|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Jens_J ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 27-April-2009 kl. 09:20 |
|
Hejsa, jeg står i den kedlige situation at min gamle sony pap reciver er afgået ved døden, så nu står mit fint pio 5090 uden lyd, og det er jo intet mindre end en tragedie :-)
Nu har jeg bestemt mig for at få noget der er lidt bedre, og med nogle hdmi indgange. Umiddelbart har jeg kigget på onkyo 607 og 706 og en harman kardon 355, men jeg synes det er lidt svært at blive klog på hvad man skal gå efter af dem. Og jeg synes også det ser ud til at onkoy 706 ikke er på lager ret mange steder med mindre det er til meget højere pris. Så hvis der er nogen der har lidt kloge ord eller andre alternativer jeg bør kigge på, jeg vil sige mit budget nok ikke går meget længere end 6k som er ca. det jeg kan finde 706 og HK 355 til rundt omkring i DK, jeg ved ikke om der er steder i UK eller DE hvor det bedre kan svare sig at bestille fra, så forslag til det er også velkommne :-) Redigeret af Jens_J - 27-April-2009 kl. 13:58 |
||
![]() |
||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
|
Det var her jeg købte min 706'er. Prima service og hurtig levering. Super reciever, der giver uovertruffen value for money. http://www.tsnversand.de/home-cinema/av-receiver/onkyo-tx-sr -706-silber-sr706.html 600 EURO + levering må siges at være en fair pris. Det er i hvert fald under dit budget. Kender ikke HK godt nok til at kloge mig på deres kvalitet, men mon ikke de er rigtig gode også?
|
||
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
||
![]() |
||
jensot ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
|
Det er jo lige før, at du kan få en onkyo 876 til de 6000 kr, hvis du bestiller i tyskland. Jeg har købt min onkyo 876 herfra, de har også 607 og 706. Der gik 2 dage fra de havde sendt til mig, til jeg modtog. |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
umiddelbart har 355 både hdmi 1.3a og samme dsp som deres store model. Hertil kommer at mit generelle indtryk er at harman er noget mere ærlige, eller konservative om man vil, med deres effektopgivelser end de fleste af konkurrenterne. Er det helt umuligt at låne begge hjem samtidigt og teste dem opimod hinanden? ud over features så er effektdelen den mest essentielle i min optik, og ikke mindst kvaliteten af forforstærker delen såvel som dekodningsevner. hertil kommer naturligvis den daglige brug der ofte ender med at være afgørende for mange. |
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
|
Hvis man skal tro bare lidt på spec's, så er HK slet ikke stærkere for modeller i samme prisklasse som 706. Tværtimod. |
||
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
||
![]() |
||
SKYLINE ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2006 Sted: 4300, Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
|
Så vidt jeg har forstået måler de også på forskellige måder... Onkyo måler vist nok ved 1 kanal i brug med et 1kHz signal hvor HK måler med alle kanaler i brug og fra 20Hz -20kHz...
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
![]() |
|
Hmm den tyske site I nævner har faktisk 806 og 876 til samme pris, 800 euro hvilket er lige under 6k |
||
![]() |
||
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
|
Det kommer lidt an på hvad den skal bruges til mest. Står den på film 90% af tiden ville jeg nappe Onkyo, skal bruges meget til stereo (musik) ville jeg gå efter Marantz eller Harman Kardon.
|
||
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
||
![]() |
||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
|
H/Ks tidligere modeller var plagede af mange fejl, bl.a. med HDMI, susen, blæserlarm, osv. Vær sikker på at problemerne i den nye serie er løst før du køber en H/K.
|
||
![]() |
||
Losty ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
|
Hvad er forskellen på 806'eren og 876'eren? :)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |