recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ny projektor

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Endda 2Clap  Den ældste har lovet at hjælpe m. indstillinger m.m. Men jeg er også doven. Hvorfor flytte hele lor..., hvis det kan løses m keystone! Ingen forslag til Epson i 10-15000 klassen? Eller er Epson no-go?
Jeg er en glad ejer af en epson tw7100, hvordan den er sammenlignet med andre projektor ved jeg ikke, men jeg har ikke noget at klage over. Den er også ganske fin til lys stue når min søn og jeg skal se lidt tegnefilm...

Frank 


Redigeret af Frank13 - 20-Januar-2023 kl. 19:50
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2023 kl. 08:46
Bare et forslag, hvis du ellers er tilfreds med billedet på din nuværende projekter.

Jeg er ret sikker på at du, for betydeligt mindre end hvad en ny projekter koster, kan hyre en til at komme og flytte den gamle, mens du sidder i en stol og kigger på :)
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2023 kl. 17:01
Du har fuldstændig ret! Men min bankkonto skriger på at blive brugt. "Jeg vil ha´ 4K"! Har kigget på TW 7100, TW 7400, eller TW 6250. Sidstnævnte skulle være m. laser lamp, men under specs kan jeg ikke se noget laser endsige 4K???
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2023 kl. 17:08
Det kan være svært at gennemskue ud fra specs, men projektorer i den prisklasse er fake 4K
Ægte 4K fra en projektor er langt dyrere: Sonys mindste laserprojektor kan fås til 40K i Tyskland
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2023 kl. 18:37
Og hvis man køber i Tyskland gælder garantien kun der? Men ud fra de "fake" 4 K hvilken skal man så købe? 
























og
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 03:47
Du vinder ikke rigtigt noget ved at gå fra 1080p til "4K", faux eller ej, specielt da HDR ikke er projektorers yndlingsret; der er mange andre faktorer, der er langt mere essentielle for en ordentlig billedkvalitet end opløsning, f.eks. korrekt opsætning i forhold til lærred...

Epson EH-TW7400 er betydelig bedre end Epson EH-TW7100, men til samme pris , som priserne er lige nu, er Epson EH-TW9400 et langt bedre bud, specielt hvis du har styr på lyset i dit rum, da kontrasten de 2 imellem er, hvor du virkelig vil opleve en stor forskel, forudsat rummet er i stand til udnytte det.

Epson EH-TW9400 var tidligere omkring 10.000 kr. dyrere end Epson EH-TW7400, men priserne er faldet, da den efterhånden har nogle år på bagen (var helt nede i 16.795 kr. under black friday), og prisen på Epson EH-TW7400 gør, den ikke er værd at overveje.

Epson EH-TW9400 er en maskine de fleste er rigtig glade for, og på trods af det egentlig "kun" er en 1080p-model, er den i stand til at modtage og behandle et 4K-signal også med HDR, og ved hjælp af E-Shift kan den mere end fordoble det egentlige antal pixels på lærredet, som har den effekt, at man ikke længere kan skelne de enkelte pixels, selv tæt på, hvilket man sagtens kan ved en 1080p-projektor uden nogen form for 4K-behandling.

I forhold til en rigtig 4K-projektor, mangler der de allersidste detaljer, men efter min mening, er der mange andre faktorer, der er langt mere vigtige i jagten på den gode billedkvalitet.
Den har heller ikke OLED-sort, men et absolut godkendt niveau iefter min mening, især hvis der er tale om et rum med mørke vægge og loft, som gør en forskel, der er til at føle på.

Den har nogle rigtig fine farver, og et meget behageligt og en filmisk billedkvalitet, desuden har den rigtig gode muligheder for at få den korrekt indstillet i forhold til lærredet med en god zoom og lens shift samt det hele er motor-styret.
Alt i alt en projektor der med sin fine billedkvalitet, gode betjening og fornuftige prisniveau, er en projektor, der er pengene værd, og en mulighed der er værd at overveje, hvis man er på udkig efter en projektor i denne prisklasse.



Redigeret af Supergris - 03-November-2023 kl. 15:56
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 21:50
Kære Supergris! Jeg vågnede i morges da min bankkonto skreg "20 kilo"!!! for en projektor! Det holder ikke! Så jeg har købt en TW 7000! Får den i næste uge(????). Så hjælper min søn mig med at få den sat op og installeret, uden at jeg skal flytte loftbeslaget (keystone uha!) Skal nok fortælle om resultatet. Tak for alle informative råd og forslagSmile
Til top
Peteredderkop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2023
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peteredderkop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2023 kl. 12:23
Jeg vil mene at en TW7100 havde været et bedre valg. Den har det bedre billede af de to.

Keystone kan du godt droppe, da det vil forringe billedet. Men det må du jo selv om.
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2023 kl. 14:13
jeg er klar på at 7100 er en bedre projektor! Men nu har jeg råd til at drikke Amarone mens jeg ser film :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu