recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny router D-Link Dir-855 kan ikke komme på nettet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy router D-Link Dir-855 kan ikke komme på nettet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny router D-Link Dir-855 kan ikke komme på nettet
    Sendt: 04-Juni-2011 kl. 10:46

Hej alle kloge hoveder! Jeg håber meget der er en der kan hjælpe, eller komme med en god idé.

Jeg har TDC bredbånd, noget medarbejderbredbånd der hedder BizBase. Der sidder et Motorola modem og pt. er der tilsluttet en trådløs Netgear router som fungerer fint.

Når jeg så forsøger at skifte router til en ny D-link Dir-855 (en dual-band model) kommer den nye router aldrig på. Jeg har haft modemet slukket i ca. et minut, og routeren det samme. Så tænder jeg modemet og venter til der er lys i DSL. Derefter tænder jeg routeren.

Efter lidt tid går jeg på routeren (med kabel) og kører en Setup Wizard. Her vælger jeg DHCP som den gamle router også har valgt. Når jeg så kobler routeren til modem'et sker der ingenting. Jeg har forsøgt at opgradere firmware, det gør ingen forskel. Den står bare med den her skærm, hvor problemet er at den aldrig kommer på (se det med rødt):

WAN indstillingerne er her:

Jeg tænkte om der skulle stå noget bestemt i Host Name, men den gamle Netgear routers indstillinger har ikke noget stående, så jeg kan ikke se hvad det skulle være.

På forhånd tak for alle ideer - beklager størrelsen af billederne hvis det skulle genere nogen Smile

Redigeret af JBoysen - 04-Juni-2011 kl. 10:53
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 10:51
Sekunder hjælper sjældent ret meget.

Prøv at sluk ALT, og vent en time, og tænd så igen.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 10:54
OK, en time. Det prøver jeg. Tak for svaret

Jørgen
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 12:13
Tiden er ikke indstillet, ved ikke om det indvirker på noget. Men tror også det er noget med TDC bredbånd og slukket i længere tid så du får en ny IP add.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Tiden er ikke indstillet, ved ikke om det indvirker på noget. Men tror også det er noget med TDC bredbånd og slukket i længere tid så du får en ny IP add.

Nej. Det handler om at det gamle DHCP lease skal frigives før et nyt kan gives. DHCP lease er låst til MAC adressen på routerens netkort.

Hvis man kan lave et korrekt DHCP release i routeren (det kan man som regel ikke), bør man straks kunne tilslutte en anden router.

Man kan også prøve at clone MAC adressen, så ser den nye router ud som den gamle.

Eller man kan vente... En time bør være nok, da lease tiden hos TDC vist er en time?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 15:23
Hej igen, ventetiden viste sig at være det der skulle til. Routeren kom på efter at det hele havde været slukket i 1-2 timer. Mange tak for det forslag - og også for forklaringen på hvorfor ventetidens længde er vigtig (lease tid)

Nu skal jeg til at rode med at sætte to netværk (2.4 og 5 GHz) op og se om myten holder med at det langsomste netværkskort bestemmer hastighed for alle enheder når man er i g/n "mixed mode". Men det er en helt anden historie Smile

Hilsen Jørgen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu