|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
bonzen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 12-August-2009 kl. 12:53 |
|
Hej, Jeg har brug for jeres til valg af ny recievere, da jeg ikke har noget forstand på HIFI Jeg skal have ny reciever til mine højtalere. Har 2 stk. CERWIN VEGA DC15. På nuværende tidspunkt skal jeg bruge den til at koble min ipod til og høre pop/dancemusik m.m. Jeg har haft en alm. stereoreciever før og er i tvilv om jeg nu skal købe en surroundreciever - så jeg har muligheden for at lave surroundopstilling/hjemmebif, når pengene er til det. Jeg fik anbefalet i HIFIKLUBBEN, at jeg skulle købe deres NAD 747, som ser lækker ud, men prisen er jo også ca. 6500 kr. Denne skulle have nok strøm til at trække mine højtalere, som eftersignede skulle have meget strøm Er i enige med HIFIKLUBBEN ? Hvad med harman kardon kan jeg bruge det eller andet? Kan man høre forskel lydmæssig på en surroundforst og en stereoforst. for en ikke hifiekpert som mig. Mit prisloft er nok 6500,- kr. Håber i vil hjælpe mig
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Min erfaring er at du skal noget højere op i pris for en Surround reciever, for at den leverer noget ordentligt stereo. Så hvis du regner med at lægge pengene herhjemme, så vil jeg anbefale en god stereo reciever.
![]() |
||
![]() |
||
bonzen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
|
ok Kampus, Nu skriver du herhjemme. Jeg er jo også villig til at købe over nettet. Hvis man kan få det billigere der. Men hvad er en god stereoreciever har du et forslag til en model?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Nu har jeg ikke hørt denne, men kunne være et godt bud: http://www.pioneer.dk/dk/products/42/98/405/A-A9MK2-K/index. html Men ellers prøv at låne Nad'en hjem på prøve. Det er den eneste måde du bliver klar over om den er tilstrækkelig. Redigeret af Kampus - 12-August-2009 kl. 15:18 |
||
![]() |
||
zemtec ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-September-2009 Status: Offline Point: 12 |
![]() |
|
Hvad skal man så op i ca.? Hvis man gerne vil have noget med rigtig god stereo og surround. Prisklasse eller model? Side spørgsmål: Hvis man ser Blu-Ray med 1080/24p, og sætter det i en receiver fx. Denons 3808/2808 og fra receiver til FULL HD TV, vil den så stadig vise det på tv i 1080/24p? Alt er forbundet med gode HDMI kabler. Håber det er til at forstå. For vil nødig miste 1080/24p til fordel for HDMI lyd via receiveren. Har pt. hdmi forbundet direkte fra Blu-ray og til TV, også optisk lyd kabel fra bluray til receiver :) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja jeg har reciever til 13k og den er bare rimelig god til stereo. Ja du skal sikre dig at recieveren ikke "piller" ved signalet og lade det køre "pass through". Du får ikke HD lyd via optisk kabel. Derfor er det bedst at forbinde med HDMI fra afspiller til reciever til TV. |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Du kan roligt smide det igennem en reciever, det sker der ikke det store ved. I hvert fald ikke hvis den er lavet rigtigt, men det er der jo på den anden side heller ingen garanti for... NAD spiller som regel godt i stereo, alternativt kunne du vælge Marantz som ogås generelt satser på god stereogengivelse - altså på deres surround produkter! ![]() Med de højtalere du har valgt, tror jeg umiddelbart at lydsignaturen vil blive bedre (IMO selvfølgelig ![]() CW kan være svære at trække, så de kræver noget strøm. Og i det prisleje, tror jeg umiddelbart at Onkyos og Pios er for "små". Altså, lån en masse med hjem og prøv det af. Dog ville jeg nok satse på H/K... ![]() |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
zemtec ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-September-2009 Status: Offline Point: 12 |
![]() |
|
Mange tak, hvilken receiver har du? Skal nemlig ud og investere. Og hvad skal der stå i receiverens specifikationer for at den har "Pass Through"? Har nemlig læst og ledt og kan ikke finde den præcise betegnelse |
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() |
|
jeg synes du skal ud og kigger på den brugte marked... du vil få maget mer for pengene
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Se min signatur: Pio SC-LX71 Pass through eller Pure Direct eller Source Direct, noget på engelsk, der indikerer at signalet går uberørt igennem. |
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() |
|
der her er godt køb http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=127815 du kan sikker fo den prasset lidt i prisen |
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
umiddelbart vil jeg anbefale H/K da de generelt har den bedste forfrostærkerdel, og du kommer til at skulle have en ekstra effektblok uanset hvad med et sæt DC 15.
|
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |