recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny router eller udvide
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny router eller udvide

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny router eller udvide
    Sendt: 18-December-2015 kl. 22:25
Jeg har idag en Apple Time Capsule 2 tb sat efter min fiberboks 75/75 mbit, herefter har jeg sat en switch, som føder mit tv, mini mac, PS4 - en temmelig billig switch, som jeg ikke helt ved hvor stor hastighed understøtter.

I min stue har jeg et lidt sløvt wifinet og overvejer at anskaffe mig en router og købe en ekstern harddisk istedet.
Alternativt har jeg tænkt på at købe en apple express, men denne understøtter ikke AC wifi. Men mit wifi bruges pt blot af 2 iphone 6s og en ipad mini 1 og apple tv4.
Vil en express blot komplicere? - jeg tænker flere led i et wifi setup har jeg tidligere læst ikke er ønskværdigt.

Da min timecapsule er første led, vil den så sætte begrænsningen for "næste" led? Eller vil jeg eks kunne sætte en AC extender i min switch (som er tilsluttet efet TimeCapsule)?

Redigeret af Bromberg5 - 19-December-2015 kl. 09:32
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 13:18
Apple Express ville være spild af penge.

Hvis du ønsker at udvide/forbedre WLAN dækningen, så kan du købe et access point.

Hvis du ønsker at fjerne din switch og forbedre dit WLANs dækning, så køb en ny router.

I forhold til backup/netværks storage, så kan du enten som du selv siger købe en ekstern og koble den til en router (tjek at routeren understøtter dette) eller du kan anskaffe dig en NAS som kan løbende udvides/opgraderes.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 13:29
Hej tbk
Tak for svar. Jeg tror det bliver en ny router med ac wifi og gigabit porte.

Så køber jeg mig en 4tb USB harddisk jeg sætter til min Mac. Flytter film og musik herhen og tilskudet beholder jeg min 500gb USB til timemachine backup.

Behøver ikke en nas da jeg tilgå min musik og film via plex serveren (Mac) som er online 24/7.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu