recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny receiver (h/k AVR 355 eller..? læs!)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy receiver (h/k AVR 355 eller..? læs!)

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 17:54
@ furious jt > Njarh, den kunne såmænd også sagtens være med i opløbet. Jeg har overhovedet ingen religiøse tilhørsforhold eller afstandstagen overfor et givent mærke. Yamaha kunne også være med, men jeg har aldrig rigtig brugt tid på de to mærker indenfor surround-receivere, så det var bare ikke dem der lige faldt mig ind at skrive på "the shortlist". Men næste gang jeg er i byen, så tager jeg da lige et smut forbi HFK og ser hvad de har stående. 

@ ZuluKongen > Tro mig, AV760 har jeg skam savlet over i deres seneste katalog. Når jeg ser en produktserie, så stiler jeg sgu altid efter topmodellen. Sådan er man jo så lysten i at have noget fedt grej. Men jeg er bare bange for, at den sprænger min budgetramme for indeværende indkøbsperiode. Jeg skal helst holde mig omkring de 6K, for der skal også være penge til andre udbygninger senere på året osv., og jeg mener jeg burde kunne få noget der virker i den prisklasse. Min stue er ikke KB Hallen, omvendt er den heller ikke noget kollegieværelse, så en ganske almindelig receiver med de relevante funktioner skulle kunne klare opgaven.

Det der ærgrer mig allermest, efter at være brændt lidt varm på h/k AVR 355 er, at den åbenbart 'farver' billedet i dens videreførsel af HDMI-signalet fra BD-afspilleren. Derudover er jeg sikker på, at alle dens småbørnssygdomme burde være afklaret med firmware-opdateringer her et lille års tid efter den blev lanceret.

Men nu får vi se. Den smule grus i maskineriet har i hvert fald gjort, at jeg nu kigger lidt mere på "konkurrenterne" i feltet i stedet for bare hovedkulds kaste mig ud i et feberkøb af den AVR 355.

Derfor må I meget gerne stadig komme med pro/cons for de forskellige modeller.
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 20:49

Måske det bare er mig, men en receiver der ikke kan lade et HDMI billede signal passere uændret må vel nok betragtes som værende defekt.

Havde jeg sådan en stående tror jeg ville sende den på værksted.

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Måske det bare er mig, men en receiver
der ikke kan lade et HDMI billede signal passere uændret
må vel nok betragtes som værende defekt.

Havde jeg sådan en stående tror jeg ville sende den på
værksted.

Enig! Hvad er pointen i at have billedudstyr, der kan
gengive kildematerialet sådan som filmmagerne havde
tiltænkt det, når éns receiver ender med at ødelægge det
billede?

Mht. FW-opdateringer: du skal ikke regne med, at alle
bugs bliver rettet den vej. Havde en 247 engang, med en
masse "sygdomme", hvoraf kun én blev rettet vha. FW-
opdatering - noget med LFE.
Til top
Badassjones Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Juli-2008
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 03:17
For helvede da også.. Havde sat næsen op efter H/K 255, men hvis den fucker billedet op, så spiller det da ikk...

Redigeret af Badassjones - 28-Juli-2009 kl. 03:19
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 09:05

Rysz:

Måske det bare er mig, men en receiver der ikke kan lade et HDMI billede signal passere uændret må vel nok betragtes som værende defekt.

Så må min Denon 2809 også være defekt. Jeg er stensikker på at mit kalibrede tv ændrede billed da jeg ændrede opstilling fra min Pioneer til min denon. Eller er det fordi jeg ikke kan finde ud af at bruge pass through på min denon ?.

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 10:59
Med de historier om problemer med pass trough i A/V receiveren, må folk da lære ikke at sløjfe billedsignalet i gennem A/V receiveren .
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 11:36

Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Med de historier om problemer med pass trough i A/V receiveren, må folk da lære ikke at sløjfe billedsignalet i gennem A/V receiveren .

Ja eller producenterne af recievere må lære at lave "Pass Through" i standard indstilling. Har ikke haft de problemer hverken med Onkyo eller Pioneer. Det er stadig det rigtigste at køre _hele_ signalet gennem recieveren. 

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 11:50

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja eller producenterne af recievere må lære at lave "Pass Through" i standard indstilling.

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener her.

Det er stadig det rigtigste at køre _hele_ signalet gennem recieveren. 

Du vrøvler . Hvordan kan du kalde det mest rigtigt at sløjfe et 1080P/24fps signal, som under ingen omstændigheder skal undergå yderligere signalbehandling, igennem en A/V receiver?

Der vindes absolut intet ved at tilføre endnu et led i signalvejen.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 11:55

Pass Through i default indstilling - på godt dansk.

Jeg taler jo netop ikke om at der skal "behandles" noget billedsignal. Pass Through betyder jo netop passere igennem. Og med det menes at lyden bare bliver pillet fra, mens billedet passerer fra stik til stik.

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 12:04

Pass Through i default indstilling - på godt dansk.

Jeg er med på hvad pass trough betyder.

Men fortæller du mig, at A/V receiverne som standard påvirker billedet, og man skal manuelt påvirke en setting for at få pass trough på billedet?

Jeg taler jo netop ikke om at der skal "behandles" noget billedsignal.

Hvad er så argumentet for at sløjfe et perfekt 1080P/24fps billedesignal i gennem en A/V receiver, hvor signalet intet som helst har at gøre?

Ved at påføre en ekstra signalvej vindes intet, og billedesignalet er i bedste fald uændret.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Ja eller producenterne af recievere må lære at lave "Pass Through" i standard indstilling.

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener her.

Det er stadig det rigtigste at køre _hele_ signalet gennem recieveren. 

Du vrøvler . Hvordan kan du kalde det mest rigtigt at sløjfe et 1080P/24fps signal, som under ingen omstændigheder skal undergå yderligere signalbehandling, igennem en A/V receiver?

Der vindes absolut intet ved at tilføre endnu et led i signalvejen.

Der bliver stortset intet ændret ved pass-through ved f.eks. Pioneer receivere. Fidusen er vel valg muligheden

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 12:18

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Fidusen er vel valg muligheden

Folk skal da have muligheden for at gøre som de vil .

Jeg mangler blot at høre et eneste rationelt argument for ikke at køre et perfekt 1080P/24fps billedesignal direkte til displayet.

Påstanden om at billedet ikke påvirkes af en tur i A/V receiveren skal da nok være rigtig i visse tilfælde. I andre dokumenterede tilfælde er pass through ikke pass through. Så kan man diskutere om man nu også skal forholde sig til den del af en A/V receiver eller om man vil benytte A/V receiveren til det, som den er bestemt for. Nemlig lydbehandling.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu