recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Profiber IP-TV boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy Profiber IP-TV boks

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Profiber IP-TV boks
    Sendt: 23-April-2009 kl. 13:58
Har netop i dag lagt mærke til at profiber på deres hjemmeside har fået lagt informationer om en ny IP-TV boks ud. Den nye boks hedder Tilgin Mood 400-020 og kommer med HDMI 1.2a stik til dit fjernsyn. Tilgin boksen erstatter Profibers gamle boks en keatel 1550 som ikke havde HDMI stik men kun SCART. Mit spørgsmål går på... er der nogen der har erfaringer med profibers nye boks. her tænker jeg på funktionalitet, brugervenlighed, kanalskift etc. generelt vil jeg bare gerne hører fra folk som har prøvet boksen, evt. nuværende profiber kunder.
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 15:59

Oprindeligt skrevet af dvidebaek dvidebaek skrev:

Har netop i dag lagt mærke til at profiber på deres hjemmeside har fået lagt informationer om en ny IP-TV boks ud. Den nye boks hedder Tilgin Mood 400-020 og kommer med HDMI 1.2a stik til dit fjernsyn. Tilgin boksen erstatter Profibers gamle boks en keatel 1550 som ikke havde HDMI stik men kun SCART. Mit spørgsmål går på... er der nogen der har erfaringer med profibers nye boks. her tænker jeg på funktionalitet, brugervenlighed, kanalskift etc. generelt vil jeg bare gerne hører fra folk som har prøvet boksen, evt. nuværende profiber kunder.

Jeg tror ikke at den er ude hos brugerne endnu.

På et introduktionsmøde fik jeg forresten også at vide, at de er ved at teste en boks med harddisk . Den bliver forhåbentlig klar til til min Profiber-forbindelse er klar om 3 - 6 måneder

M.v.h.

Henrik.

Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 16:07
Ser meget frem til en med harddisk Bor i Malling og har allerede internet hos profiber og det kører bare! men har endnu ikke bestilt tv da jeg venter på at vores nuværende aftale med Yousee bliver opsagt så jeg ikke både skal betale til YouSee og Profiber. Glæder mig til at kunne skifte helt fra gamle rådne kobberkabler og fuldt over til fiber, da mulighederne er meget større.
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 17:27

Det lader til at den er kommet ud til kunderne. På hjemmesiden under driftsstatus henvises til fejl på Tilgin boksen. Det handler om et hak billedet hver halve time samt at der kan være problemer med undertekster på enkelte kanaler.

Profiber forventer at have problemet løst medio maj. Inden for nærmeste fremtid forventer jeg at bestille en boks. Jeg har stor tiltro til at problemet bliver løst. Profiber har altid levet op til forventningerne for mig.

/Erik
Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 10:04

iøvrigt faldt jeg over denne samligning af kvaliteten på TV fra fibernet, kobber og DVB-T. ser lovende ud for os som har mulighed for Profiber hvis disse tal holder. pjecen er fra profibers egen hjemmeside.

http://www.profiber.dk/media/pdf_filer/skema_hdtv.pdf

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 11:02
Der er fejl i de tal fra Profiber, så spørgsmålet er hvor mange andre steder der er fejl.

Nogle HD kanaler på YouSee sendes i 1080i som er 1920x1080, men profiber skriver 1366x768 som i øvrigt ikke er et broadcast format i HD standarden. Nærmeste hedder 1280x768.

Men det er jo også kun en pjece...

Jeg har set introduktionsmaterialet fra Profiber da mine svigermekanikken skal til at have det og jeg synes det ser meget lovende ud.
Jeg ville også gerne have det hvis jeg fik muligheden i mit område.
Til top
olesvein Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 10:41
Kan det ikke kobles en DVD/Harddiskoptager mellem Tilgin Mood 400-020 og fjernsynet?
Til top
kiel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af dvidebaek dvidebaek skrev:

iøvrigt faldt jeg over denne samligning af kvaliteten på TV fra fibernet, kobber og DVB-T. ser lovende ud for os som har mulighed for Profiber hvis disse tal holder. pjecen er fra profibers egen hjemmeside.

http://www.profiber.dk/media/pdf_filer/skema_hdtv.pdf



"Maksimal skærmstørrelse ved se-afstand på 3m"... ja så har man set det med. Virker ikke videre sagligt.
mvh kiel
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 17:45

Til       dvidebaek

Kan sige at  den Tilgin boks fungerer udemærket , nok lidt primitiv endnu da der ikke er så mange funktioner på den .

Men der findes en udmærket Quick-zap  hvor man kan se nu og næste program og skifte direkte til en ønsket kanal .

Ellers synes jeg epg fungerer lidt mærkelig på den da man ikke fra epg kan skifte til det valgte program .

Der findes noget som heder favoritliste som jeg dog ikke helt ved endnu hvordan virker. 

Det er dog ikke så hurtig man kan skifte kanal  med Quickzap da man jo så skal over en menu og så bladre sig frem men den fuktion jeg bruger når jeg ikke kan huske kanalnumeret.

Kan man huske kanalnr forgår det hurtig at skifte kanal .

Det er her man skulle kunne lave favoritlister og herved måske have sine 10 favoriter og herved kunne skifte hurtig da man så ikke har måske 50 kanaler at bladre i .

Ang billedkvalitet kan jeg kun sige at den er meget bedre end den kvalitet jeg oplever på vores Viasat + Boks alt står meget skapere .

Feks kan jeg nævne at Dr-1 som jeg kan tage på Viasat og på Dvt Mpeg-2 Nettet som jo er digital står Profibers billede meget skapere så her kan vi virkelig se en fremgang i billedkval og det gælder i øvrigt næsten alle kanaler. Og når det gælder Hd Sikke et billede .

Så vi går bare at venter på hvilke pakker vi skal vælge ud over de kanaler som følger med hos profiber.

Men jeg venter også bare på en Boks med Hartdisk noget l stil med Viasats + Boks som fungerer udemærket nu Men den havde også en mase børnesygdomme i starten . For har man først haft en sådan er det vanskelig at komme tilbage til kun at se den kanal man har valgt at se .

Og det er især den nemme måde man kan optage på og sætte et program på Pause O:S:V :

Og jo boksen Hakker en gang imellem men det er jo nok noget som bliver rettet inden længe .

 


Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 18:05

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Nogle HD kanaler på YouSee sendes i 1080i som er 1920x1080, men profiber skriver 1366x768 som i øvrigt ikke er et broadcast format i HD standarden. Nærmeste hedder 1280x768.

En upser... 1280x720 :-)   (720p)

Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Men jeg venter også bare på en Boks med Hartdisk noget l stil med Viasats + Boks som fungerer udemærket nu Men den havde også en mase børnesygdomme i starten . For har man først haft en sådan er det vanskelig at komme tilbage til kun at se den kanal man har valgt at se .Og det er især den nemme måde man kan optage på og sætte et program på Pause O:S:V :

Vi er også grummeglade for Viasat+ boksen, og det bliver et klart afsavn, hvis ikke Profiber snarest kan præsentere en lignende løsning.

M.v.h.

Henrik.

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 09:28
Så vidt jeg har forstået, satser Profiber ikke på en
harddiskløsning, men i stedet en løsning med central
storage - dvs man gemmer sine optagelser på Profibers
server i stedet for. (Det var hvad vi fik at vide på et
introduktionsmøde i januar.)
Fordelen skulle være at hvis flere brugere optager den
samme udsendelse, optager den kun plads en gang.
Desværre kunne jeg forestille mig at en sådan service
nok ikke bliver gratis, og jeg vil langt foretrække en
almindelig HDD løsning hvor jeg har en engangsudgift.
Måske skulle man kigge på om det er muligt at optage via
en PC.
Tilgin har i øvrigt en mere avanceret model med
harddisk, så man kunne jo håbe på at Profiber giver
mulighed for at købe den på et tidspunkt.
/Peter

Redigeret af pfugl - 11-Maj-2009 kl. 09:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu