Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ceefive
Super bruger
Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
|
Sendt: 04-December-2009 kl. 12:18 |
SPAWN:
Det virker jo !
Altså at sætte output manuelt.
Den automatiske opsætning som du siger fejler "engang imellem" må jo siges her hos mig at være "altid" :) - men det kommer vel senere. Super glad for den manuelle fix.
Jeg er allerede gladere for min C200 - mit HD materiale afspilles nu rigtigt godt.
Tusind tak for hjælpen.
Nu har jeg så bare en sidste ting med de "hjemmelavede" DVD'er jeg har (der er over 100):
Jeg har redigeret dem med Pinnacle Studio og de starter altid med en indlendende "Menu" hvor der er mulighed for at "bladre frem" til et bestemt Kapitel og se DVD'en derfra. Menuen er et "Must" i Pinnacle for at få skabt Kapitlerne.
Problemet er at C200 på nogen af dem af sig selv begynder at "bladre" fremad i kapitlerne i den her indledende Titel-menu og tillader mig ikke at starte filmen overhovedet. På mine PC'er med f.eks. PowerDVD er der ingen problemer og DVD skiverne afspilles også fint i min DVD-spiller. Men C200 er altså forvirret over noget... - nogen ideer - udover at jeg altså omediterer 100 DVDer :(
tak
|
 |
jt22:08
Junior bruger
Oprettet: 05-Juni-2009
Point: 27
|
Sendt: 05-December-2009 kl. 00:11 |
Står og vil købe mig en ny router til mit setup. den skal være gigabit og trådløs.
men har hørt og læst om en masse probs med gigabit på popcornen er der nogen der kan anbefale en router?
har kigget på http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/C-200_compatibility_lists#Other men der er det kun d-links og gigabit fryser dem..
|
 |
tobiasl
Guld medlem
Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
|
Sendt: 05-December-2009 kl. 16:28 |
jt22:08 skrev:
Står og vil købe mig en ny router til mit setup. den skal være gigabit og trådløs.
men har hørt og læst om en masse probs med gigabit på popcornen er der nogen der kan anbefale en router?
har kigget på http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/C-200_compatibility_lists#Other men der er det kun d-links og gigabit fryser dem..
|
som det er nu dure gigabit bare ikke samen med c-200 den skal genmen en 100mbit men det bliver fåhåbenlig løst på et tidspunkt 
|
 |
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
|
Sendt: 06-December-2009 kl. 22:28 |
Hvad skal du bruge en gigabit-router til?
|
 |
binne
Super bruger
Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Point: 435
|
Sendt: 11-December-2009 kl. 09:33 |
Spawn
Jeg kan se du både har prøvet popcorn 110/200 WDTV og Xtremer.
Hvis du skal tale fra hjertet pt, hvad er så bedst? Jeg har en PS3 med blu-ray og bruger den til det, men vil gerne have en afspiller som kan tage mine iso DVD så de kan ryge på min qnap119pro samt min synology.
Jeg overvejer som sagt en c200 fra US da jeg får varer derfra snart igen, og her vil prisen ca være 1500kr, men har jo bare ikke prøvet den selv, så køber nok lidt på bruger erfaring herfra :)
God jul og weekend.
\René
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 12-December-2009 kl. 12:51 |
Hej binne
undskyld det sene svar, men har været lidt hængt op de sidste dage
Jeg er jo partisk, ingen hemmelighed, så jeg vil selvfølgelig sige en NMT er bedst 
Men når det er sagt, så er det meget mere indviklet end som så.
I bund og grund er der ikke nogen der er bedst, de er alle forskellige med forskellige fordele og ulemper og noget den ene gør bedre end den anden, de har også alle masser af bugs desværre.
Det handler mest om at være grundig i at opstille nogle krav og forventninger - hvad skal man bruge den til og hvad er ligegyldigt. Den ene kan være bedre på 10 punkter og den anden kun på 2, men hvis man kun skal bruge den til de 2 punkter, så er det den der er bedst. Vil man afspille DVD så duer WD ikke, skal den være transportabel så duer C-200 ikke, vil man afspille RMVB så duer kun realtek afspillerne, vil man afspille fulde bluray rips så duer kun C-200, vil man have ordentlig jukebox mulighed så skal man købe NMT, osv. osv.
