recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny receiver til 5.1 system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny receiver til 5.1 system

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Xplized Xplized skrev:

Tak for input Klaus men det har ikke umiddelbart nogen interesse.
Jeg vil gerne have noget nyt, specielt hvis tingene kun holder under 4år...

På forstærkersiden er det vidst mere undtagelsen end reglen at levetiden er så kort.
Kigger jeg på min egen Marantz SR5004, så burde den være død og borte nu....jeg har da forhåbninger om at den lever lidt længere.

Er den benævnte Denon købt af et medlem i kundeklubben er der 3 års reel garanti på den, det vil sige lidt mere end 2 år endnu. Køber du en ny xxxxxx i Elgiganten, er der 2 års reklamationsret fra i morgen, hvilket gør at du er ringere stillet, måske endda til en højere pris end for den Denon jeg henviser til.

Jeg vil absolut ingen betænkeligheder have ved at købe brugt - hvilket jeg kun har god erfaring med, er på min anden brugte surroundreceiver.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Allan m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 08:06
Du kan altid prøve den Onkyo 616. Du har jo 14 dages returret, så der
ikke noget problem med at få pengene tilbage   
Onkyo 626 har jo Bluetooth
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 08:35
Jeg vil til enhver tid foretrække onkyoen, det er absolut den bedste allrounder jeg har ejet, og jeg har haft rigtig mange! Nu havde jeg godt nok en lidt større model, men flere i min familie har 600 serien, og den gør det bare så godt!

Du får rigtig meget for pengene, specielt med de tilbud onkyo altid er på...

Husk for Guds skyld, aldrig hive HDMI stik ud af nogen ting, før alt strøm er taget fra, de HDMI board er skrøbelige i alle ting.... ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Jonas R Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-August-2013
Sted: Danmark
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 13:37
Jeg har netop købt en Onkyo TX-NR626 og er ved at havde fået den spillet ind.
Den er super fed og mit surround har fået sig en renæssance. Opsætning er meget nem og kan gøres via fjernsynet. 
Grunden til jeg netop valgte denne over f.eks. Denon X2000 er indgang til pladeafspiller, Wi-Fi og Bluetooth. Hvis det skulle erhverves i form af forskellige dongles kan det hurtig løbe op i ekstra 1500 kroner (alt efter hvad du kigger efter selvfølgelig). 
Fik jeg sagt den spiller fedt?
Til top
Xplized Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xplized Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 22:43
Jeg har også været ude i dag og hente en Onkyo 616.
Jeg er først lige kommet hjem så har ikke fået den sat til endnu. og når det nok først i morgen eller onsdag.
Jeg må lige huske på det med strøm og HDMI for det kan udmærket være det som har ødelagt boardet.
Nogle der vil købe en billig denon forstærker? ;)
Til top
Frankieboy1980 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Maj-2012
Sted: Kolding
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frankieboy1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 00:31

Back on topic, nogle der kan hjælpe mig med at finde en receiver til rimelige penge som jeg kan bruge til mit system. Jeg skal jo være klar til at kunne game GTA5 med ordentlig lyd når det kommer her den 17. september :)

PT er løsningen at køre ps3 direkte til Tv og så lyd fra tv over receiveren, da den stadig kan finde ud af det... Men det får jeg jo ikke ligefrem surround lyd af...

Du kan da bare bruge optisk kabel fra PS3 til receiver og det samme gør du også med lyden fra tv :-)
Et optisk kabel kan altså fås til kun 50kr så det er da en billigere løsning.

Redigeret af Frankieboy1980 - 20-August-2013 kl. 00:33
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 00:47

Nogle der vil købe en billig denon forstærker? ;)
Hvor i landet står den parkeret?

Mvh. JørgenT
Til top
Blix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2013
Sted: Silkeborg
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 18:05
Vil fraråde dig Onkyo 616. Så den selv ovre i El-giganten og blev rimelig interesseret i den. Men gik lige på nettet først før den endegyldige beslutning. Og viser sig desværre at den skulle have en del problemer med sin firmware. Flere der fortæller omkring at har den stået i standby natten over, vil den ikke dagen tænde igen via remote etc.

Kan godt se dit budget, men hvis du har lyst har hifi-freaks.dk en Marantz SR6007 til 5495kr. Og kan kun sige at jeg ikke har fortrudt dette købt. Den ejer alle de ind og udgange jeg manglede, 110W 7channel i 8ohm dækker fint mit behov.

Hilsen Blix
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 18:43

Jeg har også været ude i dag og hente en Onkyo 616.

Tegnede du ekstra forsikring på den?
Jeg tænker: Onkyo nok dem der har døjet mest med HDMI problemer.

Klaus
Til top
Xplized Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xplized Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 19:27
Jørgent den befinder sig i kbh.

Blix har du styr på hvad forskellen er på marantz 6007 og 5007? Jeg kan ikke lige overskue forskellen nemlig :p

KlausDM nej jeg tegnede ikke noget ekstra forsikring.

Frankieboy1980 det var selvfølgelig også en løsning og bestemt en billigere en, end at købe ny. Men så skal jeg også have længere HDMI kabler da dem jeg har nu ikke kan nå op til tv'et fra hvor de er placeret.
Der er også kun 3 HDMI indgange i mit tv, men det tror jeg faktisk lige kan gøre det. Jeg undersøger det lige og jeg har ikke åbnet min 616 endnu, så den kan stadig returneres
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 19:47
Forskelle mellem 5007 og 6007, læs her
http://www.cyberselect.co.uk/product_print.php?id=1261

Klaus
Til top
Blix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2013
Sted: Silkeborg
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 20:38
http://us.marantz.com/us/Products/Pages/ProductComparison.aspx?CatId=AVReceivers&ProductId=SR6007|SR5007
har ikke studeret den fuldt igennem. Men umiddelbart er det lidt mindre output 7x110W 7x100W
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu