recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny projektor: SP-A800B? D60? W20000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy projektor: SP-A800B? D60? W20000?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Janus Moos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny projektor: SP-A800B? D60? W20000?
    Sendt: 11-Januar-2009 kl. 02:20
Jeg skal til at købe en ny projektor. Hvis der er nogen herinde der har lyst til at hjælpe vil jeg blive meget glad :-)

Mit budget er på omkring 20.000 kroner, og jeg skal først og fremmest bruge projektoren til at se film (blu-ray via PS3 + almindelige dvd'er), men også gerne fjernsyn og spil i ny og næ.

Indtil nu har jeg følgende kandidater (i prioriteret rækkefølge):
  • Samsung SP-A800B
  • Sim2 D60
  • Benq W20000
Så vidt jeg kan se, betyder de lave kurser på pundet og den svenske krone, at de alle tre ligger inden for budgettet.

På HiFi & Surround-messen i november så jeg D60, som jeg var meget imponeret over. Samsungen har jeg ikke set, men den lyder fantastisk - særligt farvegengivelsen og optikken (- og så er det jo fristende, at den herhjemme og i USA er meget dyrere :-) Benq W20000 fik jeg anbefalet at kigge nærmere på, fordi den skulle minde en del om Sim2, men er lidt billigere.

Jeg har ikke den store erfaring, men generelt har jeg været meget glad for DLP'ernes 'filmiske' billede, og har ingen problemer med regnbuer.

Alternativt overvejer jeg Benq W5000, som jeg har set til omkring 11.000 kroner. Så kunne der blive plads i budgettet til en professionel kalibrering - og eventuelt en bedre blu-ray-afspiller...

Er der nogen der har en fornemmelse af, hvad man får for de ekstra 9-10k? Og om det er noget der vil gøre en forskel i en stue, som godt nok kan gøres mørk, men som bestemt ikke er nogen batcave (hvide vægge og hvidt loft)?

Jeg regner med at lærredet skal være omkring 105" i 16:9 (køber det først efter jeg har fået projektoren hjem).

På forhånd tak for hjælpen :-)

/Janus

Redigeret af Janus Moos - 11-Januar-2009 kl. 02:20
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 09:48

Hej Janus

Først vil jeg sige til dig, at du ABSOLUT IKKE må springe den professionel kalibrering over !!!!

Dernæst vil jeg sige, at det er MEGET VIGTIGT at få et godt lærred !!!!

Pris for overnævnte starter ved ca 9-10k (fastramme lærred).

Jeg har selv en Benq W5000 projekter som jeg er utrolig glad for (min første projekter). Jeg havde også kig på andre projektere, og havde egentlig bestemt mig for en jvc hd1, men efter at havde set Benq´en synes jeg simpelhen ikke at jvc´en var dobbelt så mange penge værd.

Efter firmware´en er blevet opdateret i Benq´en ligger farvegengivelsen MEGET tæt på det optimale. Det er altså vildt for en projekter i den prisklasse.

Jeg har ikke set de 3 projektere du nævner, så dem kan jeg ikke kommentere....

Held Og Lykke med valget....

Bowie

Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 12:39
Jeg har en SP-A800B og den er super. I mine øjne meget bedre end en
W5000.

Men som Bowiecool siger så skal du ikke springe en kalibrering over. Det
har kæmpe betydning for billedet. Desuden skal der også være penge
tilbage til et godt lærred. Det har ligeledes også en kæmpe betydning for
billedet.

Så hvis dit budget er 20K skulle du nok vælge W5000 + kalibrering og et
godt lærred.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 14:53
hvis det udelukkende handler om performance vil jeg købe samsungen.jeg har selv w5000 som jeg er glad for(efter kalibrering)men hvis pengene var til det ,vil jeg give det ekstra for bedre skarphed og kontrast som samsungen har.jeg ved ikke om samsungen har bedre farver ,da benq er meget tæt på det korrekte.men samsungen har så vidt jeg er orienteret en gammakurve som er spot on
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 21:42

Hej

Jeg har set dem alle 3 og i direkte test. Samsung er den bedste projektor uanset pris hvis det er korrekt billedgengivelse og skarbhed du ønsker. Når den nye 900 kommer kan du få min gamle 800 for 12.000kr ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Til top
Hjelm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-September-2008
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Hej

Jeg har set dem alle 3 og i direkte test. Samsung er den bedste projektor uanset pris hvis det er korrekt billedgengivelse og skarbhed du ønsker. Når den nye 900 kommer kan du få min gamle 800 for 12.000kr ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Er det ikke nogenlunde hvad du gav for den fra ny

Til top
Janus Moos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2008
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 23:50
Tak for tilbagemeldingerne! Fortsæt endelig

Det ser ud til at blive til et valg mellem Samsung SP-A800B og Benq W5000. Den professionelle kalibrering kommer jeg vist ikke uden om under nogen omstændigheder ;-)

@BowieCool & Boffer24: Jeg er opmærksom på at et godt lærred koster mange penge. De 20k er egentlig reserveret til projektoren, men jeg er stadig i tvivl om de ekstra 9k for Samsung'en er pengene værd for mig...

Er der nogen der kan sætte lidt flere ord på hvorfor Samsungen er så god? Hvordan er den bedre end Benq W5000?

@Jonas Bojer: Hæh - til den tid er jeg forhåbentlig den glade ejer af forgængeren eller en W5000. Men efterfølgeren ser spændende ud (se evt. her (på fransk) - oversat her) - men 10.000 USD til sommer er både for meget og for sent for mig :-)

/Janus

Redigeret af Janus Moos - 11-Januar-2009 kl. 23:53
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 21:31

Oprindeligt skrevet af Janus Moos Janus Moos skrev:

Tak for tilbagemeldingerne! Fortsæt endelig

Det ser ud til at blive til et valg mellem Samsung SP-A800B og Benq W5000. Den professionelle kalibrering kommer jeg vist ikke uden om under nogen omstændigheder ;-)

@BowieCool & Boffer24: Jeg er opmærksom på at et godt lærred koster mange penge. De 20k er egentlig reserveret til projektoren, men jeg er stadig i tvivl om de ekstra 9k for Samsung'en er pengene værd for mig...

Er der nogen der kan sætte lidt flere ord på hvorfor Samsungen er så god? Hvordan er den bedre end Benq W5000?

@Jonas Bojer: Hæh - til den tid er jeg forhåbentlig den glade ejer af forgængeren eller en W5000. Men efterfølgeren ser spændende ud (se evt. her (på fransk) - oversat her) - men 10.000 USD til sommer er både for meget og for sent for mig :-)

/Janus
det vil otto kunne svare dig på.derfor er det en fordel at handle med ham,da han kan guide dig mod det optimale til dig og dit rum

ud over at samsungen er konstrueret korrekt i forhold til farvegengivelse og gammakurve,vil de små detaljer i billedet fremstå skarpere ,på grund af en bedre optik.

nu kan otto jo rette mig, men firkantet set for du rigtig meget for pengene i benq w5000.men det gør du også ved samsungen.

men hvis du har pengene til det vil jeg ubetinget købe samsungen + et lissau white flex eller den nye isf godkendte dug.

Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Hjelm Hjelm skrev:

Hej

Hilsen Jonas Bojer

jo det var men nu er det jo en projektor der er meget mere værd end 40.000kr så er 12.000kr billigt ;O) du finder den jo ikke frany til under 28.000kr ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Redigeret af Jonas Bojer - 12-Januar-2009 kl. 22:15
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 22:44

Oprindeligt skrevet af Hjelm Hjelm skrev:

Hej

Hilsen Jonas Bojer

jo det var men nu er det jo en projektor der er meget mere værd end 40.000kr så er 12.000kr billigt ;O) du finder den jo ikke frany til under 28.000kr ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Så er 12 tkr. brugt da rimeligt nu, men til sommer er den endnu billigere.

Redigeret af SVP03 - 12-Januar-2009 kl. 22:45
SVP03
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 23:05
Nu har jeg støvsuget nettet (næsten), men har altså ikke fundet nogen test´s / Review´s som roser Samsungen så højt som Jonas Bojer gør ?

Samsungen er sjældent testet head-to-head med de meget omtalte BenQ W5000 og JVC DLA-HD´ere, men det er altså meget få steder den score lige sø høje karaktere for slet ikke at tale om højere, er det bare fordi Samsungen er misforstået eller hvad ?

Hvis den er så god, kunne jeg da godt være interesseret i den, selvfølgelig afhængig af timeforbrug .
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 23:16

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Nu har jeg støvsuget nettet (næsten), men har altså ikke fundet nogen test´s / Review´s som roser Samsungen så højt som Jonas Bojer gør ?

Samsungen er sjældent testet head-to-head med de meget omtalte BenQ W5000 og JVC DLA-HD´ere, men det er altså meget få steder den score lige sø høje karaktere for slet ikke at tale om højere, er det bare fordi Samsungen er misforstået eller hvad ?

Hvis den er så god, kunne jeg da godt være interesseret i den, selvfølgelig afhængig af timeforbrug .
Nu skal du ikke starte denne tråd op igen

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46206& KW=SVP03&PN=1&TPN=14

SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu