forkret på den læste bare en trod tidliger hvor der stod man skule have rimlig gode højtaleree før man fik noget ud af de nye lydformater ? | håber du har ret i det virker. Jeg har et rimeligt anlæg og kan høre en meget forskel på dts HD og almindelig DTS. men forskellen vil nok være mindre på et lille anlæg.
|
 |
tobiasl
Guld medlem
Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 13:37 |
xcardman skrev:
tobiasl skrev:
xcardman skrev:
tobiasl skrev:
xcardman skrev:
|
| der står Audio pass-through: DTS, DTS-HD HR, DTS-HD MA Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby True HD
så som jeg læser det vil den kune sende de lydformater igenmen til et anleg der kan håndtere dem men det er så vidt jeg ved mere ind den nuværne kan ret mig vis jeg husker forkert pasonlig er det nok på lyd siden jeg komer til af spare på plasen og nøjes med AC3 har ikke de beste højtaler og har ikke en sorund forstækrer/reciver der kan håndtere de nye HD lyde så tro ikke jeg vil få så meget ud af det du må gerne rete mig vis jeg er forkret på den læste bare en trod tidliger hvor der stod man skule have rimlig gode højtaleree før man fik noget ud af de nye lydformater ?
|
håber du har ret i det virker. Jeg har et rimeligt anlæg og kan høre en meget forskel på dts HD og almindelig DTS. men forskellen vil nok være mindre på et lille anlæg. |
lige en bemærkning til det jeg skrav med BD rebulder læste lige lidt vider det ser ud til det tager ufatlig lang tid da den åbenbart encoder hele BR igen i X264 men bevære struktuerne med menuer så det er vis ikke bare hvor den kan slette de ting man ikke bruger og hvad være er det vil tage 100år vis man ikke sider med over 4cpu kerner jeg sider med en cpu med 4 kerner på 4ghz og den er nu ikke nåde til 1% i det der heder overall progresss så det er vil bare af sase på . ts filerne eller slet ikke pile ved selve iso håber der komer et BR killer app lige som dvd strink
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 13:41 |
har en amd 4400e, så tror bare jeg beholder mine optiske medier. Når det drejer sig om blu-ray.
|
 |
JohnH
Super bruger
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 283
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 14:19 |
Boost skrev:
Synes ikke den er grim som sådan. Men en anelse for stor. Håber der kommer en model der er lidt/noget mindre.
|
Hvor stor er den?
|
 |
JohnH
Super bruger
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 14:20 |
JohnH skrev:
Hvor stor er den?
|
Lad mig svare selv  Dimension
Width x Depth x Height : 425mm x 290mm x 80mm (16.73" x 11.42" x 3.14")
|
 |
JohnH
Super bruger
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 14:21 |
|
 |
tbp3
Bruger
Oprettet: 16-Juni-2009
Point: 232
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 14:34 |
Hvornår kommer den i handlen? Og er der nogen der har et bud på prisen?
|
 |
Boost
Super bruger
Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 14:43 |
Nogle nævner 300$, men det er helt uofficielt.
|
 |
tbp3
Bruger
Oprettet: 16-Juni-2009
Point: 232
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 14:49 |
Boost skrev:
Nogle nævner 300$, men det er helt uofficielt. |
Det er da næsten for billigt med mindre A110 sælges meget billigere i US. Så vidt jeg har se koster den knap 2000kr i DK
|
 |