C-200 er bedst fordi den har den bedste hardware, de fleste funktioner, de fleste muligheder nu og i fremtiden, men også den dyreste og med masser af bugs (flere funktioner giver flere mulige bugs, men man ser selvfølgelig kun de bugs der berører de specifikke ting man bruger den til, så nogen brugere har "mange" bugs, andre har ingen bugs). Har du ikke brug for de ekstra funktioner en C-200 tilbyder, men blot skal afspille ISO DVD så kan du sagtens "nøjes" med en af de billigere afspillere. På den anden side hvis du kan få en C-200 for ca. 1500 så er prisforskellen mellem de billigere og en C-200 så lille at jeg klart syntes du skulle vælge en C-200 og nyde godt af de fordele den har selvom du ikke vil bruge den til Bluray afspilning
men i sidste ende så skal det vurderes udfra en krav specifikation der helst skal være så lang og detaljeret som muligt 
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 12-December-2009 kl. 13:11 |
Nu fik jeg leget lidt med en C200 . Og jeg var positiv overrasket over tilgangen til både FLAC og video.Kunne sagtens sidde i sofaen og navigere via display. Men der er nogle fejl og mangler . Lip-sync på HD materiale.Samt nogle stop under afspilning af FLAC , som er specielt irriterende ved live-musik. Er der måske nyt F.W på vej som retter nogle af disse bugs ? ( - og så er remoten noget tøvende .)
Jeg skal afgjort ha en C200, - men den skal altså liiiige være lidt mere klar 
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 12-December-2009 kl. 14:49 |
Ja - lipsync issues vil blive rettet gennem Sigma patch/SDK og nyeste beta firmware har introduceret gappless playback af både mp3, wav og flac, hvilket er ret unikt for disse typer hardware mediaafspillere, ingen andre tilbyder dette. Noget andet unikt og nyt der også er introduceret i nyeste beta firmware er pgs sub understøttelse i single m2ts filer - og der er andre fine ting på vej som jeg ikke kan komme ind på pt.
|
|
 |
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
|
Sendt: 14-December-2009 kl. 11:25 |
@Spawn: Lyder spændende. Et par spørgsmål:
1. Jeg kan se i BETA tråden, at der er forbedringer på BD .iso fronten, vil det sige både stabilitet plus HD lyd? 2. Single m2ts filer vil HD lyd komme til at virke i næste FW? 3. Jeg ved ikke hvor meget du har lavet med multiple shares på C-200, men jeg har fået den til at mounte flere shares ved startup filen ved følgende kommando:
/bin/mount -t cifs //SourceIP/Share "/opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Sharename" -o username=xxx,password=xxx
Mit problem er at jeg på nuværende tidspunkt mister æøå pga. cifs, men hvordan får jeg mountet NFS som jo virker bedst? Kan jeg gøre følgende: /bin/mount -t nfs //SourceIP/Share "/opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Sharename" -o username=xxx,password=xxx
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 14-December-2009 kl. 12:51 |
1. Kun stabilitet, HD lyden løses først når det nye Sigma SDK implementeres, og det er ikke med i denne beta. Så i denne omgang drejer det sig kun om selve problematikken med BDMV ISO vs BDMV folder som nu er løst.
2. nope - også afhængig af nyt Sigma SDK
3. har desværre ikke viden om dette emne
|
|
 |
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
|
Sendt: 14-December-2009 kl. 13:18 |
Tak for svaret. Har du et estimat over hvornår den nye SDK implementeres?
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 14-December-2009 kl. 13:33 |
spawn skrev:
Ja - lipsync issues vil blive rettet gennem Sigma patch/SDK og nyeste beta firmware har introduceret gappless playback af både mp3, wav og flac, hvilket er ret unikt for disse typer hardware mediaafspillere, ingen andre tilbyder dette. Noget andet unikt og nyt der også er introduceret i nyeste beta firmware er pgs sub understøttelse i single m2ts filer - og der er andre fine ting på vej som jeg ikke kan komme ind på pt. |
tror du også der bliver mulighed for gappless playback af .mts filer, det vil jeg nemlig syntes var rigtigt fedt efter at have fået en ny canon
|
Mvh
René
|
 |