recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny receiver

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny receiver
    Sendt: 04-Maj-2020 kl. 08:42
 Et lille spørgsmål, påtænker at skifte min Denon X3000 ud og er lige nu er jeg lun på Yamaha RX-A880. Vil i den forbindelse høre om der er et alternativ til Yamaha som jeg har overset. Den skal kun bruges til 5.1 via Netflix som vi har nu, eller en anden streamningtjeneste hvis vi skifter Netflix ud. Skal ikke bruges til musik eller noget af alt det andet som den kan. Yamaha'en og min Denon har ca. samme antal Watt og det passer fint til mit setup. Er der nogen som har en anden ide til mit skift?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 16:01
Lydmæssigt vil det være end opgradering. Big smile

Husk at gå ind på Yamaha's hjemmeside og registrer receiveren, så garantien udvides til 3 år. Wink
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Lydmæssigt vil det være end opgradering. Big smile

Husk at gå ind på Yamaha's hjemmeside og registrer receiveren, så garantien udvides til 3 år. Wink


Det er også det jeg syntes der skrives om Yamaha, at lyden er god. Tak for tippet om garantien Smile

Frank
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 17:12
Bemærk: At Yamaha er på vej med en ny Aventage serie receiver og med et nyt design.

RX-A2 - RXA4  RX-A6 - RXA8 

Tilsynladen med HDMI 2.1 og 8K support
Fra 7 til 11 kanaler. 


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Bemærk: At Yamaha er på vej med en ny Aventage serie receiver og med et nyt design.

RX-A2 - RXA4  RX-A6 - RXA8 

Tilsynladen med HDMI 2.1 og 8K support
Fra 7 til 11 kanaler. 




Det var jeg ikke lige obs på, men med det setup jeg har nu, vil 880 passe fint ind... men tak for info Smile

Frank
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 19:37
Men som den utålmodige sjæl jeg er, så har jeg trykket på køb, tager chancen,  de har jo "try and buy" 😉
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 19:54
Thumbs Up
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

RX-A2 - RXA4  RX-A6 - RXA8 

Tilsynladen med HDMI 2.1 og 8K support
Fra 7 til 11 kanaler. 


Hold da helt kæft hvor er de grimme!!! Dead

Det bliver et nej tak herfra. Vil ikke kunne leve med det grimme lårt.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

RX-A2 - RXA4  RX-A6 - RXA8 

Tilsynladen med HDMI 2.1 og 8K support
Fra 7 til 11 kanaler. 


Hold da helt kæft hvor er de grimme!!! Dead

Det bliver et nej tak herfra. Vil ikke kunne leve med det grimme lårt.

Ja det er ikke designafdelingen som der har hevet den største udgift ved udvikling af de nye, det må jeg give dig ret i 🤣🤣

Frank
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Hold da helt kæft hvor er de grimme!!! Dead

Det bliver et nej tak herfra. Vil ikke kunne leve med det grimme lårt.
Ja, da jeg så det nye design skyndte jeg mig også at købe en A880 for et par uger siden og jeg har ikke fortrudt et sekund.

@Frank13: Nu kom jeg fra en 20 år gammel Sony, som ikke kendte til HDMI og PCM multi-channel; men er der nogen speciel forskel fra en Denon x3000? Jeg troede, at Denon havde ok lyd også?
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Hold da helt kæft hvor er de grimme!!! Dead

Det bliver et nej tak herfra. Vil ikke kunne leve med det grimme lårt.
Ja, da jeg så det nye design skyndte jeg mig også at købe en A880 for et par uger siden og jeg har ikke fortrudt et sekund.

@Frank13: Nu kom jeg fra en 20 år gammel Sony, som ikke kendte til HDMI og PCM multi-channel; men er der nogen speciel forskel fra en Denon x3000? Jeg troede, at Denon havde ok lyd også?

Mikrofonen er væk og kæmpede en del med at få det til at være optimalt og så oplevede jeg at når det sagde "tju og bang" så blev center lav i lyden? Så nu tog skridtet og prøvede en ny Wink Første hurtige lyt er positivt, meget mere surround?

Frank
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 08:29
yamaha er sgu fedt 😁 er sygt glad for min rx-a3080
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu