|
Ny receiver m. auto-on/off airplay |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lars Bjerg ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Marts-2013 kl. 17:59 |
Jeg søger følgende bruger oplevelse:
På iPhone vælg airplay enhed "den nye receiver", hvorved den tænder (auto-on) og starter med at streame airplay indhold fra telefonen. Efterfølgende skal den selv slukke hvis airplay er inaktiv/ikke har forbindelse længere (auto-off, eller bare standby efter ex. 15 min). Kender I nogle af 12' eller 13' modellerne som opfylder den oplevelse? Alternativt, findes der en løsning hvorved jeg få min onkyo til at have samme oplevelse sammen med mit nuværende appletv? Ellers skal den bare matche min nuværende Onkyo 606, hvilket jeg ikke går ud fra er et problem. Redigeret af Lars Bjerg - 03-Marts-2013 kl. 18:01 |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan min nye billige Yamaha RXV473.
Mon ikke det er alm. airplay funktion?
|
|
![]() |
|
Lars Bjerg ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 145 |
Også at den selv slukker?
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Ikke at den slukker når man pauser airplay, men der er en auto-sluk funktion du kan sætte den til. Men det er ikke noget jeg bruger for hvis jeg ikke vil airplaye mere så slukker jeg på forstærkeren og ikke på airplayen.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hvis endelig det ikke kan lade sig gøre, så kan du også slukke den fra din iPhone. De fleste receivere med respekt for sig selv, har en app i dag, hvorfra du kan tænde og slukke. Det kan min Yamaha 771, som er et år yngre end den mbm1 har.
|
|
![]() |
|
Okay, men nu ønsker jeg netop ikke et extra step for at kunne bruge airplay.
mbm1: Så hvis du forlader lokationen hvor forstærkeren står, så opfatter den det ikke som airplay er på pause - men at den ikke længere har forbindelse, og auto-sluk vil fungere?
|
|
![]() |
|
Jeg ved det faktisk ikke for bruger slet ikke. Behovet er ikke opstået :) Som der også nævnes findes der apps. til de fleste recievere hvor du kan styre alles. Dette er et MUST. Så jeg oplever slet ikke noget "bøvl" med tænd/sluk. Faktisk er jeg positivt overrasket over hvor fedt det hele er integreret nu med sådan en reciever. ARC funktionen og auto on funktionen er mega fed.. eks; hvis jeg ser tv og så tænder min reciever så slukker lyden i TVét og lyder går nu ud i mine højtalere og faktisk bliver min tv-remote´s volumenkontrol nu styreenhed for recieveren. Og så er der jo airplayen som også bare selv tænder receveren. Det er simpelthen bare så viderunderligt nemt. Glem alt om programmerbare macro remotes som Logitech harmony etc.. :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |