Min SR4001 trækker blot et par Monitor Audio Bronze BR2; budgettet til den slags er ikke så stort

Jeg piner den for tiden med The Editors, japansk tegnefilm og diverse film på HD DVD og Blu-ray

Den 'spiller' godt, synes jeg, men jeg har godt nok heller aldrig rigtig lyttet til anlæg der er alt for meget dyrere. Sammen med de to reolhøjttalere giver Marantzen en varm og rar lyd, synes jeg, der egner sig godt til både film og musik. Der køres helt uden sub, men engang imellem kan der sgu godt komme bulder og brag nok til min smag på diverse film

Helt sikkert ikke som hvis man havde en sub eller Cerwin Vega-højttalere (

), men bas savner jeg ikke.
Planen er engang at opgradere til DLS R55 og smide en effektforstærker på Marantzen til at trække de store højttalere. Men det er efter jeg har fået projektor og lærred, så det har desværre ret lange udsigter. Når der så er opgraderet til 5.1 (her skal BR2'erne sandsynligvis agere baghøjttalere) skal selve receiveren skiftes ud med noget væsentligt større. Hvis jeg bliver 'rig' inden alt for længe skal det være noget i retningen af Marantz' store opdelte sæt der er på vej på markedet