|
Ny projektor til hjemmebio |
Besvar |
Forfatter | |
Bragger_DK
Ny bruger Oprettet: 17-Marts-2012 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-November-2019 kl. 17:07 |
Hejsa Hvis jeg skal have en projektor til hjemmebiograf og ønsker: Der er til gengæld kun ovenlys, der kan blændes af (ingen
vinduer). Der er trukket ledninger til HDMI og der er allerede tilkoblet
switch med: Så der skal ikke bruges penge på: Kort sagt: optimal billedkvalitet! Hvad skal jeg så vælge uden totalt at ruinere mig selv? |
|
:-)
Bragger |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6165 |
Funktioner
Tak(0)
|
Svært at svare på...
Hvad er dit max budget? Ser du DLP-regnbuer? DLP-projektorer laver billedet ved, at et farvehjul kører ekstremt hurtigt rundt - men ikke hurtigt nok til at snyde det menneskelige øje: En del personer ser "regnbuer" (korte glimt af rød/blå/grøn) Du kan ikke bruge de eksisterende HDMI-kabler til 4K |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, er enig med Jake51: du er nødt til at have en budget-idé. 8.000? 15.000? 25.000?
Du skal dog vide, at høj kontrast koster ... Har du lærred? For dit projektor-billede bliver ikke bedre end, hvad lærredet kan præstere, uanset hvor mange penge du bruger på projektoren. |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Bragger_DK
Ny bruger Oprettet: 17-Marts-2012 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
|
hmmm..... Tror jeg vil have fat i en brugt.
Mit budget er ca. 5.000,- så lad os ændre det til "godt billede og god kontrast" ;-) jeg har 3,3m fra linse til væg. Kan ikke se forskel på lærrede og hvid væg uden. Ved ikke hvorfor... Nuværende billede-areal er ca. 1,2 x 2,2m Hvor er det det bedste sted at købe brugt, og hvad hedder en god brugt = en projektor, der stadigt kan vise fine billeder, selv om den er brugt? |
|
:-)
Bragger |
|
JayQ
Bruger Oprettet: 12-Marts-2012 Status: Offline Point: 237 |
Funktioner
Tak(0)
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |