recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny receiver (h/k AVR 355 eller..? læs!)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy receiver (h/k AVR 355 eller..? læs!)

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 12:20

Det mest rigtige er vel at køre signalet direkte til display som gerdes skriver.

At det så er nemmere(ikke bedre) osv at køre det gennem recevieren er en anden ting Og det kan man vel også lige så godt såfremt receiveren ikke piller ved signalbehandling eller lignende.

Jeg kører selv signalet gennem receiveren.

ps. Man SKAL vel køre signalet gennem receiveren hvis man vil have hdlyd via hdmi?



Redigeret af furious jt - 28-Juli-2009 kl. 12:31
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Pass Through i default indstilling - på godt dansk.

Jeg er med på hvad pass trough betyder.

Men fortæller du mig, at A/V receiverne som standard påvirker billedet, og man skal manuelt påvirke en setting for at få pass trough på billedet?

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg taler jo netop ikke om at der skal "behandles" noget billedsignal.

 

Hvad er så argumentet for at sløjfe et perfekt 1080P/24fps billedesignal i gennem en A/V receiver, hvor signalet intet som helst har at gøre?

Ved at påføre en ekstra signalvej vindes intet, og billedesignalet er i bedste fald uændret.

 

Vi har været der før!!! Jeg foretrækker den enklest mulige tilslutning uden for mange kabler - derfor. Hvad andre foretrækker vil jeg ikke blande mig i.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

ps. Man SKAL vel køre signalet gennem receiveren hvis man vil have hdlyd via hdmi?

Præcis! Det glemte jeg helt at anføre som grund

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 12:46

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Og det kan man vel også lige så godt såfremt receiveren ikke piller ved signalbehandling eller lignende.

Det er den holdning jeg opponerer imod. At noget er nemt gør det ikke rigtigt eller korrekt.

Hvorfor også inddrage et parameter mere når man skal vælge surround receiver? Der er nok at tage stilling til i forvejen. Det er da absurd, hvis man begrænses i sit valg af surround receiver på grund af tvivl om pass through nu også er pass trough, for så begynder valget af surround receiver, hvis vigtigste opgave nu en gang er håndtering af lyd, nu at afhænge af surrounds receiverens evne til at håndtere et ellers perfekt 1080P/24fps billedesignal.

Visse brugere herinde vil sikkert foreslå at købe en Pioneer surround receiver. Mit eget løsningsforslag er at køre billedet direkte til display og basere sit valg af surround receiver på surround receiverens evne til at håndtere lyd.

Bare se udviklingen i denne tråd, hvor en sikkert udmærket H/K surround receiver (har selv haft en H/K AVR645, som er den bedste surround receiver blandt dem jeg har haft) nu overvejes fravalgt på baggrund af pass through issuet, på trods at den uden tvivl er rigtig god til dens primære opgave.



Redigeret af Gerdes - 28-Juli-2009 kl. 12:49
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 12:47

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

ps. Man SKAL vel køre signalet gennem receiveren hvis man vil have hdlyd via hdmi?

Hvorfor _vil_ man også have lyd via HDMI?

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

ps. Man SKAL vel køre signalet gennem receiveren hvis man vil have hdlyd via hdmi?

Hvorfor _vil_ man også have lyd via HDMI?

Fordi det er den eneste rigtige måde at få HD lyd

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 13:04

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fordi det er den eneste rigtige måde at få HD lyd

Aha . Hvordan definerer du rigtig?

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

ps. Man SKAL vel køre signalet gennem receiveren hvis man vil have hdlyd via hdmi?

Hvorfor _vil_ man også have lyd via HDMI?

For at undgå at købe 7 kabler, som skal være nogenlunde kvalitet når det er analoge kabler.

Beklager hvis jeg har misforstået noget, da jeg jo ikke har så meget forstand på det.

Jeg er skam ganske enig i dit forrige indlæg.

Næste gang jeg skal have en ny surround løsning så bliver det en forforstærker samt effekt som "bare" skal håndtere lyden og det skal den jo selvfølgelig gøre så godt som min pengepung nu rækker til

 



Redigeret af furious jt - 28-Juli-2009 kl. 13:06
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 13:11

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

For at undgå at købe 7 kabler, som skal være nogenlunde kvalitet når det er analoge kabler.

Det er da rigtigt, at HD lyd i analog overførsel kræver 8 kabler (7.1 = 4 par). Men så meget koster 4 par analogkabler heller ikke, når man alligevel er igang med at købe udstyr. HDMI kablet mellem surround receiver og BD-afspiller er heller ikke gratis.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

For at undgå at købe 7 kabler, som skal være nogenlunde kvalitet når det er analoge kabler.

Det er da rigtigt, at HD lyd i analog overførsel kræver 8 kabler (7.1 = 4 par). Men så meget koster 4 par analogkabler heller ikke, når man alligevel er igang med at købe udstyr. HDMI kablet mellem surround receiver og BD-afspiller er heller ikke gratis.

Men er vi enige om at den lyd samt billede du får ud af at bruge analoge kabler til lyd og hdmi (direkte til display) ikke er bedre end hdmi løsningen gennem receiveren såfremt receiveren gør som den skal?

Jeg tror (har aldrig prøvet det) ikke man vinder meget ved at gøre det på "din" måde. Hvis man gør så vil jeg da kraftigt revurdere mit valg.



Redigeret af furious jt - 28-Juli-2009 kl. 13:18
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 13:51
gør som mig og køb en dvdo egde.den splitter lyd og billed ud på to seperate udgange.jeg er sikker på at den ikke fucker billedet op.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

For at undgå at købe 7 kabler, som skal være nogenlunde kvalitet når det er analoge kabler.

Det er da rigtigt, at HD lyd i analog overførsel kræver 8 kabler (7.1 = 4 par). Men så meget koster 4 par analogkabler heller ikke, når man alligevel er igang med at købe udstyr. HDMI kablet mellem surround receiver og BD-afspiller er heller ikke gratis.

Men er vi enige om at den lyd samt billede du får ud af at bruge analoge kabler til lyd og hdmi (direkte til display) ikke er bedre end hdmi løsningen gennem receiveren såfremt receiveren gør som den skal?

Jeg tror (har aldrig prøvet det) ikke man vinder meget ved at gøre det på "din" måde. Hvis man gør så vil jeg da kraftigt revurdere mit valg.

det kommer and på hvor god signalbehandlingen er i afspilleren.

meririan som har meget stor ekspertise i digitallyd er direkte modstander af hdmi.så Kenn er inde på noget af det rigtige

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu