recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny reciever

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbp3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny reciever
    Sendt: 15-September-2018 kl. 11:45

Jeg skal have fundet mig en ny reciever, min gamle marantz sr5004 kunne ikke lide lynnedslagCry, men hvilken skal jeg vælge?

Budget max 5000
Har kigget på disse
 
Den skal bruges til et 5,2 sæt M&K købt hos Otto for snart mange år siden. Det er mest lyden/detaljerne og ikke så meget lydstyrken jeg går op i, derfor købt jeg efter anbefaling marantz'en.
Men nu er der kommet lidt multirum ind i billedet i mellemtiden og der bruger marantz heos. Men efter hvad jeg kan læse kan man ikke bruge en hvilken som helst højtaler til det? Det står der ved de andre 2 jeg linker til
Lyden fra fra tv'et, LG b7, vil jeg gerne have gennem revieveren via ARC for, tror jeg nok at det hedder, for at få HD lyd og ikke kun digítal via optisk, men er der forskel på recieverne på det punkt?
 
Håber der er nogen der kan hjælpe og spørg endelig hvis jeg ikke har grundig nok i beskrivelsen af hvad mine krav er
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 12:15
Marantz spiller også multirum uden brug af HEOS, det er så ikke trådløst. 
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbp3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 12:25
Det skal være trådløs hvis det skal bruges til multirum
Det må så tages med i vurderingen 🤔
Tak for svaret ☺️

Andre indput?


Redigeret af tbp3 - 15-September-2018 kl. 12:25
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 12:56
Jeg benytter en Marantz sr8012 i stuen og to stk heos 5 højttalere i min multirum løsning. 
Det fungerer bare.!
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbp3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 20:38
Det lyder godt men det regnede jeg nok også med, men tænker det måske er lidt træls at være bundet til et højttaler system, især pga muligheden for at finde et mere prisvenligt alternativ. Har lige været ved at kigge rundt og kan finde billigere højttalere men så er de kun til bluetooth og ikke WiFi. Og med recieveren i den ene ende af huset kunne jeg forestille mig at det vil give problemer med dækningen.

Så det er nok ikke det der får mig til at fravælge marantz. Hvad skal det så være?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af tbp3 tbp3 skrev:

Men efter hvad jeg kan læse kan man ikke bruge en hvilken som helst højtaler til det? Det står der ved de andre 2 jeg linker til

Hvis du kan bruge hvilken som helst højttaler til Zone 2, er der fordi du kobler den til Zone 2 udgangen på din forstærker ogbtrækker kabler. Det gælder alle fabrikater.


Klaus (der har kabler til Zone2på sin Marantz surroundforstærker).
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu