recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny receiver til 5.1 system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny receiver til 5.1 system

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Xplized Xplized skrev:

Nogle der vil købe en billig denon forstærker? ;)
Hm...  
Kunne godt tænke mig at prøve at reparere sådan et dyr (har ikke haft reparationsfingrene i receivere før, så mere som øvelse)  LOL

Kbh. er jo ikke lige om hjørnet for mig, så forsendelse til Nordjylland vil være nødvendigt.

Så hvor billig havde du i tankerne?

Mvh. JørgenT
Til top
Xplized Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xplized Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 17:25
JørgenT
Jeg har lige lagt tanken om at sælge lidt på hylden. Jeg vil købe mig nogle længere HDMI kabler og et par ekstra optiske lydkabler og så kun køre lyden igennem receiveren, eftersom den del stadig virker.
Så jeg venter lige med at sælge receiveren lidt endnu.

Er der nogle der kan anbefale nogle gode kabler til rimelige priser?
Jeg var lige nede i hifi klubben og der skulle jeg kaste 229 efter et 2meter kabel, både hdmi og lyd. Det må da kunne gøres billigere end det med noget der har en fornuftig kvalitet.
Jeg sidder lidt og kigger på AV-cables.dk udvalg og der er sgu mange at vælge imellem.
Jeg tænker lidt på det her http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/hq-1-4-high-speed-hdmi-kabel-2-m.html
Det virker som en god og blød mellemvare, vil jeg kunne se/mærke noget på min oplevelse ved at vælge dem frem for hifi klubbens?

Redigeret af Xplized - 22-August-2013 kl. 19:49
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 17:45
Xplized: prøv at læse denne artikkel og dit spørgsmål vil så sikkert være besvaret

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2591&zoneid=1
Til top
Blix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2013
Sted: Silkeborg
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 18:01
Skulle lige til at skrive de billige hos av-cables fint vil dække dit behov men hackerjack kom først :-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Xplized Xplized skrev:

JørgenT
Jeg har lige lagt tanken om at sælge lidt på hylden. Jeg vil købe mig nogle længere HDMI kabler og et par ekstra optiske lydkabler og så kun køre lyden igennem receiveren, eftersom den del stadig virker.
Så jeg venter lige med at sælge receiveren lidt endnu.

Helt i orden, det lyder fornuftigt hvis det kan klares på den måde.
Det var mest hvis prislejet var nede omkring genbrugspladsen jeg var interesseret.  LOL

Mvh. JørgenT
Til top
Xplized Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xplized Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 19:55
Jeg synes det er lidt svært at bruge den artikel til noget. Det de anbefaler som testvinder koster mere end det fra hifi-klubben.
Og de billigste de har testet koster stadig mere end 3 gange så meget som det billigste fra av-cables.
Mit spørgsmål er så om man kan købe det eller skal tage det som jeg linkede til som koster ca det samme som det billigste de har testet.
Det ville dog glæde mig hvis jeg kunne nøjes med at købe dem til 39kr i stedet for de 229 som hifi-klubben tager for deres.

Hvad med optisk lydkabel, er der nogen sammenhæng imellem priserne der?

Redigeret af Xplized - 22-August-2013 kl. 20:01
Til top
Xplized Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xplized Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 19:56
JørgenT
Det var også deromkring det lå hvis ikke jeg havde kastet mig ud i at prøve og undgå receiverens hdmi udgang.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu