|
Ny reciever(Yamaha rx-a1020), har en del spørgsmål |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ridderen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 161 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Februar-2013 kl. 18:09 |
Hej REC.
Efter flere oplæg herinde, har jeg konkluderet jeg hellere skulle skifte min Nad T747 ud med Yamaha Rx-A1020. Jeg kan kun sige, at lyden i surround er løftet en del, troede ikke det kunne blive bedre, men det formåede den aligevel at vise, så det er jo kun godt. Jeg købte dog primært recieveren fordi den havde 3D og Airplay. Jeg har så en del spørgsmål ang den nye reciever: 1. Når jeg afspiller musik fra Airfoil fra pc til recieveren, så kan det godt hakke lidt. jeg har prøvet at tilslutte min apple tv til recieveren, den kører uden problemer. den kan godt hakke lidt men det sker måske 1-2 gange på 2-3 timer. hvor recieveren gør det 10-15 gange eller knitrer. routeren står i stuen ved siden af begge apperater, så ved ikke hvad der kan være galt? 2. Når jeg skal hører lyd fra tv, så kører det igennem ÁRC, men problemeet er at lyden ikke kommer... men kommer først når jeg er inde i setup på recieren, og ændre det til nej og til ja igen. og så lukker setup. så kommer lyden. 3. Hvordan slår jeg fra at recieveren automatisk går over på ARC/audio1, når tv tændes? 4. Min subwoofer tænder ikke automatisk længere, først når jeg sætter en film på. Når jeg lytter til alm. musik så skal jeg skrue ekstrem op før at den tænder, nogen bud ? 5. Hvordan slår jeg hdmi indgangen i fronten til ? kan ikke finde det? 6. Hvordan Ændre jeg navn på de forskellige sources i displayet på reciveren? Jeg har prøvet at søge på google og kigget i vejledningen. men har ikke kunne finde svar på disse. mvh Ridderen |
|
![]() |
|
ridderen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 161 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slet ingen, som har overstående reciever, som ved og har overskud til at besvarre spørgsmålene.
ellers må jeg gå ned i Tapeconnection og hører ad.
|
|
![]() |
|
Spørgsmål 4 er løst...(skulle bare skrue volumen lidt ned på subwooferen og så skrue op inde på recieveren) nu tænder den selv ved rimelig lytte niveau. så er det bare de andre spørgsmål der mangler... Redigeret af ridderen - 15-Februar-2013 kl. 17:40 |
|
![]() |
|
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
|
|
![]() |
|
Jeg siger mange tak for hjælpen :) nu fik jeg ihvert fald besvaret på flere spørgsmål, nu mangler jeg bare airplay problemerne... men har prøvet at skrive til tapeconnection nu må vi se om de har et svar.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
Har du kabel mellem router og forstærker? Klaus |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
med hensyn til subwoofer, der drillede min PV1´er også en del med marentzen, det var dog værst i film, hvis der var LANGE stille periode, var træt at hvis der kom et hurtigt skud eller andet, så nåede bassen ikke at tænde.
så købte en strømspare skinne, satte den på altid tændt, og så var det problem løst.. så er der subwoofer når forstærkeren er tændt, og jeg behøver ikke slogs så meget med det. Airfoils er stadig ikke modent, det er ihvertfald min oplevelse, det er jo så lidt træls hvis pc er alt man har, holder mig til at airplay´en fra macbook / iphone / Ipad og Itunes til PC.. det er der det fungere bedst.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |