recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny projector ophæng. skævt billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketny projector ophæng. skævt billede

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Emne: ny projector ophæng. skævt billede
    Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 20:35
heyhey

Jeg har idag fået hængt min projector op i mit nye loftophæg fra vogels da det var en del flottere end det gamle..

Med dette ophæg giver det mig mulighed for at få projectoren til at pege ned mod lærred istedet for at bruge lensshift..

Men opdager dog til min store skuffelse at når jeg peger den ned istedet for lensshift buder kanterne ind i toppen af billede.. er der noget man kan gøre ved det.. har kikket i menuen på prokectoren men syntes ikke rigtig jeg kan finde noget det skulle rette op på det?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 20:38
hvorfor vil du dog undgå at bruge lensshift. 

lensshift flytter billedet uden at forringe, når du vinkler billedet så får du trapez formet billede. og på projektorer uden lensshift (billige) kan du justere det ind, det gør projekteren ved at skærer pixels væk og forsøge at kompensere ved at skalere..

det er den dårligste løsning

Få projektoren rettet op så den er ret på lærred, og så brug dit lensshift
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

hvorfor vil du dog undgå at bruge lensshift. 

lensshift flytter billedet uden at forringe, når du vinkler billedet så får du trapez formet billede. og på projektorer uden lensshift (billige) kan du justere det ind, det gør projekteren ved at skærer pixels væk og forsøge at kompensere ved at skalere..

det er den dårligste løsning

Få projektoren rettet op så den er ret på lærred, og så brug dit lensshift

Som manden siger...

Brug lenshift.

Der er ikke noget at sige til billedet bliver skævt når projektoren hænger skævt. Du kan som sagt rette op på det (med mindre den hænger meget skævt) med keystone, men det kan ikke anbefales.  
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu