|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
tbp3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() Sendt: 03-September-2009 kl. 21:15 |
||
Har lidt kig på Ottos knaldtilbud på M&K K serien men kommer så til at mangle en ny reciever for at kunne få fuldt udbytte af dem og en kommende ps3 slim. http://www.av-precision.dk/1251467852.html Prisen skulle gerne holdes omkring 4000kr. Ved godt at man skal lytte til dem men kunne godt tænke mig at vide hvor meget jeg skal gå op i effekten? Har kigget på Yamaha rx-v565 7x105W. Onkyo TX-SR577 7x130W og SR607 7x140W. Men har også mulighed for at købe en 2 måneder gammel Marantz SR 5003 7x90W men er den stor nok til højtalerne? Så vidt jeg kan se kan de nogenlunde det samme mht dekodning af HD lyd. Mht opscalering har jeg hørt at det ikke er ret tit at recieveren er bedre end tvet, i dette tilfældet formentlig en pana v10, så det er vel ikke noget man skal ligge vægt på? Håber på et par gode råd Redigeret af tbp3 - 04-September-2009 kl. 09:33 |
|||
![]() |
|||
tbp3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
||
Lige et spørgsmål mere: Dolby Prologic 2z synes jeg ikke der er meget skriveri om herinde men kan se at det næste fremhæves ved nogle recievere men er det noget værd når man har surround setup i forvejen? |
|||
![]() |
|||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
||
lån produkterne med hjem i stedet, de watt opgivelser er elastik i metermål.
|
|||
Crown - there is no substitute.
|
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
Har ikke hørt det, men det er skodimplementeret på de modeller jeg har læst om. Man får kun 5.1 med DP IIz dog med høj og lav front, men det er for ringe man ikke kan vælge 7.1 DP IIz ved hjælp af preout udgange ![]() |
|||
![]() |
|||
Ghia ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-November-2005 Sted: Norway Status: Offline Point: 150 |
![]() |
||
Det der var vel litt uklart...hva er det du mener ? Man får 7.1 med DPIIz, det er da 5 høyttalere pluss 2 Front Height. Har man i tillegg en receiver som har Audyssey DSX, kan man istedet for front height heller bruke front wide høyttalere som gir meget større lydforbedring. Og har man pre-outs, er det da som regel like mange preout-kanaler som forsterkede kanaler ? Sier dette fordi min Onkyo TX-NR807 har det hele. (På de kommende Onkyo-receivere 1007/3007/5007 får man sågar 9.2 kanaler og kan sette til enda ett par høyttalere.) |
|||
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60 | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables | |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Du mener altså næste at Audyssey DSX er et must for at få noget ud af 2 ekstra fronter? Grunden til at jeg spurgte i første omgang er at godt nok er det et 7,1 jeg overvejer fra Otto men det er for at få en bedre center og baghøjtalere. Sidder på tværs i en aflang stue og derfor kan jeg ikke rigtig få den ene sidehøjtaler op og hænge. Så jeg vil få 2 K5'ere i overskud som så enten skal sælges eller bruges som ekstra fronter. Så var det jeg tænkte at der måske var nogle herinde der havde et bud på hvad jeg skulle gøre med dem? |
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
Jeg holder fast i DP IIz ikke er 7.1, ellers er det jo totalt forvirrende ![]() ![]() Så du kan på din 807 få 7.1 plus høj/lav front ? EDIT: Ja det lader til de fra 807´eren af har fået det implementeret ordentligt ![]() Det der X.2 fra Onkyo er ikke andet end to phonostik ud bag, så man slipper for en y-splitter hvis du skal drive to subs. Redigeret af Hans j - 04-September-2009 kl. 09:24 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Ghia ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-November-2005 Sted: Norway Status: Offline Point: 150 |
![]() |
||
Først må jeg si at jeg IKKE har implementert Audyssey DSX enda, da jeg foreløpig kun har 5.1. men det kommer ! ![]() Min uttalelse baserer seg på hva jeg hører fra meget kyndige "lyd-entusiaster", som sier at Audyssey DSX (altså med to Front Wide og/eller to Front High høyttalere gir en utrolig lydforbedring. Her er et sitat fra en overlykkelig nordmann : "Audyssey DSX - alle de andre "formatene" er historie...skremmende heftig - en av musikerne på venstre side på 2Ls Divertimenti Bluray "rugget" på stolen - dæven som jeg skvatt ![]() Forsøk viser at det menneskelig øre oppfatter lydnyanser bedre dersom de kommer forfra (i forhold til bakfra med Back Surround). Hvis du kikker på Audyssey's hjemmeside vil du se mer om de forskjellige mulighetene for høyttaler-oppsett og hvordan det skal laves. Audyssey DSX Hans j : Ja, det stemmer at de to sub-utgangene sender samme signal i prinsipp. Redigeret af Ghia - 04-September-2009 kl. 09:53 |
|||
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60 | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables | |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |