recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Reciver Onkyo eller harman kardon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy Reciver Onkyo eller harman kardon

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 21:53

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

H/Ks tidligere modeller var plagede af mange fejl, bl.a. med HDMI, susen, blæserlarm, osv. Vær sikker på at problemerne i den nye serie er løst før du køber en H/K.

Det er underligt du siger det, det plejer netop at være det folk forbinder med et andet mærke. Hvad er det for nogle tilfælde? der var vist en firmvare fejl på den gamle 3 serie, men alt det andet har jeg aldrig hørt om? Onkyo hører man også sjældent om konstruktionsmæssige fejl på.

Det er ikke muligt at sammenligne specs på onkyo og h/k da der, som ganske rigtigt påpeget, bliver brugt ftc standard på harmans, mens onkyo har deres egen måle standard. Der er desværre derfor intet objektivt grundlag at sammenligne på.

Crown - there is no substitute.
Til top
Jens_J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-April-2008
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 11:58
Nu kan jeg jo se der også er et forslag om Onkyo 876, den er godt nok på kanten af mit budget, men den smule skal nu ikke afgøre det, hvis ellers den er så meget bedre end de andre modeller ?
Jeg kan sige så meget den kommer primært til at køre Film/TV og nok lidt musik, men klart mest film/tv.

Alternativt er der nogen der har et godt forslag til et sted i tyskland at købe HK, jeg kender ikke rigtig de forskellige butikker dernede ?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

H/Ks tidligere modeller var plagede af mange fejl, bl.a. med HDMI, susen, blæserlarm, osv. Vær sikker på at problemerne i den nye serie er løst før du køber en H/K.

Det er underligt du siger det, det plejer netop at være det folk forbinder med et andet mærke. Hvad er det for nogle tilfælde? der var vist en firmvare fejl på den gamle 3 serie, men alt det andet har jeg aldrig hørt om? Onkyo hører man også sjældent om konstruktionsmæssige fejl på.

Det er ikke muligt at sammenligne specs på onkyo og h/k da der, som ganske rigtigt påpeget, bliver brugt ftc standard på harmans, mens onkyo har deres egen måle standard. Der er desværre derfor intet objektivt grundlag at sammenligne på.

alle de fejl havde den HK 255, som jeg havde i kort periode.
Men nogen af disse fejl skulle være rettet med firmware update.
de samme fejl skulle også være på en 355
susen fra blæser ved jeg ikke.

Redigeret af xcardman - 28-April-2009 kl. 12:06
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 12:08
Onkyo 876(806) er bedre til film end den avr255 jeg havde(flere detajler i lyden). En 355 er jo ikke meget anderledes. Til musik er det nok mere smag og behag, hvilken lyd, man bedst kan lide.

Redigeret af xcardman - 28-April-2009 kl. 12:09
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 15:11

nu er der jo langt fra at kunne konstantere at ens eget eksemplar er fejlbehæftet, og så til at konkludere at det er en generel fejl

flere detaljer i lyden er et tveægget sværd idet kompression netop giver det subjektive indtryk at der er flere detaljer (et ikke ukendt trick hos mange hifi producenter)

Redigeret af kim olsen - 28-April-2009 kl. 17:16
Crown - there is no substitute.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

nu er der jo langt fra at kunne konstantere at ens eget eksemplar er fejlbehæftet, og så til at konkludere at det er en generel fejl

flere detaljer i lyden er et tveægget sværd idet kompression netop giver det subjektive indtryk at der er flere detaljer (et ikke ukendt trick hos mange hifi producenter)

Hvis der findes fora på nettet, hvor folk klager over fejl på H/Ks 245/247 serie, betyder det, at det ikke handler om 2-3 mandagsmodeller. Igen, der er tale om fejl på HDMI, sub-kanalen, blæserlarm, susen i højttalerne... Nogle af fejlene blev rettede med FW-opdateringer, andre ikke. Jeg var så "heldig" at købe en 247, som havde alle ovenstående fejl, og når proceduren for FW-opdatering er så besværlig, gider man ikke bakse med det.

Og ja, jeg er klar over at NAD har lignende fejl, men det er åbenbart et problem med disse "kraftfulde" receivere - man sparer på alt det andet.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 23:18
Jeg havde en HK Avr 7300 som blev erstattet af en Onkyo 805 hovedsagligt pga. de nye formater, hdmi og andre detaljer,men til stereo var HF MEGET bedre, hvor jeg ikke umiddelbart mærkede den store forbedring ud over de nye formater og hdmi, alt i alt var jeg gladere for min HK end for min Onkyo.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu