recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny receiver som tænder automatisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny receiver som tænder automatisk

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis din AVR kun skal bruges til tv kan du bruge en "intelligent" strømskinne som tænder for for din AVR når du tænder TVet med TVremoten.

Det er nemmere end en multiremote, men ikke særligt fleksibelt.

Er du sikker på det? Mange receiveren tænder ikke, når de sættes til strøm. De starter kun op i standby = ingen lyd.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af nico12 nico12 skrev:

så må jeg prøve logitech løsningen, ved du om den kan gøre så den kan styre forskellig lyd niveau på forskellige programmer
Den virker i princippet på samme måde som de originale fjernbetjeninger, du har bare et stk. at slås med.
 
Når den er sat op til de forskellige aktiviteter, så kører det bare.
 
Men hvis du ikke har haft en Logitech Harmony før, så kan det godt kræve lidt tid, inden man finder fidusen med opsætningen
Til top
nico12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-December-2007
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nico12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 14:59
har ikke haft logitech harmony før, ved du om den kan styre volumen så den er forskellig, så i for eksempel tv er volumen en og i Blu-ray er den en anden som udgangspunkt. 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 17:02
Jeg har.tidligere haft Harmony. Jeg er ikke imponeret. Synes at det er bøvl at få sat ordentligt op, og så fungerer det "for langsomt". Foretrækker helt klart at bruge CEC.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af nico12 nico12 skrev:

har ikke haft logitech harmony før, ved du om den kan styre volumen så den er forskellig, så i for eksempel tv er volumen en og i Blu-ray er den en anden som udgangspunkt. 
Nej, der må du selv regulere lydstyrken.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har.tidligere haft Harmony. Jeg er ikke imponeret. Synes at det er bøvl at få sat ordentligt op, og så fungerer det "for langsomt". Foretrækker helt klart at bruge CEC.
Det kræver lidt arbejde, men synes det fungerer både hurtigt og effektivt.
Og det er først rigtig smart, hvis man skifter en enhed og så kan betjene den nye på præcis samme måde, fordi man bare ændrer det i remoten.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis din AVR kun skal bruges til tv kan du bruge en "intelligent" strømskinne som tænder for for din AVR når du tænder TVet med TVremoten.

Det er nemmere end en multiremote, men ikke særligt fleksibelt.

Er du sikker på det? Mange receiveren tænder ikke, når de sættes til strøm. De starter kun op i standby = ingen lyd.

Det må være meget nemt at teste om den AVR man har kan eller ikke kan. Min Yamaha tænder igen hvis man slukker og tænder på kontakten.


Redigeret af Mefisto - 27-December-2019 kl. 20:08
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har.tidligere haft Harmony. Jeg er ikke imponeret. Synes at det er bøvl at få sat ordentligt op, og så fungerer det "for langsomt". Foretrækker helt klart at bruge CEC.


Er heller ikke imponeret over Logitech, til gengæld gider jeg ikke CEC, jeg vil selv bestemme.

Så det blev til en Beo4 fjernbetjening og Lintronic box.
Jeg har styringen - og en fjernbetjening alle kan finde ud af og et system der bare virker!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2019 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af nico12 nico12 skrev:

har ikke haft logitech harmony før, ved du om den kan styre volumen så den er forskellig, så i for eksempel tv er volumen en og i Blu-ray er den en anden som udgangspunkt. 
 
Så vidt jeg husker, så er det noget man kan indstille i receiverens menu, altså du har et kabel fra BD player til en HDMI indgang på receiveren, og kablet fra tv på en anden indgang.
 
Som jeg husker det, kan man indstille lydstyrken for de enkelte HDMI indgange individuelt
 
Lad de mere tekniske korrekse mig, hvis jeg tager fejl
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2019 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis din AVR kun skal bruges til tv kan du bruge en "intelligent" strømskinne som tænder for for din AVR når du tænder TVet med TVremoten.

Det er nemmere end en multiremote, men ikke særligt fleksibelt.

Er du sikker på det? Mange receiveren tænder ikke, når de sættes til strøm. De starter kun op i standby = ingen lyd.

Det må være meget nemt at teste om den AVR man har kan eller ikke kan. Min Yamaha tænder igen hvis man slukker og tænder på kontakten.

I og med at stort set alle receivere i dag kører med switch tænd/sluk, og ikke en gammeldags mekanisk kontakt, tænker jeg at det er de færreste, som vil have den mulighed. Og hvis de endelig tænder via afbrudt/tilsluttet 230v, er der stor sandsynlighed for, at de tænder på en standard kilde eller indgang, og ikke lige den man ønsker, eller sidst slukkede på.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2019 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har.tidligere haft Harmony. Jeg er ikke imponeret. Synes at det er bøvl at få sat ordentligt op, og så fungerer det "for langsomt". Foretrækker helt klart at bruge CEC.


Er heller ikke imponeret over Logitech, til gengæld gider jeg ikke CEC, jeg vil selv bestemme.

Så det blev til en Beo4 fjernbetjening og Lintronic box.
Jeg har styringen - og en fjernbetjening alle kan finde ud af og et system der bare virker!


Klaus

Jo, men udfordringen bliver så, at Lintronic kræver endnu mere end Harmony, at få sat op.
Jeg har tidligere lukket på Lintronic, da intet slår en Beoremote, men tænkte hurtigt "pyha".
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2019 kl. 09:18
Enig, Lintronic løsningen kræver lidt mere, men helt ærligt, når først man er i gang, så er det let nok. Jeg står for at skal have ændret et par småting, men da det er 3 år siden jeg sidst har gjort noget, kræver det at jeg tager mig sammen :-)

Til gengæld er jeg herreglad for at have Beo4 på mit bord.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu