recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny printer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny printer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny printer
    Sendt: 13-August-2015 kl. 23:20
Hej.

Jeg skal have udskiftet min gamle printer.

Findes der ikke en ren printer uden skanner og alt muligt andet gejl, som jeg alligevel ikke har brug for?
Jeg synes at alle steder man kigger, så er der kun billige multifuntions-printere.

Det jeg har brug for er en printer, som er billig at skrive ud på i længden:

15-20 sider pr. dag (både billeder og tekst)
Sort/hvid er ganske fint (hvis det da er billigere end en med farve?)
Skal helt være en netværksprinter.
Ved ikke om laser eller inkjet er billigst at bruge i længden?

Er der nogen her, som kunne pege mig retning af det, som jeg søger?

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 07:19
Hvad er dit budget ?

Laserprinter i sort/hvid er nok billigst i længden.

Men hvorfor ikke farve på dine billeder ?
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 09:58
Det er egentlig mest til arbejdsbrug.
Det er ikke fotos, men arbejdstegninger jeg skal printe ud, så en sort/hvid vil være udmærket.
Og så slipper man jo også for at have det store lager af patroner liggende.

Budgettet er vel omkring 1000-1500kr

M.v.h.

EDIT: Den må også gerne kunne tage A3

Redigeret af stefanb - 14-August-2015 kl. 10:29
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 21:50
øhh a3 til 1500? - må jeg give dig et godt råd?  revurder dine krav. Det kan tænkes brother/canon har noget, men til den pris vil det være noget crap uanset hvad du køber hvis det skal kunne klare a3
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 21:57
Okay. Aner ikke hvad sådan noget koster.
Hvad skal man så punge ud for at få noget der bare fungerer?
Jeg havde regnet med 1500 for en der kun kunne tage a4, men hvis den skal kunne tage a3 er det klart at den bliver dyrere
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 03:26
En tur på pricerunner.dk gav bl.a. denne Canon PIXMA iX6850, som rammer det du ønsker nogenlunde.
A3, Wifi og Lan netværks printer, kun én funktion. Prisen ligger lige under 1500 kr.
Om den er billig i drift, ved jeg desværre ikke rigtig noget om.
But take a look. Wink
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 08:05
Brothers S/H laser printere fungerer rigtigt godt og plejer at være rigtigt billige i drift. Den PIXMA der linkes til ovenfor er en inkjet, og det er IKKE billigt i drift og slet ikke hvis du snakker 15-20 sider om dagen.
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Point: 212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 09:33
Jeg har købt en brother HL 1212 på tilbud i elgiganten , så jeg har en HL5030 til over du germe må  få.

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Brothers S/H laser printere fungerer rigtigt godt og plejer at være rigtigt billige i drift. Den PIXMA der linkes til ovenfor er en inkjet, og det er IKKE billigt i drift og slet ikke hvis du snakker 15-20 sider om dagen.
Tror ikke đer đer findes nogen Brother, med wifi, netværk, A3 til ca. 1500.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 09:45
Køb den billigste HP printer til det brug. Koster 3-400kr og et sæt blækpatroner er også billige, gav 170kr sidst.

Den printer lige så godt som min forrige Canon printer til 1300kr, med patronsæt til 650kr.

Og hold dig fra en billig Brother laserprinter. Du får hvad du betaler for.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1026
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Det er egentlig mest til arbejdsbrug.
Det er ikke fotos, men arbejdstegninger jeg skal printe ud, så en sort/hvid vil være udmærket.
Og så slipper man jo også for at have det store lager af patroner liggende.

Budgettet er vel omkring 1000-1500kr

M.v.h.

EDIT: Den må også gerne kunne tage A3

Selv om laser normalt er billigst pr. print både på kort og lang sigt, så er A3 laserprintere så dyre (minimum 8.000-9.000 kr), at en blækprinter nok vil være mest økonomisk for dig. 

Jeg har en bekendt, som har denne Epson - han gav knap 1600 kr., men nu kan den fåes ned til 1.150 kr. ifølge Pricerunner.  Originale blækpatroner er pænt dyre, men der findes meget billige kopipatroner - og til sort print er de fleste i god kvalitet.

Redigeret af longjohn2 - 15-August-2015 kl. 10:27
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Hej.

Jeg skal have udskiftet min gamle printer.

Findes der ikke en ren printer uden skanner og alt muligt andet gejl, som jeg alligevel ikke har brug for?
Jeg synes at alle steder man kigger, så er der kun billige multifuntions-printere.

Det jeg har brug for er en printer, som er billig at skrive ud på i længden:

15-20 sider pr. dag (både billeder og tekst)
Sort/hvid er ganske fint (hvis det da er billigere end en med farve?)
Skal helt være en netværksprinter.
Ved ikke om laser eller inkjet er billigst at bruge i længden?

Er der nogen her, som kunne pege mig retning af det, som jeg søger?

Brothers HL-serie af S/H laserprintere er rigtig gode.
De findes dog kun i A4.

Afhængig af og du vil have wifi eller kablet netværk, ligger de på 800-1.200. F.eks. denne: http://www.edbpriser.dk/printer/brother-hl-l2360dn-id-8767056.aspx
Jeg synes især det er smart, at papiret ligger i en skuffe, helt inde i printeren, så det ikke samler støv.
Mange andre har papiret hængende/liggende i fri luft.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu