|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Schumi112 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Status: Offline Point: 60 |
![]() Sendt: 29-Januar-2008 kl. 11:09 |
Hej. Jeg er gået i gang med købe lidt bedre hifi udstyr hjem. Lige pt. har jeg noget bras på nær min sub: Sony STR-DE 495 Højtaler Koda 2*Bag*2 Front * 1 Center JBL 12" Sub ( Skulle mene den er ok. Den lever op ihverfald til i mine forventninger) Jeg regner med. at det første jeg vil opgradere er receiveren. Jeg har 3000 Kr til dette project. Jeg kiget på disse, men er i tivl om de er gode: Yamaha RX 497B - http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240113 Eller: DENON AVR-1508 surround receiver Hvilkken en kan i anbefale og er der andre jeg bør og kige på. På forhånd tak for hjælpen. I må også meget gern komme med jeres mening om det er hul i hovedt og start med receiver. Måske ved det bedre start med højtalere opgradering.
|
|
![]() |
|
Schumi112 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Status: Offline Point: 60 |
![]() |
Er det så dårlige forslag jeg kommer med , at folk er blevet helt stille |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Jeg ville tage en større Denon, eller en Onkyo 605 og så spare de ekstra penge op. Det er surt at købe en "lille" reciever der ikke kan så meget og den ikke leverer varen.
Så denon 19xx eller 23xx eller Onkyo 605 så er du godt kørende!! ![]() MVH |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Hej.
Tak for svaret. Jeg kan læse mig til, at Onkyo 605 er meget populær herinde hvorimod jeg ikke finder så meget på denon. Er Onkyo 605 en nyere model. Tænker mere på hvis jeg vil forsøge og finde en brugt. |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Ja den og så 705 er helt nye.
|
|
![]() |
|
argiex ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Den Yamaha du linker til er kun en stereo forstærker, og jeg regner med at du vil have en surround reciever.
Yamaha laver meget gode forstærkere i denne prisklasse, har selv en Yamaha RX-V659 i stuen, den er jeg meget tilfreds med. Her er 2 Yamaha surround receivere: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=208511 http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389225 Hvis du kommer med flere krav til hvad du skal bruge af inputs, outputs osv. er det lidt nemmere at komme med gode råd. |
|
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler Coral CX-5 baghøjttaler Optoma HD72i projektor Toshiba HD-EP35 HD-DVD PS3 Bluray Xbox360 Nintendo Wii |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen.
Input: Jeg har et mediacenter, hvor jeg bruger spdif indgang også har jeg en kiss, som jeg lige pt køre analog (Phono), men kunne godt tænke mig, at den også køre via spdif kabel, da jeg bilder/synes, at det lyder bedre. Så det vil sige en reciver med to spdif udgange vil være supper. Jeg har kun planer om, at køre 5.1 setup. Forklaring: Jeg sådan set meget godt tilfres med min sony reciver når jeg ser film. Dog er det som, at det mangler noget lyd i bagenden (Har skruet alt hvad jeg kan op på baghøjtaler). Musik er det jeg synes hænger mest. Jeg høre mest pop og her virker det som, at der mangler noget liv i musiken Kan godt være det er mig, som er lidt skør, men var ude ved min kamerat, som har en hitaci 5*80w reciver. Det må jeg sige det var en oplevelse selvom han har de samme højtaler som mig og kabler, så lød både musik og film meget bedre. Det var mere liv i musiken og filmen, der virked baghøjtaler også bedre (Mere lyd ud) Den eneste forskel på hans og min reciver er, at hans reciver kan køre noget Matrix når man ser film og min kan køre Dolby også er der vægten. Jeg kan virklig mærker, at der er noget vægt i hans i forhold til min. Afslutning: Hvis jeg havde kunne købe sådan en hitachi forstærker, som hans, så havde jeg gjort, men den er udgået. Håber, at dette hjælpe. Mange tak for hjælpen alle input er velkommen. |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Kig evt. også på denne her Sony STR DG910B, den holder sig nogenlunde inden for prisrammen. Sony plejer at få ros for deres AV recievere, som giver meget for pengene. Har selv en lidt ældre model og er godt tilfreds. Læs en test her: http://www.soundandvisionmag.com/article.asp?article_id=2353 &page_number=1 Priser her: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400546 /Letten Redigeret af Letten - 30-Januar-2008 kl. 15:15 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej.
Tak for svaret. Den ser god ud. Min kamerat nævnet en Onkyo TX-SR505. Den mener han også er god til prisen. Er det noget i kender til. Lige PT ser Sony STR DG910B og Onkyo TX-SR505 mest fristen ud. |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Det kan jo sagtens dække over store forskelle. Hvis han kører DTS eller Dolby digital plus noget "hitachi matrix" (hvad det så end er). Du skriver heller ikke om dit Dolby "bare" er Dolby proLogic eller om det er Dolby Digital eller lign. Endvidere er der akkustik til forskel (det rum det spiller i), hvis han sidder på 12m2 og i en stue på 40m2, det kan du så teste ved at låne hans reciever. /Letten |
|
![]() |
|
![]() |
Tak. Jeg har lokket min kamerat ud og hjælpe mig med og sætte min forstærker op, da det efter hånden er ved og gå for mig, at det er ikke sikkert, det ikke min reciver den er galt med men nok nærmere min manglende viden på, hvordan man skal sætte den op når det høre musik er og når der ses film. Endnu engang tak for hjælpen Redigeret af Schumi112 - 30-Januar-2008 kl. 15:46 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |